عملیات ترور سید حسن نصرالله خنثی شد

با مساعدت جمهوری اسلامی ایران
عملیات ترور سید حسن نصرالله خنثی شد

 

نجاح محمد علی از خنثی شدن نقشه ترور سید حسن نصرالله در چند روز گذشته با همکاری ایران خبر داد.

 به گزارش شریان نیوز،نجاح محمد علی به نقل از یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو از خنثی شدن نقشه ترور سید حسن نصرالله در چند روز گذشته با همکاری ایران خبر داد.

نجاح محمد علی تحلیل‌گر مسائل منطقه به نقل از منابع آگاه گفت: در حالی که سعودی ها بطور متوالی و علنی و همراه با اسرائیل در حال چیدن دسیسه علیه ایران و حزب الله هستند،منابع خاص خبر از آن دادند که أمیر قطر شیخ تمیم بن حمد آل ثانى پرده از اسرار عملیات فوق سری اسرائیل درباره ترور رهبر حزب الله حسن نصر الله که ماه ها بود نیروهای اسرائیلی را به تمرین سخت گماشته بود برداشت و بلطف همکاری مستقیم أمیر قطر با ایران و حزب الله لبنان این عملیات در نطفه خفه شد.



برچسب‌ها: سید حسن نصر الله ایران حزب الله ترور ناموفق
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:55 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

هواپیمای جنگنده فوق‌ مدرن چین با نام J20 را بشناسید

اولین جنگنده نسل پنجم چین سرانجام عملیاتی شد اما اکنون یکی از معایب این جت جنگنده مشخص شده است: موتور‌های مورد استفاده، نیروی محرکه‌ای کمتر از مقدار پیش‌بینی شده تولید می‌کنند.

مشکل موتور بدین معنا خواهد بود که جنگنده رادار گریز تاخیری مهم را در طی فرایند توسعه خود تجربه خواهد کرد و مجبور است فعلا از موتور ضعیف‌تری استفاده کند که نتیجه آن شده در حال حاضر نمی‌توان به طور کامل از توان و پتانسیل این هوایپیما استفاده نمود.

جنگنده چنگدو جی ۲۰ (Chengdu J-20) برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ در زمان بازدید وزیر جنگ ایالات متحده از کشور چین به نمایش در آمد. غول صنعت هوا‌فضای چین، شرکت صنایع هوایی چنگدو، در سال ۱۹۹۰ کار بر روی جنگنده سنگین و مخفی را آغاز نمود که با عنوان J-XX شناخته می‌شد و به خاطر قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای که برای آن در نظر گرفته شده بود، کارشناسان به این باور رسیدند که چین توانایی طراحی و ساخت چنین هواپیمای فوق پیشرفته‌ای را نخواهد داشت.

صنعت هوافضای چین دهه‌ها در تلاش و کشمکش با غرب (و روسیه) بود تا تکنولوژی ساخت موتور‌های جت با کارایی بالا را بدست آورد. در طول جنگ سرد، عملا توسعه موتور‌های اختصاصی هواپیما‌های چینی غیر‌ممکن می‌نمود و چین تنها به کپی موتور‌های شوروی مبادرت می‌ورزید.



برچسب‌ها: موتور جت ,Chengdu J-20, چین , هواپیما

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:52 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

احتمال استفاده آمریکا از گزینه نظامی علیه سوریه

علیرغم وجود شواهدی مبنی بر استفاده تروریست‌های سوری از سلاح‌های شیمیایی، وزیر خارجه آمریکا با طرح ادعای استفاده دولت «بشار اسد» از گاز کلر، احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه دمشق را مطرح کرد.

احتمال استفاده آمریکا از گزینه نظامی علیه سوریهبه گزارش افکارنیوز، وزارت دفاع روسیه اواسط هفته جاری اعلام کرد که اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که تروریست‌های جبهه‌النصره با همکاری نیروهای موسوم به کلاه‌سفیدها قصد دارند تا مخازن گاز کلر را وارد شهرکی در سوریه کنند و اقدامات تحریک آمیزی، صورت دهند.

با اینحال،  «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» که قرار است روز ۱۸ فوریه ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی پخش شود، ادعاهای بی‌اساس علیه دولت سوریه درباره گاز کلر تکرار کرد و احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را مطرح کرد.



برچسب‌ها: حمله نظامی آمریکا , سوریه , وزارت خارجه آمریکا , شبکه سی بی اس

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:49 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

بمباران فرودگاهی که ترکیه قصد استقرار در آن را داشت

بمباران

جنگنده‌های سوری و موشک‌های هدایت شونده فرودگاه تفتناز را هدف قرار دادند که دومین پایگاه بالگردهای نظامی در سوریه به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، منابع خبری اعلام کردند که جنگنده های سوری حملات گسترده‌ای به فرودگاه نظامی «تفتناز» واقع در ریف شمال شرق ادلب کردند که در اشغال تروریست های جبهه النصره قرار دارد.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی در سوریه گزارش داد که جنگنده‌های سوری و موشکهای هدایت شونده به شدت این فرودگاه را هدف قرار دادند که دومین پایگاه بالگردهای نظامی در سوریه به شمار می‌رود.

ترکیه در آستانه ساخت پایگاه‌های نظامی در حلب و ادلب

تامین امنیت فرودگاه نظامی ابوظهور پس از ۷۲ ساعت عملیات سنگین

منابع میدانی نیز اعلام کردند که در جریان این حملات، خودروهایی که در داخل و خارج از فرودگاه در حال حرکت بودند، هدف قرار گرفته شدند.

تا کنون هیچ آماری از تعداد تروریست‌هایی که در این بمباران کشته و زخمی شدند منتشر نشده است.

فعالان معارض روز گذشته تصاویری منتشر کردند که در آن تروریست‌های «هیئة تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن است، لاشه های باقی مانده بالگردهای موجود در این فرودگاه را به مکان نامعلومی انتقال می‌دادند.



برچسب‌ها: ترکیه , سوریه , فرودگاه , حلب , ادلب , بمباران توسط ارتش سوریه

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:46 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

استقبال پرشور ایرانیان مقیم حیدرآباد هند از رییس جمهوری

استقبال پرشور ایرانیان مقیم حیدرآباد هند از رییس جمهوری

دهلی نو - ایرنا - «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه به هنگام ورود به حیدرآباد هند مورد استقبال پرشور ایرانیان مقیم این شهر قرار گرفت.

به گرازش خبرنگار اعزامی ایرنا به حیدرآباد، روحانی در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به دعوت «نارندرا مودی »نخست وزیر هند برای یک دیدار رسمی سه روزه وارد هند شد و سفر خود را از حیدرآباد آغاز کرد.
گروهی از ایرانیان که در حیدرآباد هند اقامت دارند با خواندن سرود جمهوری اسلامی و سردادن شعار به رئیس جمهوری خوشامد گفتند.
برخی از ایرانیان هم در طول مسیر عبور رییس جمهوری تجمع کرده و پارچه نوشته هایی درباره روابط ایران و هند و همچنین خوشامد گویی به روحانی در دست داشتند.
رییس جمهوری ایران ساعتی پیش در راس هیاتی متشکل از محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، وارد حیدرآباد شد.
همچنین هیاتی مرکب از فعالان اقتصادی و تجاری بخش خصوصی همراه رییس جمهوری به هند سفر کرده اند.
روحانی در بدو ورود به حیدرآباد از سوی استاندار ایالت تلانگانا، غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند و محمد حق بین سرکنسول ایران در حیدرآباد مورد استقبال قرار گرفت.
قرار است در جریان سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به هند نزدیک به 15 توافقنامه و یادداشت همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور امضا شود.



