83 دستاورد هسته ای؛ گوشه ای از ضرب شست ایران به آمریکا

تهران-ایرنا- رونمایی از 83 طرح و پروژه اقتدارآفرین صنعت هسته ای در روز ملی فناوری هسته ای با حضور رئیس جمهوری ضمن اینکه گستره فعالیت های متخصصان کشورمان را نشان داد پیام آشکار ایران برای طرف هایی بود که می خواهند از تعهدات خود شانه خالی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا امروز دوشنبه با حضور رئیس جمهوری جمعی از وزرا، دانشمندان صنعت هسته ای و سفرای مقیم تهران و در دوازدهمین مراسم روز ملی فناوری هسته ای از 83 طرح صنعت هسته ای کشورمان رونمایی شد.
این طرح ها طیف گسترده ای از حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی،گمرک،تامین آب، درمانی و پزشکی، نفت و انرژی را پوشش می دهد.دستگاه تولید آب از رطوبت هوا،شتابگرهای خطی الکترون،راه اندازی مرکزایزوتوپهای پایدار،باتری هسته ای ،سانتریفیوژ دکانتر از جمله دستاوردهای متخصصان صنعت هسته ای کشورمان بودند که امروز رونمایی شدند.
این در حالی است که امروز با دستور رئیس‌جمهور و با حضور استاندار یزد و مسئولان مربوطه در کارخانه اردکان یزد، اولین محموله کیک زرد تولیدی این کارخانه از سنگ معدن اورانیوم ساغند به UCF اصفهان انتقال یافت.



برچسب‌ها: دست اوردهای هسته ای ، اخبار هسته ای ، اخبار رهبری

ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:45 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان در سال ۲۰۳۰

تا سال ۲۰۳۰، کشورهای “هند، فرانسه، روسیه، آمریکا و چین” قدرتمندترین نیروهای نظامی کره زمین خواهند بود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ارتش روسیه در سال ۲۰۳۰ به عنوان یک نیروی نظامی قوی باقی خواهد ماند، اما با این وجود، مشکلات جدی بر سر روسیه قرار دارد. دسترسی به تکنولوژی می تواند یک مشکل بزرگ در آینده باشد”.

به نظر این متخصص نظامی، یکی از مشکلات پیش روی کشور روسیه در آن است که نیروهای مسلح روسیه، با کاهش جمعیت رو به رو می شوند.

فارلی یادآور می شود که از کشورهای اتحادیه اروپا تنها فرانسه قادر به حفظ نیروهای نظامی قدرتمند خود می باشد. از سوی دیگر،ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۳۰ موقعیت پیشرو در عرصه نظامی خود را همچنان حفظ خواهد کرد.

به گفته فارلی، هند و چین، در حال حاضر عملا به انواع سلاح های پیشرفته دسترسی دارند و تا سال ۲۰۳۰ قدرت نظامی این دو کشور بهبود می یابد.



برچسب‌ها: قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان در سال ۲۰۳۰ ، ارتش سوریه، اخبار رهبری
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:43 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: دشمنان راه ضربه به انقلاب را استحاله و نفوذ قرار دادند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: دشمنان راه ضربه به انقلاب را استحاله و نفوذ قرار دادند

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه امروز(دوشنبه 20 فروردین)در جمع فرماندهان، مسئولین و مدیران نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را دارای حکمت، فلسفه و مبنای قوی عنوان و تصریح کرد: انتظار معظم له برتقویت و ارتقای هر چه بیشتر "معنویت"، "بصیرت دینی" و "روحیه انقلابی و جهادی" در فرماندهان، مسئولین و آحاد پاسداران ناشی از اهمیت نقش و جایگاه پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن در مقطع حساس کنونی است.

وی با تاکید بر اینکه با آغاز چهلمین سال به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، صف بندی جبهه استکبار مقابل ما شفاف و صریح تر شده است ،گفت: دنیای استکبار با دیدن پیشرفت‌های شگرف انقلاب و احساس خطر نسبت به توسعه گفتمانی این انقلاب الهام بخش، به این جمع‌بندی رسیده که می‌بایست در تقابل با انقلاب اسلامی ایران که مرگ تدریجی آنها را رقم زده آشکار تر ایستاد.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: در مقابل این دشمنی‌ها، امروز گفتمان  انقلاب اسلامی مرزها را در نوردیده و بسیاری ملت‌ها و بلکه دولت‌ها را در بر گرفته است.

وی افزود: پیشرفت های علمی، عملی و فناوری و نیز کوتاه نیامدن نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم  ، تهدید و فشارهای دشمنان و توانایی تبدیل کردن چالش‌ به فرصت‌های ارزشمند از جمله عللی بود که موجب شد جبهه دشمن آشکارا به تقابل با انقلاب اسلامی ایران بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در ادامه تصریح کرد: دشمنان دریافته‌اند که انقلاب اسلامی از تهدید، تحریم و تهاجم بیرونی به هیچ عنوان آسیب نخواهد دید، از این رو راه ضربه زدن به انقلاب را استحاله و نفوذ در میان برخی انقلابیون قرار داده‌اند.

