بزرگترین سود برجام اثبات چندباره عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهداتشان است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بزرگترین خسارت برجام، مشروعیت بخشیدن به سر یک میز نشستن و مذاکره با آمریکایی‌ها و بزرگترین سود آن اثبات چندباره عدم پایبندی آن‌ها به تعهدات است.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی طی سخنانی در اولین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: این اقدام طبیعت نظام سلطه به طور عام و نگاه آن‌ها نسبت به ما به طور خاص است.

وی با اشاره به آیه 217 از سوره بقره که می‌فرماید «وَ لَایَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُم حَتَّی یَرُودُّکُم عَن دِینِکُم إِنِ استَطَاعُوا» (آنان پیوسته با شما می‌جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند) تاکید کرد: خوب است که ما هر روز این هشدار راهبردی قرآن کریم را با خود مرور کنیم دشمنی آمریکا با ما بنیادی و ریشه ای و بر سر اصول انقلاب است و این هایی را که می گویند بهانه است.

وی با اشاره به اقدام دونالد ترامپ رییس دولت ایالات متحده آمریکا در خروج از برجام تصریح کرد: بالاخره هر آدم بی عقلی هم ممکن است گاهی کارهای خوبی هم انجام دهد و این آدم این کار خوب را کرد.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: ما ملت بزرگی هستیم. ما کشور غنی و با ظرفیتی داریم. ما برای آقایی و عزت که یکی از بزرگترین آرمان‌های یک ملت فهیم است، همه چیز را در درون خودمان داریم.



برچسب‌ها: بزرگترین سود برجام اثبات چندباره عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهداتشان است واکنش ارتش به لغو برجام اخبار برجام اخبار رهبری

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:34 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

نمایندگان مجلس با شعار «مرگ بر آمریکا» برجام را آتش زدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز با شعار «مرگ بر آمریکا»به صورت نمادین نسخه ای از برجام را آتش زدند.صحن مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش و همزمان با آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم در خانه ملت در واکنش به اقدام شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام خروج از برجام، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

برخی نمایندگان نیز همزمان با این شعار، با حضور در جایگاه ناطقان، پرچم آمریکا و نسخه‌ای از برجام را آتش زدند.

گفتنی است اقدام شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام خروج این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای، با واکنش‌های تندی در محافل داخلی و بین‌المللی مواجه شدند.



برچسب‌ها: اتش زدن پر چم امریکا ، واکنش نماینده گان مجلس به لغو برجام ، برجام لغو شد ، اخبار برجام و رهبری
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:30 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

به ۳ کشور اروپایی اعتماد نکنید تضمین قطعی ندهند نمی‌شود ادامه داد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته معلم در دانشگاه فرهنگیان حضور یافتند و در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و معلمان، منزلت و جایگاه والای معلمان را همچون معیشت آنان بسیار مهم و نیازمند توجه کامل خواندند و اجرای زمان‌بندی شده سند متقن و جامع تحول آموزش‌وپرورش را بسیار لازم و زمینه‌ساز نوسازی این دستگاه عظیم و سرنوشت‌ساز برشمردند.
ایشان همچنین در سخنان مهمی درباره «امریکا» و «برجام» با اشاره به استمرار عزت و عظمت ملت ایران و بی‌نتیجه ماندن توطئه‌های دشمنان تأکید کردند: بارها گفته بودیم «به امریکا اعتماد نکنید»، این هم نتیجه‌اش. درباره مذاکره با سه کشور اروپایی هم می‌گوییم به اینها هم نباید اعتماد کرد و برای هر قرارداد باید تضمین‌های واقعی و عملی بگیرید وگرنه نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حرفهای سخیف و سبک دیشب ترامپ گفتند: این شخص علاوه بر بیش از ده دروغ آشکار، ملت ایران و جمهوری اسلامی را هم تهدید کرد که بنده از طرف ملت ایران به او می گویم «شما غلط می کنید».
ایشان مسئله امریکا را مسئله‌ای مهم، جدی و غیر احساساتی بر شمردند و خاطرنشان کردند: دشمنی مستمر، عمیق و براندازانه آمریکایی‌ها، دشمنی با اینجانب یا دیگر مسئولان کشور نیست بلکه خصومت با مجموعه نظام اسلامی و ملتی است که این نظام را انتخاب کرده و در راه آن حرکت می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: حتی در دولت اوباما که نامه می‌نوشتند و حرفهایی می‌زدند، در صدد براندازی بودند اما به دروغ می‌گفتند هدفمان براندازی نظام اسلامی نیست.
رهبر انقلاب در بازخوانی کوتاه روند منتهی به قرارداد برجام افزودند: وقتی مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها شروع شد، برخی چهره‌های شناخته شده به اینجانب می‌گفتند «چرا بر روی مسئله هسته‌ای می‌ایستید، این مسئله را کنار بگذارید تا آمریکایی‌ها خباثت و دشمنی نکنند».