برچسب‌ها: ایران , هندوستان , روحانی , رییس جمهوری , بهمن 96

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:43 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

احتمال رویارویی مستقیم ارتش سوریه با ارتش ترکیه

اتحتمال رویارویی مستقیم ارتش سوریه با ارتش ترکیه؛ جزئیات مذاکرات مهم در عفرین

منابع سوری از گفت‌وگوهای یگان‌های کردی حاضر در عفرین و ارتش سوریه خبر دادند که نتایج آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

تحولات سوریه | احتمال رویارویی مستقیم ارتش سوریه با ارتش ترکیه؛ جزئیات مذاکرات مهم در عفرینبه گزارش گروه دفاتر خارجی خبرگزاری تسنیم، همزمان با ادامه تجاوزات نظامی ترکیه به شهر عفرین سوریه، یک منبع مسئول به خبرنگار تسنیم در  دمشق گفت مذاکرات جدی میان دولت سوریه و یگان‌های کردی حاضر در عفرین در شمال کشور در حال انجام است و نتایج آن به زودی طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

این منبع افزود یکی از مهمترین بندهای این توافق، بر ورود ارتش سوریه به عفرین برای دفاعاز شهر در مقابل تجاوزات ترکیه و نیروهای این کشور در خاک سوریه و همچنین برافراشته شدن پرچم سوریه در این مناطق تصریح می‌کند.

این منبع خاطر نشان کرد برخی مسئولان کردی همچنان با ورود ارتش سوریه به عفرین مخالفت می‌کنند و مذاکرات در حال حاضر با هدف دستیابی ارتش به تضمین‌هایی ادامه دارد که حامی آن قبل از ورودش به عفرین باشد.

این منبع افزود عفرین شهر سوریه است و سوری باقی خواهد ماند و وظیفه دولت سوریه این است از آن در مقابل هرگونه تجاوز خارجی دفاع کند و ورود ارتش به آن، تلاش‌های ترکیه برای اشغال آن را ناکام خواهد گذاشت و مانع ورود گروه‌های مسلح مورد ترکیه به آن خواهد شد.

این در حالی است که ارتش ترکیه برای بیست و هشتمین روز پیاپی به تجاوزات هوایی و زمینی خود به محله‌های مسکونی‌،بیمارستان‌ها و دیگر اماکن شهر عفرین ادامه می‌دهد.

بر  اساس گزارش خبرنگار تسنیم در شمال سوریه، درگیری‌های شدیدی میان یگان‌های کردی و نظامیان ترکیه‌ای و گروه‌های مسلح همپیمان آنها در چندین محور شمال و غرب عفرین در جریان است و منطقه جدیرس و مناطق اطراف هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار گرفته است،‌این در حالی است که ارتش ترکیه با وجود تلاش‌های فراوان نتوانسته است وارد هیچ شهرکی در این مناطق شود.

از سوی دیگر منابع میدانی تاکید کردند نیروهای ارتش سوریه که در نبردهای آزادسازی غوطه در حومه دمشق شرکت خواهند کرد در مناطق عملیاتی شروع به استقرار کرده‌‌اند تا برای آغاز عملیات زمینی آماده شوند، همزمان با این رویداد، مواضع گروه‌های تروریستی در غوطه هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش قرار گرفت.

خبر دیگر  اینکه توافق کاهش تنش در حومه شمالی حمص امروز پنجشنبه پایان یافت بدون  اینکه توافقی تا این لحظه برای تمدید آن به دست آید که دلیل آن پایبند نبودن گروه‌های مسلح به آن اعلام شده است، این در حالی است که پیش‌بینی‌ها از آغاز عملیات نظامی ارتش و همپیمانان در این جبهه در صورت مخالفت گروه‌های مسلح با پایبندی به این توافق حکایت می‌کند.



برچسب‌ها: سوریه ارتش ترکیه درگیری رودرویی
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:41 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

ناسا هواپیمایی با بال های تاشو آزمایش می کند

با استفاده از مواد سبک؛

ناسا هواپیمایی با بال های تاشو آزمایش می کند


 ناسا مشغول آزمایش هواپیمایی با بال های تاشو است. بال های هواپیما از موادی نوین و بسیار سبک ساخته می شوند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، این پروازهای آزمایشی در مرکزی تحقیقات آرمسترانگ ناسا انجام می شود. این پروژه SAW نام گرفته  و هدف از آن استفاده از مواد نوین و بسیار سبک در ساخت بال هاست. به این ترتیب بال ها در زوایای مختلف تا می شوند.



برچسب‌ها: ناسا , بال های تاشو, هواپیما
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:37 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

پیکر جان باختگان سانچی فردا از میعادگاه نماز جمعه تهران تشییع می شود

همزمان با ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا (س)

پیکر جان باختگان سانچی فردا از میعادگاه نماز جمعه تهران تشییع می شود

تهران- ایرنا- نمازگزاران تهرانی فردا پس از اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) پیکر سه نفر از جان باختگان نفتکش سانچی را که شانزدهم دی ماه در پی برخورد با یک کشتی دیگر در آبهای نزدیک به چین آتش گرفت، تشییع و بدرقه می کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت ملی نفتکش ایران امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) پیکر پاک شهیدان «مجید نقیان، محمد کاووسی و میلاد آروی» فردا (بیست و هفتم بهمن ماه) پس از اقامه نماز جمعه با حضور مقام های لشکری و کشوری در مصلای امام خمینی(ره) تشییع و به سمت آرامگاه ابدی بدرقه می شود.
این آیین از داخل مصلای امام خمینی (ضلع شرقی به سمت خیابان قنبرزاده) برگزار می شود.
طبق هماهنگی‎های انجام شده و به درخواست خانواده آنان، پیکر مجید نقیان در بهشت زهرای تهران، محمد کاووسی در امامزاده طاهرکرج و میلاد آروی در شاهین شهر اصفهان به خاک سپرده می شود.
به گزارش ایرنا، شانزدهم دی ماه امسال یک فروند کشتی فله‎بر چینی در 200 مایلی بندر شانگهای چین به نفتکش سانچی که حامل میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در اثر این سانحه 32 دریانورد و سرنشین کشتی سانچی نفتکش جان باختند که پیکر سه تن از آنها کشف و شناسایی شد.
پیکر این سه نفر سحرگاه چهارشنبه در مراسمی وارد کشور شد.



برچسب‌ها: شهیدان سانچی, نفتکش , ایران , چین
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:36 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

درخواست آمریکا از عراق: دستان ایران را قطع کنید

 تیلرسون با العبادی

یک نماینده پارلمان عراق فاش کرد که وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به کویت، به نخست‌وزیر عراق گفته که باید «دستان ایران» در کشورش را قطع کند.

