مقابل دشمنان «عراقِ قدرتمند و آرام» با قدرت بایستید

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار آقای برهم صالح رئیس جمهور عراق و هیأت همراه، با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در عراق و انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر و مسئولان دیگر و ایجاد ثبات و استقرار، تأکید کردند: راه غلبه بر مشکلات و مقابله با توطئه های بدخواهان، حفظ اتحاد ملی در عراق، شناخت صحیح دوست و دشمن و ایستادگی در مقابل دشمن وقیح، تکیه بر نیروی جوانان و حفظ و تقویت ارتباط با مرجعیت است.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای دیدار با تبریک به آقای برهم صالح به‌دلیل برگزیده شدن برای مسئولیت بزرگ ریاست جمهوری در کشور مهم عراق، به ارتباطات ریشه دار و عمیق و تاریخی دو ملت ایران و عراق اشاره کردند و گفتند: ارتباطات دو ملت بی نظیر است که نمونه بارز آن، پیاده روی بزرگ اربعین است.



برچسب‌ها: عراق قدرتمند و ارام ، رهبری ، باز سازی عراق

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 30 آبان 1397 ] [ 22:35 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

پوتین: خروج آمریکا از INF بدون پاسخ نخواهد ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه (امروز) با تاکید بر اینکه این کشور به مسابقه تسلیحات جدید کششیده نخواهد شد از پاسخ مسکو به خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» خبر داد.Image result for ‫پوتین‬‎

رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در جمع مقام‌های دولتی در شهر سوچی گفت:«روسیه همچنان برای گفت‌وگو با شرکای آمریکایی بر سر پیمان دوجانبه منع استفاده از موشک‌های میان برد آمادگی دارد. این پیمان یکی از سنگ‌بناهای خلع سلاح هسته‌ای است. آمریکا باید با این موضوع با مسئولیت‌پذیری کامل برخورد کند. خروج واشنگتن از این پیمان نمی‌تواند بدون پاسخ باشد و بدون پاسخ هم نخواهد ماند».

پوتین در ادامه هشدار داد که این تهدید روسیه «توخالی» نخواهد بود. رئیس‌جمهور روسیه با یادآوری هشدار مسکو نسبت به خروج از «پیمان موشک‌های ضدبالستیک»گفت:«مایلم یادآوری کنم زمانی که آمریکا به صورت یکجانبه از پیمان موشک‌های ضد بالستیک کناره‌گیری کرد ما صادقانه و شفاف گفتیم که کاملا مقابله به مثل خواهیم کرد و این اقدام انجام شد. اکنون، روسیه دارای تسلیحات ما فوق صوت است که توانایی غلبه بر هر سامانه دفاع موشکی را دارد».

رئیس جمهور روسیه همچنین خواستار برداشتن «گام‌های محکم» از سوی مقام‌های دولتی و نظامی این کشور به منظور پاسخ به آمریکا در صورت خروج واشنگتن از پیمان منع موشک‌های بالستیک میان برد شد.

پوتین همچنین گفت مسکو اجازه نمی‌دهد هیچ طرفی روسیه را به یک مسابقه تسلیحاتی دیگر بکشاند بلکه برنامه آنها بر «توسعه متوازن» نیروهای دریایی، زمینی و هوایی متمرکز است.

پوتین با تاکید بر مدرن‌سازی سخت افزاری ارتش روسیه، گفت انتظار دارد نیروهای روسی با تجربه ای که از جنگ در سوریه کسب کرده‌اند تکنیک‌های نظامی تمرینی جدیدی را اتخاذ کنند.

رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد «عقل سلیم» نتیجه داده و آمریکا به گفت‌وگو با روسیه در زمینه‌های ثبات استراتژیک و امنیت جمعی بر اساس «مسئولیت مشترک» ادامه خواهد داد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا ۲۷ اکتبر (۵ آبان) روسیه را به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند.

این توافق که در سال ۱۹۸۷ میان دو کشور امضا شد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند.



برچسب‌ها: پوتین ، مسکو ، جنگ در سوریه ، مسولیت مشترک
[ چهار شنبه 30 آبان 1397 ] [ 22:33 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

پیشنهاد لغو تحریم به ازای خروج ایران از سوریه

به گزارش افکارنیوز، سرگئی ریابکوف گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی مبنی بر درخواست لغو برخی از تحریم‌های ایران به ازای خروج این کشور از سوریه را تکذیب کرد. پیشنهاد لغو تحریم به ازای خروج ایران از سوریه

وی در این باره گفت: نمی‌توانم چنین خبری را تایید کنم. شاید موضوعات مشابهی مطرح شده که البته به جایی هم نرسید، اما این ایده‌ای که می‌گویند اصلاً مطرح نشده است. اما در همراهی با همه طرفین دخیل، بررسی می‌کنیم که چه کاری می‌توان در این زمینه انجام داد.

اظهارات ریابکوف واکنشی بود به ادعای رسانه «آکسیوس» مبنی بر اینکه روسیه به رژیم صهیونیستی و آمریکا پیشنهاد داده که به ازای رفع برخی تحریم‌ها، ایران نیرو‌های خود را از سوریه خارج کند.