برچسب‌ها: واکنش رهبری به لغو برجام ، برجام از اول غلط بود ، امریکا غلط میکند ، بی اعتمادی به دغل کاران دوران

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:28 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

وعده تو خالی مرکل در مورد برجام

به گزارش افکارنیوز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه و در واکنش به اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای اعلام کرد: هر کاری که در توانمان باشد، برای حفظ برجام انجام خواهیم داد.

صدراعظم آلمان با ابراز تأسف از خروج یکجانبه ترامپ از توافق هسته‌ای در روز گذشته ادامه داد: ایران تاکنون به توافق هسته‌ ای پایبند بوده است.وعده تو خالی مرکل در مورد برجام

آنگلا مرکل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اروپا باید نقش پر رنگ‌ تری در حل بحران سوریه ایفا کند.

این در حالیست که «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان ساعتی پیش در گفتگو با شبکه تلویزیونی این کشور از تداوم و برقراری توافق هسته ای ایران خبر داده بود.

وزیر خارجه آلمان درباره تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران گفت: در هفته های اخیر اروپا تمام سعی خود را برای متقاعد کردن ترامپ برای ماندن در توافق هسته ای با ایران بکار گرفت، اما متاسفانه نتوانستیم در این باره موفق شویم.



برچسب‌ها: وعده تو خالی مرکل ، امریکا از برجام خارج شد ، ترامپ ، اخبار رهبری ، واکنش سیاست مداران
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:24 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

اولین موضع فرمانده سپاه پس از خروج آمریکا از برجام

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش مهارت‌های ملی و مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: اقدام ترامپ در خروج از برجام را به‌فال نیک می‌گیریم، این اتفاق جدیدی نیست و تأثیر تعیین کننده‌ای در هیچ حوزه‌ای که خلاف منافع ملی ما باشد نخواهد داشت. کاملاً روشن بود که آمریکایی‌ها مورد اعتماد نیستند و یک بار دیگر اثبات شد که آمریکا برای مذاکره و تعامل قابل اعتماد نیست.

وی افزود: پیشرفت‌های کشور ما در سایه تحریم‌ها حاصل شده و تولید و ارتقای قدرت در این شرایط را تجربه کرده‌ایم و آن را به‌خوبی بلد هستیم ملت ما بسیار بزرگتر، هوشمندتر و قوی‌تر از این هستند که بخواهند تحت تأثیر و یا هراس از تهدیدات و تحریم‌های آمریکایی‌ها و متحدانش قرار گیرند.اولین موضع فرمانده سپاه پس از خروج آمریکا از برجام

واکنش سردار باقری به خروج آمریکا از برجام

فرمانده ارتش: خدا را شکر که آمریکا از برجام خارج شد

سرلشکر جعفری افزود: این مسئله در آینده جمهوری اسلامی بسیار تعیین کننده است و می‌بایست همه ما یک‌دل و هماهنگ با نگاه عمیق به توانمندی‌های داخلی، روی ظرفیت‌های درونی کشورمان متمرکز شویم.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه نیروهای مسلح با نگاه به ظرفیت‌های داخل کشور موجب اقتدار و عزت ایران شده‌اند، گفت: ان‌شاءالله در سایر بخش‌های کشور نیز همین نگاه پیاده می‌شود و آن امیدی که به برجام بسته شده بود امروز از بین رفته و این فرصت یکی، دو هفته که دیشب آقای رئیس جمهور گفتند کاملاً مشخص است که اروپایی‌ها به‌نوعی وابسته به آمریکا هستند و بین ایران و آمریکا، آمریکا را انتخاب کرده و نمی‌توانند مستقلاً تصمیم بگیرند.

سرلشکر جعفری با ابراز اینکه خروج آمریکا از برجام نشان داد موضوع غنی‌سازی هسته‌ای در ایران بهانه بود، اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام اثبات کرد که مسئله اصلی آنها توان دفاعی و موشکی و اثرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه است. امروز جمهوری اسلامی در مقابل زورگویی دشمنان و در مقابل جریانات تروریستی در منطقه ایستاده است و همین ایستادگی ما دارد آنها را از پای درمی‌آورد و موجب پیشرفت انقلاب و اقتدار ایران شده است.

وی ادامه داد: از این به بعد ما نیروهای مسلح باید توجه عمیق‌تر بیشتری نسبت به ارتقاء توان دفاعی داشته باشیم و به‌دنبال مؤلفه‌های اصلی قدرت خودمان برویم.