به گزارش مشرق، «اسلام حسین» نماینده حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی دموکراتی کوردستان PDK) روز پنجشنبه گفت که نمایندگان کُرد در پارلمان، تا قبل از برآورده شدن خواسته‌هایشان با تصویب بودجه موافقت نخواهند کرد. 

اسلام حسین گفت، «فقط کُردها از بودجه ناراضی نیستند. اهل سنت و استان‌های تولیدکننده نفت نیز ناراضی‌اند... کُردها به هیچ وجه با تصویب بودجه موافقت نخواهند کرد تا اینکه بودجه لازم برای اقلیم تصویب شود. ما با همه ابزارهای قانونی از موضع خود دفاع می‌کنیم». 

 



برچسب‌ها: ایران , عراق , وزارت خارجه آمریکا , گروهک تروریستی داعش

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:32 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

28 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند

رسانه کلیک – معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌ های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: تلگرام یکی از شبکه‌ های اجتماعی پرنفوذ با 180 میلیون کاربر است که کاربران ایرانی در تلگرام  50 میلیون آن را تشکیل می‌ دهند.

به گزارش کلیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حمید ضیایی پرور معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌ های دیجیتال وزارت ارشاد در همایش فعالان شبکه های اجتماعیکاربران ایرانی در تلگرام در قزوین با اشاره به اینکه 80 درصد کاربران اینترنت کشور عضو شبکه های اجتماعی عمدتا شامل تلگرام و اینستاگرام هستند، عنوان کرد: کاربران ایرانی در تلگرام روزانه 2.7 میلیارد بازدید از شبکه اجتماعی تلگرام دارند و 750 هزار کانال فارسی در آن تشکیل شده است (کاربران ایرانی تلگرام تنها در یک روز 2.3 میلیارد بار از کانال های فارسی دیدن کردند!) .

ضیایی پرور، نبود فیلتر، سرعت و امنیت داده ها را از جمله مزایا و در مقابل سرعت ایجاد کانال های مخالف با ارزش ها و حاکمیت نظام و جستجو ناپذیری، آرشیو ناپذیری و پروتکل های غیربومی را از معایب تلگرام برشمرد.



برچسب‌ها: تلگرام , کاربران ایرانی , 28درصد

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:28 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

لاشه موشک ضدهوایی سوری چطور به تل‌آویو رسید

لاشه موشک ضدهوایی شلیک شده به سمت جنگنده اسرائیلی که در جولان اشغالی سوریه سقوط کرد، به دست مقامات صهیونیست رسانده شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ منابع محلی می‌گویند «عوامل اسرائیلی» در مناطق مرزی سوریه، لاشه یک موشک ضدهوایی که روز شنبه به سمت جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی شلیک شده بود به داخل فلسطین اشغالی انتقال دادند.

روز شنبه و درپی تجاوز نظامی جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و پاسخ پدافند هوایی این کشور، لاشه 3 موشک ضد هوایی از سامانه S200 در مناطقی نزدیک مرز شمالی فلسطین اشغالی یافت شد.

به نوشته وبگاه «الخلیج أونلاین» لاشه موشک اول در شمال اردن، بخشی از موشک دوم در مرز سوریه-لبنان و تکه‌ای از موشک سوم بین روستای عین‌التینه و قصیبه در داخل سوریه لاشه موشک ضدهوایی سوری چطور به تل‌آویو رسید؟و نزدیک بلندی‌های جولان اشغالی سقوط کرده بود.

منابع محلی در جولان اشغالی به «الخلیج اونلاین» گفتند آن تکه‌ای که در نزدیکی جولان اشغالی سقوط کرد، به وسیله «عوامل اسرائیلی» به دست مقامات رژیم صهیونیستی رسانده شده است.

منطقه‌ای که لاشه موشک S200 در آن سقوط کرده، اکنون در تصرف معارضان سوری است و به احتمال زیاد توسط خود آنها به داخل فلسطین اشغالی انتقال داده شده است.

این رژیم مدعی است که روز شنبه یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی‌های جولان اشغالی شده و هدف یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-16 اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. اسرائیل تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه‌ای سوری است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین‌الملل بخشی از سوریه به شمار می‌آید.

یک مقام اسرائیلی تایید کرد که جنگنده این رژیم پس از عملیات در سوریه، هدف اصابت موشک پدافند هوایی سوریه قرار گرفته و سرنگون شده است. این اولین بار از سال 1982 است که اسرائیل تایید می‌کند که یک جنگنده‌اش هدف سامانه دفاعی سوریه قرار گرفته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی این حادثه را «ضربه‌ای به اعتبار و ابهت» نیروی هوایی اسرائیل توصیف کرده‌اند.

منبع:العالم



برچسب‌ها: موشک , سوریه , تل آویو, پهباد ایرانی
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:25 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

پاسخ ایران به مکرون درباره توان دفاعی

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی هرگز اجازه نخواهد داد دیگران در جهت کاهش توان دفاعی و بازدارندگی ایران صلح جو تلاش کنند و همزمان کشورهای منطقه را به انواع سلاح های مرگبار تجهیز نمایند.

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خواستار تحقق و تحکیم صلح و امنیت همسایگان و منطقه حساس و پر التهاب خاورمیانه است و در این راه و با در نظر داشت اصول ثابت خود که تقویت ثبات و امنیت برای خود و همه منطقه است، تمامی تلاش و توان خود را در جهت مبارزه با تهدیدات امنیتی و بی ثبات ساز گروه های تروریستی به کار گرفته است.

وی افزود: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و تروریسم تکفیری به درخواست برخی دولت ها و با همکاری و مشارکت دیگر دولت های منطقه انجام شده است و این اقدامات نه تنها مغایرتی با موازین بین المللی نداشته بلکه در ایجاد امنیت در منطقه و حفظ یکپارچگی و حاکمیت ملی دولت هایی که در معرض تهدید تروریسم داعشی بودند و هم چنین صلح و امنیت جهانی و حفاظت از دیگر مردم بیگناه در سایر کشورها از جمله کشور فرانسه مفید و موثر واقع شده است. بی شک این کشورها باید قدردان این تلاش مهم جمهوری اسلامی ایران باشند.



برچسب‌ها: توان دفاعی , وزارت خارجه, ایران , فرانسه

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 بهمن 1396 ] [ 21:22 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات ۵۶۵ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۵۶۵ نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند ارائه کرده بود، که مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.