کرملین نیز پیشتر این موضوع را تکذیب و تاکید کرده بود که قصدی برای اظهارنظر درباب محتوای جلسات محرمانه میان روسیه و سران دیگر کشور‌ها ندارد.

در ماه میلادی اکتبر نیز، «سرگئی ورشینین» یکی دیگر از معاونین وزارت خارجه روسیه با رد ادعا‌های مشابه، از نیرو‌های ایرانی برای مبارزه علیه تروریسم در خاک سوریه، تقدیر کرد.



برچسب‌ها: آکسیوس ،وزارت خارجه روسیه ، تحریم های ایران
[ چهار شنبه 30 آبان 1397 ] [ 22:31 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

شت پرده سقوط پهبادها چیست؟

پهبادها به طور مرتب سقوط می کنند اما این مشکل اخیرا بیشتر از همیشه شده و به نوعی پهباد چینی مرتبط است. اما ماجرا چیست؟
به گزارش نامه نیوز، سازمان نظارت و ارزیابی شرکت‌ها و خطوط هواپیمایی کشوری بریتانیا ساعاتی پیش بیانیه جدیدی را منتشر کرد که خبر از سقوط بعضی از پهبادهای DJI Matrice 200 در میانه پرواز بدون هیچ اخطاری می‌داد. در واکنش به این اتفاقات سازنده چینی پهباد‌های DJI اعلام کرد که نسبت به این موضوع واقف بوده و در حال تلاش برای رفع این مشکل است.Image result for ‫پهبادها‬‎
 
این موضوع از آن‌جایی عجیب می‌شود که مشخص شده تمام پهبادهای ماتریس DJI سقوط کرده به هنگام سقوط به اندازه کافی برای ادامه دادن پرواز خود شارژ داشته‌اند. پیش از این و در سال 2016 چنین مشکلی برای پهباد‌های GoPro Karma هم پیش آمده بود که منجر به جمع‌آوری آن‌ها از بازار شد.
 
سقوط ناگهانی پهباد‌های DJI Matrice تاکنون صدمه‌ جانی خاصی را به دنبال نداشته اما سقوط چنین گجتی در بین جمعیتی زیاد، قطعا مشکل ساز خواهد بود. در حال حاضر، سازمان نظارت بر خطوط هواپیمایی بریتانیا از افرادی که این پهبادها را کنترل می‌کنند خواسته تا آن را حداقل ۵۰ متر دور از هر فرد، وسیله نقلیه و سازه‌ای نگه دارند.
 
DJI می‌گوید که این سقوط ناگهانی تنها به موارد خاصی از پهبادهای ماتریس این کمپانی مربوط می‌شود اما آن‌ها بازهم برای فهمیدن و رفع این مشکل بزرگ تلاش خواهند کرد. در حال حاضر DJI به تمام صاحبان DJI Matrice 200 اعلام کرده که بهتر است هواپیمای بدون سرنشین خود را به آخرین نسخه فرمور آپدیت کنند.
 
جدا از این مشکل عجیب، شرکت DJI شهریور ماه پهبادهای ماویک 2 پرو  ماویک 2 زوم را معرفی کرد. دوربین هر دوی این پهپادها می تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K با نرخ بیش از 100 مگابیت در هر ثانیه را ضبط کرده و هر دو آن‌ها می‌توانند با سرعتی نزدیک به ۷۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کنند. در نهایت باید گفت این دو پهباد جدید با هر بار شارژ کامل تا ۳۱ دقیقه کار می‌کنند.


برچسب‌ها: سقوط پهبادها ، DJI Matrice ،GoPro Karma ،ماتریس DJI
[ چهار شنبه 9 آبان 1397 ] [ 22:15 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

دفاع روسیه از شرکت های خود در برابر تحریم ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «دمیتری پسکوف» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: بدون شک اقدامات لازم برای دفاع از منافع شرکت های روسی نه فقط در ایران بلکه در همه نقاط جهان بطور دایم بکار گرفته می شود. 

پسکوف گفت: نمی توانم بگویم که چه اقداماتی اندیشیده شده اما مطمئناً اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است. 

گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه امسال خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام را اعلام کرد. 

آمریکا بخشی از تحریم ها علیه ایران را در تابستان گذشته دوباره بازگرداند و مسئولان این کشور وعده دادند که بخش دیگری از تحریم ها را که شامل صادرات نفت ایران می شود را از روز چهارم ماه نوامبر (13 آبان) اعمال کنند. 