فرمانده‌کل سپاه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در سپاه در حوزه مهارت‌افزایی سربازان گفت: قبل از انقلاب اسلامی عامل قدرت ایران وابستگی به آمریکا بود اما بعد از انقلاب اسلامی، عامل قدرت ما خوداتکایی به نیروهای انسانی کارآمد تجهیزات نظامی داخلی به‌ویژه توان موشکی بازدارنده است.

وی با یادآوری اینکه نیروی انسانی یکی از عوامل اصلی قدرت ایران اسلامی است گفت: نیروهای مسلح ما انسان‌محور هستند و سربازان در نیروهای مسلح و بسیج دو قشر اصلی توانمندی دفاعی کشور است، پس باید به جایگاه سرباز نگاه ویژه داشته باشیم.

سرلشکر جعفری مردمی بودن و ولایی بودن نظام اسلامی را دلیل اهمیت نیروی انسانی در کشور دانست و گفت: ما در سپاه وظیفه خود را توجه به نیروی انسانی می‌دانیم. در سپاه از سال 92 توجه ویژه‌ای به مهارت‌آموزی و بحث اشتغال است، در همین راستا 7 همایش مهارت‌آموزی در سال گذشته در 7 منطقه کشور برگزار کردیم و یک هیئت اندیشه‌ورز نیز در سطح سپاه برای این موضوع راه‌اندازی کرده‌ایم.



برچسب‌ها: واکنش فرمانده سپاه به لغو برجام ، اخبار رهبری ، امریکا از برجام خارج شد
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:22 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

خروج آمریکا از برجام /ترامپ: بالاترین سطح تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کنیم

به گزارش افکارنیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تصمیم خود را درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد. 

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.  خروج آمریکا از برجام /ترامپ: بالاترین سطح تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کنیم

ترامپ گفت: «این به اصطلاح توافق قرار بود از ایالت متحده و متحدان ما در برابر جنون بمب هسته‌ای ایران محافظت کند- سلاحی که تنها بقاء رژیم  ایران را به خطر خواهد انداخت.»

وی اضافه کرد: «در واقع توافق به ایران اجازه داد غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد و با گذشت زمان به آستانه گریز هسته‌ای برسد.»

وی گفت: رژیم ایران مهم‌ترین کشور حامی تروریسم است.

ترامپ اضافه کرد: «امروز ما شواهد قطعی داریم که این وعده‌های ایران دروغ بودند.»

رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به اسناد ادعایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «هفته گذشته اسرائیل اسناد اطلاعاتی منتشر کرد که سابقه ایران در زمینه دنبال کردن سلاح‌های هسته‌ای را نشان داد.»

وی گفت: «من قبلا گفته‌ام که اگر نتوان برجام را اصلاح کرد، در آن نمی‌مانیم.»

ترامپ گفت: «در لحظات آینده، سندی را برای بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران امضا می‌کنم. بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی را اعمال خواهیم کرد.»



برچسب‌ها: خارج شدن امریکا از برجام ، برجام لغو شد ، ، اخبار ارتش و سپاه ، بیانات رهبری

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:20 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

برجام و پرونده قطور پیمان شکنی آمریکا

تهران- ایرنا- پرونده سیاه آمریکا در عهدشکنی و نقض آشکار قوانین بین المللی بر کمتر کسی پوشیده است و تلاش رئیس جمهوری این کشور برای خروج از برجام بر حجم این پرونده می افزاید، ضمن این که بدعتی برای نقض قوانین و کنوانسیون های بین المللی خواهد بود.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، صلح و آرامش در جهان مستلزم وجود قوانین و حقوق منصفانه بین المللی و مهمتر از آن، حرکت بازیگران جهانی بر محور این قوانین است. در حالی که برخی کشورها با تکیه بر قدرت خود، هنجارها و قوانین بین المللی را نادیده انگاشته و در صورت صلاحدید به اقدامات دلبخواهانه دست می زنند. این موضوع پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری تازه کار این کشور بیش از هر دوره ای برجسته است.
در این یکسال و چند ماه که از عمر دولت ترامپ می گذرد، او نشان داده که اعتقادی به قوانین و سازوکارهای نهفته در سازمان های موثر بین المللی ندارد. ترامپ طبق روحیه تاجر مآبانه خود تا جایی به توافقات پذیرفته شده احترام می گذارد که برای دولت او از لحاظ اقتصادی ثمربخش باشد. درغیراین صورت عدم همراهی با توافقات بین المللی و خروج این کشور از آنها امری طبیعی است؛ موضوعی که در این مدت بارها اتفاق افتاده است.