برچسب‌ها: رهبری, 22 بهمن ماه , تخفیف مجازات
[ سه شنبه 24 بهمن 1396 ] [ 21:9 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان‌وبلوچستان که در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۶ برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش در زاهدان منتشر شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به علاقه عمیق خود به مردم سیستان و بلوچستان، مردم بلوچ را گرم، صمیمی، با صفا و با استعداد، و مردم سیستان را از لحاظ گذشته تاریخی در بین همه اقوام ایرانی، کم‌نظیر و درخشان توصیف و خاطرنشان کردند: با وجود این استعدادهای سرشار، در دوران قاجار و پهلوی به مردم سیستان و بلوچستان بی‌اعتنایی می‌شد و همین موجب شد که استعدادهای مردم بروز نکند.دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان
ایشان، خدمات انجام‌شده در این منطقه در سالهای پس از انقلاب را نشانه محبت دوطرفه مردم و نظام دانستند و با اشاره به نیازهای مطرح‌شده از جانب استاندار در این دیدار افزودند: نیازهای مردم استان همچون آب‌شیرین‌کن و خط آهن را باید از طریق مسئولان ارشد دولتی به‌طور جدی دنبال کنید و با میدان آوردن بخش خصوصی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز امکان‌پذیر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی، سیستان‌وبلوچستان را همچون استانهای کردستان و گلستان مظهر وحدت اسلامی و الگوی همکاری و زندگی برادرانه شیعه و سنّی برای دنیا دانستند و با تأکید بر هوشیاری در مقابل تفرقه‌افکنی دشمن گفتند: شهادت یک نوجوان سنّی در دفاع مقدس و یا شهادت یک مولوی اهل سنت به علت دفاع از انقلاب اسلامی به‌دست ضدانقلاب، نشان می‌دهد برادران شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها در کنار یکدیگر حاضرند و باید با کارهای فرهنگی و هنری این حقایق و وحدت واقعی را مجسم و نمایان کرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل جاهلیت مدرن با وجود تحریم و همه توطئه‌های نظامی و فرهنگی دشمنان را مرهون قدرت ایمان و فداکاری مردم خواندند و گفتند: مظهر کامل ایمان راسخ در زنجیره‌ی بسیار مهم ایمان و مقاومت، شهیدان و ایثارگران هستند، بنابراین نظام اسلامی به تعظیم و تکریم شهدا نیازمند است.



برچسب‌ها: زاهدان , مقام معظم رهبری , شیعه و سنی
[ سه شنبه 24 بهمن 1396 ] [ 21:7 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در جمع کارکنان تیپ 121

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره بر امانت بودن ایران در دستان مردم و مسئولان تاکید کرد: دشمنان برای ناامن کردن کشور ما توطئه‌های بسیاری در سر دارند. اما ما وظیفه داریم کار کنیم که دشمنان برای همیشه آرزوی ناامن شدن کشورمان را به گور ببرند.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی طی سخنانی در جمع کارکنان تیپ 121 متحرک هجومی شهید فروزنده نیروی زمینی ارتش درمنطقه شمال غرب ، ضمن تبریک سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آفرینش 22 بهمن تماشایی توسط ملت ایران و تسلیت ایام سوگواری فاطمیه، گفت: قرآن به ما می‌فرماید وقتی امانتی را به شما دادند، آن امانت را سالم به صاحبش بازگردانید. یکی از مهمترین امانت‌ها، امانت اسلام، میهن اسلامی، استقلال و آزادی است. کشور ما از سوی امام(ره)، شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و تک تک ملت ایران امانتی در دست ما است.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: خوشبختانه امروز جوانان ما آگاه، عاقل، مومن، متدین، میهن‌دوست و دین‌دوست هستند. نشانه آن هم همین 22 بهمنی است که دیروز رقم خورد. مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرموده بودند که امسال، 22 بهمن تماشایی خواهد بود و اتفاق هم افتاد. این کار را چه کسی کرد؟ همین جوان‌هایی که نه دوران مبارزات زمان طاغوت و نه دوران دفاع مقدس را درک کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: لحظه لحظه زندگی ارتشیان دلاور، جهاد در راه خدا و از برترین عبادت‌های در راه خداست.

وی به ارتشیان توصیه کرد قدر خود و میهن اسلامی ایران را بیش از پیش بدانند و افزود: دشمنان از این دق می‌کنند که چرا ایران آرام و کشورهای دیگر ناآرامند. دشمنان ما خیلی از این اذیتند که کشورشان ناامن است، اما کشور ما امن است. این امنیت بالاترین نعمت است. دشمنان برای ناامن کردن کشور ما توطئه‌های بسیاری در سر دارند. اما ما وظیفه داریم کار کنیم که دشمنان برای همیشه آرزوی ناامن شدن کشورمان را به گور ببرند و ان‌شاءالله این گونه خواهد شد.



برچسب‌ها: عقیدتی سیاسی ارتش تیپ 121 شهید فرونده
[ دو شنبه 23 بهمن 1396 ] [ 21:39 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

نیروی هوایی ارتش نقش بسیار مهمی در تثبیت، حفظ و اقتدار ایران اسلامی ایفا

فرمانده پایگاه شهید دوران گفت:پس از هشت سال دفاع مقدس نیز نیروی هوایی در امر خودکفایی ومقابله با تحریم ها، با اتکا به نیروهای داخلی فعالیتهای چشمگیری انجام داده است
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان منصور محمدی فرمانده پایگاه شهید دوران گفت: یکی از ویژگی های خاص انقلاب اسلامی حضور تمامی طبقات اجتماعی در روند پیروزی آن بود و نقش ارتش، بویژه نیروی هوایی در پیوستن به انقلاب، از ویژگی های بارز
  آن به شمار می رود.
فرمانده پایگاه شهید دوران اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش نقش بسیار مهمی در تثبیت، حفظ و اقتدار ایران اسلامی ایفا کرده است، که در آغاز دفاع مقدس با قدرت وارد صحنه نبرد مستقیم با دشمن  شد، این که تا پایان دفاع مقدس نیز با انجام عملیات های موثر و متعدد  و هدف قرار دادن  خطوط مواصلاتی و پشتیبانی ارتش بعث، تلمبه خانه های  صادرات نفت و مراکز صنعتی و نظامی عراق، سمت و سوی جنگ را متحول ساخت و بار دیگر ادعای  پوچ صدام  مبنی بر فتح یک هفته ای تهران را برای همگان آشکار ساخت.
وی ادامه داد: پس از هشت سال دفاع مقدس نیز نیروی هوایی ارتش در امر خودکفایی و ساخت تجهیزات و پرنده های به روز دنیا و مقابله با تحریم ها، با اتکا به نیروهای متخصص داخلی فعالیتهای چشمگیری انجام داده و در این راستا  پایگاه هوایی شهید دوران نیز نقش بسیار موثری در امر آماده سازی هواپیماها، تجهیزات و همچنین در امر آموزش کارکنان جوان ایفا کرده است.
امیر محمدی گفت: امروز تمامی هواپیماهای موجود در پایگاه شهید دوران،  توسط متخصصین فنی این پایگاه نگهداری و آماده پرواز می باشند  و حتی هواپیماهایی که در ایام گذشته به دلیل کمبود علمی و یا نبود قطعات حساس زمینگیر شده بودند برابر استانداردهای جهانی به رده پرواز وارد شده اند و با ورود این پرنده ها روز به روز توان عملیاتی و دفاعی این پایگاه افزایش می یابد.