مقامات ایران بارها در این خصوص گفته اند که تحریم های 13 آبان پیش تر اثرات خود را در اقتصاد ایران گذاشته و از این تاریخ به بعد اتفاق تازه ای رخ نخواهد داد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بتازگی گفته است که تهران بر اساس برنامه های خود به تحریم های آمریکا پاسخ خواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران که با خبرنگار سی بی اس سخن می گفت از توضیح بیشتر درباره برنامه ها یا پاسخ ایران به این تحریم ها خودداری کرد و افزود: همانطور که رئیس جمهوری ترامپ گفت، می خواهم او حدس بزند



برچسب‌ها: حریم ها علیه ایران ، هسته ای ، صادرات نفت ، وزیر امور خارجه
[ چهار شنبه 9 آبان 1397 ] [ 22:13 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

وزیر دفاع قطر مدعی شد؛ روابط ایران و آمریکا برقرار خواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر فشار آمریکا بر قطر درباره روابطش با ایران را تکذیب کرد و گفت: آمریکا هیچ نوع تهدید و فشاری علیه قطر درباره روابط این کشور با ایران اعمال نمی کند.روابط ایران و آمریکا برقرار خواهد شد

وی افزود: آمریکا در روابط خود با قطر از هیچ تهدید، ارعاب و پیش شرطی استفاده نمی کند بلکه به تصمیمات حاکمیتی ما احترام می گذارد.

العطیه با تاکید بر اینکه رابطه قطر با آمریکا راهبردی و مبتنی بر احترام متبادل است، مدعی شد که برقراری روابط آمریکا و ایران را پیش بینی می کند اما کی این موضوع رخ خواهد داد، نمی داند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا عاقلانه تر از آن است که علیه ایران وارد جنگ شود، افزود: ورود به هیچ جنگی برای آمریکا به نفع این کشور نیست. آمریکا کشوری بر مبنای نهادهاست و می داند چگونه منافع راهبردی خود را حفظ کنند.

وزیر دفاع قطر در ادامه بر امکان حل بحران یمن در صورت وجود اراده تاکید کرد و از یمنی ها خواست به میز مذاکرات بیایند و آرای خود را بیان کنند که تنها در این صورت می توان به راه حل رسید.

العطیه تصریح کرد: اگر اراده ای برای حل بحران وجود داشته باشد، این موضوع حل خواهد شد.هرگز خودمان را تحمیل نمی کنیم اما گر دوستان از ما بخواهند، می توانین برای حل این بحران و محافظت از غیرنظامیان پادرمیانی کنیم.



برچسب‌ها: وزیر دفاع قطر ، روابط ایران و امریکا ، عاقلانه
[ چهار شنبه 9 آبان 1397 ] [ 22:12 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و مسئولان سازمان پدافند غیرعامل:

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار رئیس و مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت روزافزون پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدهای نو شونده دشمنان، تأکید کردند: در مقابل شیوه‌های پیچیده تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به صورت علمی، دقیق، به‌روز و همه‌جانبه عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.تصاویر: دیدار رئیس و مسئولان سازمان پدافند غیرعامل با رهبر معظم انقلاب
حضرت آیت الله خامنه‌ای توجه مسئولان در همه بخشها به اهمیت پدافند غیرعامل را لازم دانستند و افزودند: اگر مدیران کشور اهمیت این مسئله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به طور شایسته توسعه پیدا نکند، کشور در معرض تهدیدهای بعضاً غیرقابل جبران قرار خواهد گرفت، بنابراین مسئولان بخش‌های مختلف کشور چه بخشهای نظامی و چه بخشهای غیرنظامی، باید با پدافند غیرعامل همکاری کامل و لازم انجام دهند.



برچسب‌ها: رهبری ، پدافند غیر عامل
[ چهار شنبه 9 آبان 1397 ] [ 22:10 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی:

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار با بیش از دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، تلاش و فعالیت دهها هزار نخبه در سراسر ایران را ترسیم‌کننده تصویری امیدبخش و واقعی از کشور خواندند و با اشاره به نقش و تأثیرگذاری نخبگان جوان در برنامه ریزی صحیح برای آینده، پیشرفت علمی ایران و جلو بردن مرزهای دانش بشری، «تعامل متقابل، دو جانبه و جدی تر نخبگان و نظام، مراقبت هوشمندانه و استفاده صحیح از گنجینه نیروی انسانیِ نخبه و تقویت هویت ملی و آرمانخواهی در مجموعه نخبگان کشور» را ضروری خواندند و تأکید کردند: تصویرسازی غلط و منفی و ناامید کننده از اوضاع ایران مهمترین دستور کار امروز دشمن است اما به فضل الهی تصویر واقعی کشور در مجموع، نقطه مقابل تصویرسازی نظام سلطه است.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود، دیدار با نخبگان جوان را امیدبخش و شادی‌آفرین خواندند و با اشاره به سخنان تعدادی از جوانان نخبه گفتند: این مطالب عمدتاً بسیار متین و متقن و کاملاً مورد تأیید بنده بود و مسئولان محترم باید با جدیت آنها را پیگیری کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأثیرگذاری ملی و فراملی نخبگان از زوایای مختلف افزودند: وجود دهها هزار نخبه، از یک منظر، نشانگرِ «تصویر صحیح و واقعی از کشور» و مایه خرسندی و احساس امید است، ضمن آنکه با بهره مندی از نخبگان قطعاً چارچوبهای برنامه‌ریزی برای مسائل کشور باید ارتقاء یابد و از دیدگاههای آنان استفاده شود.



برچسب‌ها: نخبگان ، دیدار رهبری

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 آبان 1397 ] [ 22:6 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]