 



برچسب‌ها: برجام و پرونده قطور پیمان شکنی آمریکا ، اخبار مهم ، اخبار رهبری ، اخبار ارتش

ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 ] [ 16:23 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی به حرم امام رضا(ع)

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان قاضی ابوالقاسم صلواتی در ابتدای این جلسه با اشاره به موادی از قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر رعایت نظم و سکوت در جلسه از ر. ب. خواست در جایگاه حاضر شده و به دفاع از خود بپردازد.

قاضی صلواتی پس از حاضر شدن متهم در جایگاه خطاب به وی گفت: معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، جعل شناسنامه و کارت ملی و خرید، حمل و نگهداری اسلحه و مهمات سبک و سنگین اتهامات شما است. لطفاً در راستای اتهامات به دفاع از خود بپردازید.Image result for ‫حرم امام رضا‬‎

متهم گفت: من مربی باشگاه ورزشی هستم و یک روز که از باشگاه برمی‌گشتم الف. به درب منزل ما آمد و به من گفت که چند نفر از آشنایانم می‌خواهند وارد کشور شوند بیا با هم به سراغ آن‌ها برویم.

وی ادامه داد: من هم، چون به الف. بدهکار بودم و او قرار شده بود بابت این کار مقدار پولی به من بدهد پیشنهاد او را قبول کردم.



برچسب‌ها: برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی به حرم امام رضا(ع) ، اخیار ارتش ، اخبار رهبری ، اخبار مهم

ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 ] [ 16:20 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

دوران بزن در رو گذشته است پای امریکایی‌ها از منطقه قطع خواهد شد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در آستانه روز کار و کارگر، در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، اصلی ترین طراحی کنونی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را جنگ اقتصادی دانستند و با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی و چشم ندوختن به بیگانگان است گفتند: وظیفه دولت و مسئولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی است و وظیفه مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به جنگ و ناامنی و خونریزی ناشی از حضور امریکا در منطقه تأکید کردند: آن کسی که باید از منطقه غرب آسیا خارج شود، امریکا است و نه جمهوری اسلامی و همانگونه که چند سال قبل گفتم، دوران «بزن، در رو» تمام شده است.



برچسب‌ها: دوران بزن در رو گذشته است پای امریکایی‌ها از منطقه قطع خواهد شد دیدار رهبری اخبار ارتش اخبار رهبری

ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 ] [ 16:16 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

موافقت باعفو وتخفیف مجازات تعدادی از محکومان محاکم عمومی و انقلاب

بمناسبت اعیاد فرخنده‌ی شعبانیه و در آستانه‌ی فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت حجت‌ابن‌الحسن العسکری(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۷۱۵ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردندسیمای رهبر معظم انقلاب اسلامی.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌ی قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی بمناسبت اعیاد فرخنده‌ی شعبانیه، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۷۱۵ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه‌ی قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت



برچسب‌ها: موافقت باعفو وتخفیف مجازات تعدادی از محکومان محاکم عمومی و انقلاب ، اخبار ارتش ، اخبار رهبری
[ یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 ] [ 16:15 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

بازدید دو و نیم ساعته رهبر انقلاب اسلامی از نمایشگاه کالای ایرانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز گذشته (یکشنبه) به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند.
در این بازدید که آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت، حضرت آیت الله خامنه‌ای از 77 غرفه تولیدات ایرانی در بخشهای مختلف از جمله لوازم خانگی، نوشت‌افزار، پوشاک و منسوجات، مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل کودک، لوازم خودرو و وسایل صنعتی و ساختمانی دیدن کردند و از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدکنندگان، مسائل و دغدغه‌های آنان و نیز میزان استقبال مردم از کالاهای ایرانی قرار گرفتند.مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان، واردات بی‌رویه و قاچاق بود و درخواست‌ها و پیشنهادهایی در خصوص اصلاح قوانین و حذف موانع در بخش تولید، تقویت حمایت مالی از واحدهای تولیدی و کمک به تبلیغ و معرفی کالای ایرانی بیان کردند.
رهبر انقلاب اسلامی نیز با تقدیر از تولیدکنندگان ایرانی و تحسین کیفیت محصولات موجود در نمایشگاه، بر لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه با قاچاق تأکید، و دستوراتی برای پیگیری و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان صادر کردند. ایشان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند حل مشکلات منعکس‌شده در این بازدید را به‌طور جدی در دولت دنبال کند.



برچسب‌ها: بازدید دو و نیم ساعته رهبر انقلاب اسلامی از نمایشگاه کالای ایرانی ، اخبار رهبری
[ یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 ] [ 16:13 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]