برچسب‌ها: شهید دوران, نیروی هوایی ارتش , دفاع مقدس
[ دو شنبه 23 بهمن 1396 ] [ 21:36 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

1396/11/21 شنبه رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در تیپ 40 سراب

حجت الاسلام و المسلمین  محمد حسنی با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) «که فرمودند:  ۲۲ بهمن امسال از ۲۲ بهمن های تماشائی خواهد بود»گفت: هر قدمی که در مسیر راهپیمایی 22بهمن برداشته شود از یک سو موجب تقویت انقلاب و از سوئی دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان و یاوه‌گویان خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی ارتش ،حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی  رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در نشست صمیمی با کارکنان و خانواده های تیپ 40متحرک هجومی نیروی زمینی طی سخنانی اظهار داشت: مواردی همچون زیارت شما سربازان مخلص اسلام و ولی امر مسلمین،  دیدار با خانواده های محترم شهیدان و جانبازان، دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان ها؛ انجام ملاقات های مردمی و استماع مشکلات و دل گفته های کارکنان ارتش و خانواده های محترمشان، ابلاغ سیاست ها به کارکنان عقیدتی سیاسی ها و توجیه آنان در باره ماموریت ها و انتظارات سازمان از آنان و آشنائی با ظرفیت های بالفعل و بالقوه یگان های نظامی از جمله اهداف بازدیدها می باشد



برچسب‌ها: سراب, تیپ 40, رییس عقیدتی سیاسی ارتش

ادامه مطلب
[ دو شنبه 23 بهمن 1396 ] [ 21:34 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

مقاله تام کوپر در مورد پدافند هوایی ایران(بخش اول)

[ دو شنبه 23 بهمن 1396 ] [ 21:29 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

واکنش آملی لاریجانی به ادعای کمک نظامی ایران به یمن

رئیس قوه قضاییه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن را موجب افزایش اقتدار ملی و خنثی ساختن توطئه های دشمن دانست و با بیان اینکه چنین حضور باشکوهی پشتوانه عظیم قوا برای خدمت رسانی هرچه بیشتر است، از همه مسئولان خواست که قدردان بصیرت مردم به عنوان یکی از بزرگترین نعمات الهی باشند.
آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، راهپیمایی ملت ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را باشکوه، مثال زدنی و چشمگیر توصیف کرد و گفت: این حضور عظیم برای همه جهانیان در این برهه خاص شگفتی آفرید. همه باید خدا را برای نعمت بصیرت، عزم و همت مردم در ایستادگی به پای ارزشهای انقلاب شاکر باشیم. 
 
حضور یکپارچه مردم، هزینه های میلیون دلاری دشمن را بی فایده می کند
 
به گزارش نامه نیوز رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حضور مردم موجب افزایش اقتدار ملی و خنثی ساختن دشمنی ها است، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی خصوصاً آمریکا و اذناب آن در طول سال برای ایجاد شکاف میان مردم ایران، ایجاد جو بی اعتمادی نسبت به نظام و سمپاشی درباره اصل و بنیان های انقلاب میلیون ها دلار هزینه می¬کنند و هزاران رسانه، سایت و شبکه برای رسیدن به این هدف ناصحیح، غیرعقلانی و غیرانسانی به راه می اندازند؛ اما حضور هرساله مردم به صورت یکپارچه و منسجم، تمام این هزینه ها را بی فایده و توطئه ها را نقش بر آب می کند.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: این نعمت بسیار بزرگی است که مردم باوجود برخی اختلاف سلیقه و یا مخالفت با برخی روشها و منش ها، وقتی مسئله امنیت و مصالح کشور مطرح است به صورت یکپارچه می ایستند که ما باید نعمت ائتلاف، اتحاد، انسجام، بصیرت، درک بالا و دشمن شناسی مردم را شاکر باشیم.
 
مردم با وجود مشکلات معیشتی، دشمن شناس هستند
 
رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: دشمن شناسی در شرایطی که مردم مشکلات معیشتی دارند و دشمن هم با سوء استفاده از این شرایط اقدام به سمپاشی علیه نظام می کند، کار دشواری است اما می بینیم که ملت در اقصی نقاط این سرزمین از شهرهای بزرگ گرفته تا روستاهای کوچک با وجود همه مشکلات به این تشخیص در شناسایی دوست از دشمن رسیده اند و با حضور خود در صحنه، اتحاد ملی را به رخ جهانیان می کشند. چنین هوشمندی و درایتی که در مردم وجود دارد قطعاً از عنایات حق تعالی است و همه باید قدردان این نعمت باشیم.
 
آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم عزیز ما در حفظ ارزشها و دستاوردهای انقلاب طی قریب به چهار دهه سنگ تمام گذاشته اند، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بنا به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با روحیه انقلابی و کار جهادی به بصیرت مردم پاسخ دهند و برای خدمت هرچه بیشتر تلاش کنند. نباید فراموش کرد که عبادت صرفاً نماز و روزه نیست بلکه حسب برخی روایات، رفع گرفتاری مردم و رسیدگی به مشکلات آنها از بالاترین عبادات است.
 
حضور مردم در صحنه بهترین پشتوانه برای قوا جهت خدمت رسانی است
 
رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: هرکس باید در چارچوب وظایف قانونی و مسئولیت های شرعی و حقوقی که برعهده دارد به صورت صحیح خدمت رسانی کند. نظارت های مستمر و انجام درست امور از مهمترین خواسته های مردم است. کشور ما سرشار از استعدادهای مادی و معنوی است و حضور باشکوه مردم در صحنه نیز همانند آنچه که در راهپیمایی 22 بهمن شاهد بودیم ، بهترین پشتوانه برای قوا جهت خدمت رسانی هرچه بیشتر است. در چنین شرایطی فقط کافی است صادقانه با مردم سخن بگوییم و وظایف خود را به درستی انجام دهیم تا مشکلات کشور رفع شود. 
 
آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به تلاش برای ایجاد جو بی اعتمادی در کشور از سوی دشمنان تصریح کرد: ما نباید در این زمینه به دشمن کمک کنیم. دشمن سالهاست در پی این است که بگوید فساد گسترده در کشور وجود دارد. ما برای مقابله با چنین توطئه ای، به دور از هرگونه افراط و تفریط باید برخورد جزمی موثر با فساد داشته باشیم و  بدانیم که برخورد با فساد نیازمند عمل است. 
 
همه دولت های پس از انقلاب خدمات عظیمی داشته اند
 
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: از سوی دیگر باید خدمات انقلاب به مردم تبیین شود. در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، دولتهایی با گرایش های گوناگون و اشتباهات مختلف سکّان اجرایی کشور را در دست داشته اند که با وجود انتقاداتی که به سیاست ها یا عملکرد هرکدام از آنها وجود داشته است اما خدمات عظیمی هم داشته اند.
 
آملی لاریجانی با اشاره به اقدامات عمرانی گسترده در چهار دهه اخیر و خدمات رسانی به نقاط مختلف کشور یادآور شد: برق رسانی ها، آب رسانی ها، گازرسانی ها، توسعه خطوط ارتباطی و راههای مواصلاتی و احداث سدها به همراه هزاران خدمت دیگر، با تلاش دولتها تحقق یافته و البته از سرمایه های خود مردم بوده است، لذا منتی بر مردم نیست اما باید نیمه پر لیوان هم دیده شود و انصاف و عقل اقتضا می کند که حقایق را آنگونه که هست ببینیم.
 
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی تبعیض ها همچنان در خدمات رسانی به مردم کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما وجود فساد یا مشکلات معیشتی را انکار نمی کنیم اما قیاس منصفانه با بسیاری از کشورها نشان می دهد که وضع کشور ما آنچنان نیست که دشمنان وانمود می‌کنند گرچه باید "وجود مشکلات" همواره در مقابل چشمان مسئولان باشد و به آنان گوشزد شود. 
 
 
 
بر اساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان و عبوردهندگان افراد غیرمجاز از مرز در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت که موادی از آن به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.


برچسب‌ها: یمن, کمک نظامی , ایران , لاریجانی

ادامه مطلب
[ دو شنبه 23 بهمن 1396 ] [ 21:25 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش

مردم را بشناسید حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) و همزمان با سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ با امام (ره)، با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قررگاه پدافند هوایی ارتش دیدار کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، ایام الله و مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی را مایه قوام و استحکام نظام دانستند و تأکید کردند: امسال به لطف الهی، ۲۲ بهمن از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی حرکت ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ و دیگر مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی را فراتر از یک خاطره افتخارآمیز دانستند و گفتند: همه‌ی این ایام الله، چه مناسبت‌های دوران انقلاب اسلامی و چه مناسبت‌های مهم ۳۹ سال گذشته، زمینه‌ساز افزایش ذخیره و سرمایه انقلاب و موجب استحکام بیشتر پایه‌های انقلاب اسلامی می‌شوند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، انقلاب اسلامی را حقیقتی زنده دانستند و با تأکید بر اینکه استحکام و قوام امروز انقلاب بیشتر از روزهای اول است، خاطرنشان کردند: انقلابیونِ امروز، ایستاده‌تر و آگاه‌تر و بصیرتر از انقلابیون روزهای اول انقلاب هستند و بر همین اساس، انقلاب پیش رفته و تکامل یافته است.
رهبر انقلاب اسلامی، تغییر و تحول را همچون دیگر موجودات زنده، جزو ذات انقلاب برشمردند و افزودند: اکنون که انقلاب در حال ورود به چهل سالگی خود است، اصول و مبانی، ثابت و پایدار مانده، اما از این درخت تناور و ریشه دار، میوه‌های نو به نو و جدید بروز کرده است.



برچسب‌ها: اخبار رهبرینیروی هواییدیداررهبر انقلابروز نیروی هواییپیمان مجدد نیروی هوایی با رهبری

ادامه مطلب
[ دو شنبه 23 بهمن 1396 ] [ 21:7 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

به مناسبت روز پرستار برگزار شد؛مراسم تجلیل از پرستاران بیمارستان 553 ارتش

  هم زمان با فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ، از پرستاران بیمارستان 553 ارتش تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم زمان با فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ، از پرستاران بیمارستان 553 ارتش  در  قزوین تجلیل شد.
حجت الاسلام کربلایی محمدی، ارشد روحانیون ارتش در منطقه قزوین، زنجان و همدان در این مراسم  ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب (س) حادثه کربلا را به خوبی مدیریت بحران کرد و هیچ گونه اشتباهی در آن شرایط مرتکب نشد.
حجت الاسلام کربلایی محمدی افزود: وقتی یزید از حضرت زینب(س) پرسید که در کربلا چه دیدی، حضرت جواب دادند "جز زیبایی چیزی ندیدم" و این نشان از بزرگی شخصیت و تسلط ایشان به اوضاع داشت.
وی گفت: همانگونه که حضرت زینب (س) با توجه شرایط نامساعد بعد از حادثه کربلا به خوبی توانستند از بازماندگان پرستاری کنند، پرستاران هم باید در کار و مسئولیت خویش به آن حضرت اقتدا کنند.
حجت الاسلام کربلایی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم بیان داشت: گروهک تروریستی داعش در سوریه قصد داشت حرم مطهر حضرت زینب(س) را نابود کند، اما با مجاهدت رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت و جانفشانی شهدای مدافع حرم به هدف خود نرسیده و در نهایت این شجره خبیثه متلاشی شد.
در این مراسم از پرستاران بیمارستان منطقه 553 ارتش تجلیل به عمل آمد.
یادآوری می شود به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) مراسم تجلیل از پرستاران در یگان های تیپ 216 زرهی ، تیپ 364 ، تیپ 55 هوابرد، گروه 840 موشکی، مرکز آموزش 04 نزاجا و سایر یگان های ارتش نیز برگزار شد.



برچسب‌ها: روز پرستار , ارتش , بیمارستان 553
[ جمعه 6 بهمن 1396 ] [ 20:4 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

فرمانده کل ارتش در مراسم رژه اقتدار یگان های شناور نیروی دریای ارتش ج.ا.ایران

یگان های شناور و پروازی ارتش جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش با حضور امیر سر لشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش از مقابل ناو شکن سر فرماندهی جماران رژه رفتند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمعی از فرماندهان و مقامات عالی رتبه ارتش و وابستگان نظامی کشورهای خارجی،ده ها یگان شناور اعم از ناو شکن های رزمی،ناوهای موشک انداز،ناوهای پشتیبانی،زیر دریایی های سنگین و سبک،هوا ناوها،هواپیما های بال ثابت و بالگردهای نداجا،جنگنده های نیروی هوایی ارتش و بالگرد های هوانیروز در رژه اقتدار رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش شرکت کردند.

گفتنی است رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش با انجام این رژه پایان یافت.



برچسب‌ها: ارتش امیر موسوی رزمایش
[ جمعه 6 بهمن 1396 ] [ 19:58 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

خرید اس-400 باعث عصبانیت آل سعود شد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد پنجشنبه شب در واکنش به تصمیم دوحه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه با اشاره ای کنایه آمیز به مساحت کوچک قطر گفت: این کشور می خواهد این سامانه را در کجا مستقر کند؟

«عبدالله المعلمی» این موضوع را در گفت و گو با خبرگزاری تاس روسیه و پس از جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان کرده است.

«فهد محمد العطیه» سفیر قطر در روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: دوحه درصدد خرید سامانه دفاع موشکی از روسیه است.

العطیه در گفت و گو با خبرگزاری تاس ضمن بیان اعلام این که مذاکره برای خرید اس 400 پیشرفت خوبی داشته است، افزود: مذاکراتی درباره انتقال این فناوری به نظامیان قطر صورت گرفته است.



برچسب‌ها: اس 400 , قطر , عربستان
[ جمعه 6 بهمن 1396 ] [ 19:52 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

ایجاد اشتغال کلید حل مشکلات مردم است

امام جمعه مشهد گفت: مردم باید ببینند مشکلاتشان برطرف می‌شود و کلید حل مشکلات در اشتغال است، بیکاران بروند سر کار و تنها راه ایجاد اشتغال، اقتصاد مقاومتی است.
آیت‌الله «علم‌الهدی» در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد، با اشاره به برداشته شدن نرده‌های جایگاه نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: با توجه به عمل بسیار شایان و قابل‌تقدیری که در نماز جمعه تبریز صورت گرفت، حسب‌الامر امام‌جمعه محترم تبریز، موانع حافظتی را میان مسئولان و مردم برداشتند، این مسأله دقیقاً مسأله امنیتی است و مسئول آن نیز مسئولان امنیت کشور و نظام در این کشور هستند، بنده یک بار دیگر نیز در اوایلی که امام‌جمعه شهر مشهد شده بودم، این تقاضا را کردم اما آقایان از نظر امنیتی تجویز نکردند.
 
به گزارش نامه نيوز، وی ادامه داد: بازهم با توجه به این‌که این عمل در یک نماز جمعه صورت گرفته، از عزیزان مسئول امنیتی استان با حضور استاندار محبوب و محترم ما در نماز جمعه که مسئول اصلی و اولیه امنیت استان هستند، بنده تقاضا می‌کنم با بررسی عمیق در مسائل امنیتی اگر مصلحت می‌دانند، این موانع میان مردم و مسئولان در صف نماز جمعه برداشته شود، چون اساس نماز جمعه در تساوی حقوق و یکسان بودن در صف همه نمازگزاران است.


برچسب‌ها: اشتغال , امام جمعه مشهد , بیکاری , نماز جمعه

ادامه مطلب
[ جمعه 6 بهمن 1396 ] [ 19:49 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

کُردهای عفرین رسما خواستار استقرار ارتش سوریه در این منطقه شدند

کُردهایی که در منطقه عفرین واقع در استان حلب حضور دارند، با انتشار بیانیه‌ای از دولت سوریه خواستند که از آنان در برابر حملات ترکیه دفاع کند.

به گزارش مشرق، آنچه «خودمختاری کُردها در عفرین» نامیده می‌شود با صدور بیانیه‎ای خواستار تأمین امنیت مرزهای سوریه و ترکیه شد.عفرین

این نهاد، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ما در خودمختاری منطقه عفرین بار دیگر تأکید می‌کنیم که منطقه عفرین بخش جدایی‌ناپذیر سوریه است و نیروهای ما در یگانهای مدافع خلق از 6 سال پیش به وظیفه ملی خود در حمایت از منطقه در برابر حملات گروه تروریستی داعش و سایر گروههای تروریستی القاعده عمل می‌کنند».

در این بیانیه آمده است: «[این نیروها] در حمایت از تمامیت ارضی سوریه و نهادهای ملی آن سهیم بوده اند. در حال حاضر، این بخش از سوریه در معرض حمله شدیدی از سوی حکومت ترکیه مواجه شده است؛ مسئله‌ای که تمامیت ارضی سوریه و امنیت و زندگی شهروندان غیر نظامی مقیم منطقه عفرین را تهدید می‌‍کند».

کُردها اعلام کردند که هدف حملات ترکیه، چند پاره کردن سوریه است، ولی آنان به دفاع از منطقه عفرین در برابر حملات ترکیه ادامه می‌دهند.

شبکه خبری «رووداو» به نقل از این نهاد کُرد گزارش داد که «[ما] از حکومتی سوریه می‌خواهیم که به وظایف حاکمیتی خود در قبال عفرین عمل و از مرزهای خود با ترکیه در برابر حملات اشغالگر تُرک حمایت کند؛ چرا که با وجود اعلام این مسئله، ولی به صورت رسمی به وظایف خود عمل نکرده است».

کُردها در این بیانیه از دولت سوریه خواستند که نیروهای مسلح خود را در منطقه عفرین مستقر و امنیت مرزهای این منطقه را تأمین کند.

ارتش ترکیه به همراه تروریستهای وابسته به «ارتش آزاد سوریه» از شنبه هفته جاری به منطقه عفرین از 6 محور حمله کرده است.



برچسب‌ها: کردها , عفرین , سوریه
[ جمعه 6 بهمن 1396 ] [ 19:47 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

چرا روسیه مانع حمله نظامی ترکیه به خاک سوریه نشد؟

کردها با عدم‌قبول پیشنهاد روسیه در مورد «خودمختاری در ترکیب کشور سوریه» و توافق پنهانی با آمریکا برای ایجاد «کردستان سوریه»، خود باعث تحریک ترکیه شده حمایت دمشق و مسکو را از دست دادند.به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اینترنتی «وزگلیاد» در تحلیلی نوشته است: عملیات نظامی ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد در خاک سوریه همچنان ادامه دارد و گذشته از آن "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری این کشور وعده داده که این عملیات حتی گسترش نیز خواهد یافت. ارتش ترکیهکردهای سوری نیز از هم‌اکنون روسیه را به «خیانت» متهم کرده‌اند. البته واضح است که مسکو آشکارا تمایلی ندارد تا در آنچه در حال حاضر در عفرین سوریه در حال رخ دادن است، مداخله‌ای داشته باشد. اکنون باید دید چرا روسیه تلاشی برای ممانعت از اقدام نظامی ترکیه از خود نشان نداده و منافع مسکو از این وضعیت چیست.



برچسب‌ها: کردهای سوریه ترکیه عفرین روسیه

ادامه مطلب
[ جمعه 6 بهمن 1396 ] [ 19:34 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

فرار رو به جلو عربستان و امارات از شکست در یمن

عربستان تقریبا پس از هر شکستی در یمن بلافاصله به داستان موشک های بالستیک ایران متوسل شده و جامعه جهانی را به توقف انتقال آن به یمن فرامی خواند.عربستان تقریبا پس از هر شکستی در یمن بلافاصله به داستان موشک های بالستیک ایران متوسل شده و جامعه جهانی را به توقف انتقال آن به یمن فرامی خواند.عربستان تقریبا پس از هر شکستی در یمن بلافاصله به داستان موشک های بالستیک ایران متوسل شده و جامعه جهانی را به توقف انتقال آن به یمن فرامی خواند.عادل الجبیر



برچسب‌ها: یمن عربستان ایران موشک

ادامه مطلب
[ جمعه 6 بهمن 1396 ] [ 19:29 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای إسلامی

حقوق ها 25 درصد افزایش می یابد!

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه افزایش حقوق کارکنان در سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مهرداد بایوج لاهوتی  با اشاره به اختلاف اعداد در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق بودجه و صحبت های سخنگوی کمیسیون در خصوص وضعیت افزایش حقوق کارکنان در سال آینده توضیح داد: برای افزایش حقوق کارکنان اعتباری در نظر گرفته شده بود و براساس آن اعتبار می توانستیم حقوق همه رده ها را تا 10 درصد افزایش دهیم.حقوق ها 25 درصد افزایش می یابد!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت در کمیسیون تلفیق مقرر شد تا حقوق بگیران بالای 5 میلیون تومان افزایشی نداشته باشند و در عوض حقوق های زیر 5 میلیون تومان به صورت پلکانی بین 10 تا 18 درصد افزایش یابد.



برچسب‌ها: حقوق کارمندان سال 97 بودجه مجلس

ادامه مطلب
[ سه شنبه 3 بهمن 1396 ] [ 21:50 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

صحبت کردن از بازبینی برجام وقیحانه است

دبیر شورای امنیت ملی ایران صحبت از بازبینی برجام، بیانی وقیحانه و ناشی از توهم رئیس جمهور آمریکاست و تصریح کرد: هیچگونه مذاکره ای در موضوع موشکی و توان دفاعی خود با هیچ کشوری نخواهیم داشت.صحبت کردن از بازبینی برجام وقیحانه است

به گزارش افکارنیوز، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم گفت: اقدامات اخیر آمریکا برای به چالش کشاندن برجام رفتاری غیر قانونی بوده و امکان مذاکره مجدد در مورد این سند کامل و غیر قابل تجزیه، تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی توافق برجام را حداقل مطالبات جمهوری اسلامی برای دستیابی به توافق با 1+5 عنوان کرد و با اشاره به کارشکن

ی آمریکا در اجرای تعهدات برجامی اظهار داشت: در حالی که علی رغم پایبندی کامل ایران به تعهدات خود، هنوزبخشی از گشایشهای اقتصادی که می بایست در چارچوب تعهدات آمریکا و حتی اروپا محقق می شد انجام نشده است صحبت کردن در مورد بازبینی برجام،  بیانی وقیحانه و ناشی از توهم رئیس جمهور آمریکاست.



برچسب‌ها: شورای امنیت ملی برجام موشکی انرژی هسته ای

ادامه مطلب
[ سه شنبه 3 بهمن 1396 ] [ 21:41 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

کردهای سوریه «قیام عمومی» اعلام کردند

نظام خودمختار کردها در شمال سوریه امروز (سه‌شنبه) برای دفاع از عفرین «قیام عمومی» اعلام کرد.
به گزارش نامه نیوز در بیانیه صادره از اقلیم جزیره (استان حسکه) آمده است: ما قیام عمومی اعلام کرده و از تمامی مردمانمان می‌خواهیم که از عفرین و کرامت آن دفاع کنند.
 
در همین حال، ریزان حدو، مشاور رسانه‌ای یگان‌های مدافع خلق کرد در عفرین در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: اعلام قیام عمومی به معنای دعوت از تمامی کردها در سوریه برای در دست گرفتن سلاح جهت دفاع از عفرین است.


برچسب‌ها: کردها سوریه عفرین
[ سه شنبه 3 بهمن 1396 ] [ 21:40 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

امام جمعه محبوب و دوست داشتنی تبریز همچنان ‌آذربایجانی‌ها را غافلگیر می‌کند

حجت‌الاسلام ‌آل‌هاشم دستور داد تا نرده‌هایی که بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد می‌کرد برداشته شود.

به گزارش مشرق، با دستور مستقیم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نرده‌هایی که صف مسئولان را از مردم در نماز جمعه جدا می‌کرد برداشته شد تا دیگر هیچ دیواری بین خدمتگزاران نظام و ملت قرار نگیرد.

آوازه‌ی اقدامات نماینده ولی فقیه در استان زبانزد خاص و عام می‌باشد آل هاشمو در طول مدت کوهی میزان محبوبیت وی در بین مردم آذربایجان‌شرقی به‌صورت چشمگیری افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم پیش‌تر نیز با تماس‌های غافلگیرانه خود و حضور در مترو، اتوبوس و تردد با تاکسی در داخل شهر خبرساز شده بود.

 



برچسب‌ها: امام جمعه تبریز آل هاشم مردم مسئولان
[ سه شنبه 3 بهمن 1396 ] [ 21:35 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

واکنش سردار کوثری به دستور مهم رهبری برای خروج نیروهای نظامی از فعالیت اقتصادی

اعتمادآنلاین نوشت: سردار اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت از جزئیات دستور رهبری مبنی بر واگذاری بنگاه‎های اقتصادی سپاه و ارتش خبر ندارد اما تاکید کرد سپاه هیچگاه وارد کارهای اقتصادی نشده و فقط فعالیت عمرانی در چارچوب قانون اساسی کرده است.
سردار کوثری گفت: «سپاه هیچ‌گاه وارد کار اقتصادی نشده و بیشتر فعالیتش کار عمرانی بر اساس قانونی اساسی بوده است. طبق قانون در زمان صلح نیروهای مسلح باید به دولت کمک کنند؛ بر این اساس سپاه بعد از جنگ کارهای عمرانی که شرکت های دیگر توانایی انجام آن را ندارند، انجام داده است.»
 
کوثری با تاکید بر اینکه «نیروهای مسلح در زمان صلح از امکانات مهندسی و توانمندی خود برای آبادانی کشور استفاده می کند» گفت: «مثلا همین مساله زلزله که پیش آمد سپاه ورود کرد؛ پس توانمندی سپاه برای مردم است که باید از با این توانمندی به دولت ها کمک کنند و این بستگی به دولت ها دارد که بخواهند چطور از این توانمندی سپاه استفاده کنند.»


برچسب‌ها: بنگاه اقتصادی ارتش سپاه

ادامه مطلب
[ سه شنبه 3 بهمن 1396 ] [ 21:33 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

فرانسه قاطعانه در قبال برجام متعهد است

وزیر امور خارجه فرانسه (لودریان) از تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال فشار به کشور‌های اروپایی برای تغییر در توافق هسته‌ای ایران (برجام) ابراز خشم نمود.

 
 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، پیش از دیدار با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود از تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال فشار به کشورهای اروپایی برای تغییر در توافق هسته‌ای ایران (برجام) ابراز خشم نمود.

وی گفت فرانسه قاطعانه در قبال برجام متعهد است.

وزیر امور خارجه فرانسه این سؤال را مطرح کرد که چرا وقتی روسیه و چین نیز از امضاکنندگان توافق هسته‌ای ایران بودند، دولت ترامپ، مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص این توافق را «برعهده کنگره و اروپا گذاشته است».



برچسب‌ها: برجام فرانسه ایران
[ سه شنبه 3 بهمن 1396 ] [ 21:29 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

نفوذ ایران در سوریه

سردار یدالله جوانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه مردم و حاکمیت ملی در سوریه قطعا تکلیف ماندن آمریکایی‌ها در خاک کشورشان را مشخص می‌کنند، گفت: ماندن آمریکایی‌ها در خاک سوریه،  خسارات فراوانی را برای آنها به جای می‌گذارد چراکه هم حاکمیت و دولت سوریه و هم مردم این کشور، این حضور آمریکایی‌ها در خاک کشورشان را اشغال‌گرایانه می‌دانند.

وی با بیان اینکه قطعا در آینده شاهد یک نهضت ضداشغالگری در سوریه خواهیم بود و می‎بینیم که خود مردم سوریه، آمریکایی‌ها را از کشورشان خارج می‌کنند، تاکید کرد: آمریکایی‌ها که مدعی «عمل طبق موازین بین‌المللی» و «رعایت حاکمیت و حقوق ملت‌ها» هستند، قطعا می‌دانند ادامه حضورشان در خاک سوریه کاملا در تعارض با چنین ادعاهایی است.

سردار جوانی



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: معاون سیاسی سپاه سردار یداله جوانی سوریه گروهک

ادامه مطلب
[ سه شنبه 3 بهمن 1396 ] [ 21:15 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]