وی با برشماری عوامل لغزش و استحاله افراد اظهار کرد: لغزش در فکر و اندیشه و ایجاد انحراف فکری و عملی، همچنین دنیا طلبی و  از بین رفتن روحیه جهادی و انقلابی می‌تواند از عوامل مهم سقوط ،حتی در میان انقلابیون به شمار آید.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی گرفتار تردید و شک شدن را از خطرات فراروی نیروهای انقلابی و سنگر نشینان اسلام ناب از منظر مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: برخورداری از بصیرت دینی وشناخت شاخص ها و مولفه های آن می‌تواند موجب حفظ انسان در برابر این آسیب ها و معضلات گردد.

وی دنیا طلبی، فاصله گرفتن از ارزش ها و از دست دادن روحیه جهادی را از دیگر خطرات در برابر نیروهای انقلابی از منظر معظم له برشمرد و تصریح کرد: امروز در برابر حجم عظیم توطئه و هجمه‌های جبهه استکبار علیه انقلاب اسلامی به قدرت و قوت نیاز داریم ، موشک ها و تجهیزات دفاعی قدرت ما و برخورداری از معنویت و بصیرت دینی و روحیه جهادی و انقلابی قوت ما به شمار می رود که می بایست در تقویت هرچه بهترو بیشتر این مولفه های مهم، بی وقفه تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی در پایان پیشتازی در فهم و عمل به تدابیر، رهنمودها و فرامین مقام عظمای ولایت ،محور قرار دادن معنویت ، بصیرت دینی و روحیه جهادی و انقلابی در تمامی اقدامات و برنامه ها، تاکید بر اثربخشی دربرنامه ها و تعهد وتقید کامل به احکام شرعی و قوانین سازمانی را از جمله مهمترین مطالبات خود از فرماندهان مسئولین و آحاد کارکنان مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عنوان کرد.



برچسب‌ها: نماینده ولی فقیه در سپاه، ضربه به انقلاب ، اخبار رهبری و ارتش
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:42 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

اتفاقی بی نظیر در حوزه هسته‌ای ایران

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در روز ملی فناوری هسته‌ای شاهد رونمایی رئیس جمهور از سانتریفیوژی به نام "د کانتر" خواهیم بود.

اتفاقی بی نظیر در حوزه هسته‌ای ایرانبه گزارش افکارنیوز، 20 فروردین به نام روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شده است و هر ساله در این روز از برخی فناوری‌های مهم در صنعت هسته‌ای رونمایی می‌شود که وجه غالب این دستاوردها بومی بودن و خود اتکایی در تولید آنها است به همین منظور با اصغر زارعان دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که متن آن را در ذیل می‌خوانید.

رونمایی از سانتریفیوژ 

باشگاه خبرنگاران جوان: قرار است در مراسم روز فناوری هسته‌ای امسال از چه دستاوردهایی رونمایی شود؟

همان‌طور که در مصاحبه‌های قبلی به آن اشاره شده است دستاوردهای سال 96 نسبت به سال 95 رشد چشمگیری را داشته است. دستاوردهای سال 95 شامل 42 دستاورد اقتدارآمیز بود که با تلاش، کوشش و توسل به ائمه اطهار این دستاوردها امروز به 83 محصول مهم رسیده است که در عرصه بین المللی نیز دارای اهمیت فراوانی است. این پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه صنعت هسته‌ای، حاکی از مدیریت جهادی، خودباوری و اعتماد به نفس بدون وابستگی به خارج از کشور است که با بهره مندی از ظرفیت داخلی به ویژه در استفاده از مواد اولیه و دانش بومی، مسیر توسعه را طی کرده است.

اینکه وقتی ما می‌گوییم 83 دستاورد در حوزه فناوری هسته‌ای داشته‌ایم به این معناست که این دستاوردها پاسخگو هستند تا بتوانند در نمایشگاه قرار بگیرند و رونمایی شوند. قرار بر این بود که مجموع دستاوردهای سال 96 که در 20 فروردین از آنها رونمایی خواهد شد 111 دستاورد باشد که در نهایت 83 دستاورد نمره قبولی را از نظر فنی دریافت کردند و انشاءالله مردم در روز فناوری هسته‌ای خواهند دید که جوانان کشور بدون اتکا به بیرون و به رغم تگناهای موجود موفق شده‌اند دانش بومی را در این زمینه به دست آورند.



برچسب‌ها: هسته ای، دست اورد های جدید

ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:39 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

اولین واکنش رسمی ایران به ادعای پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی به ادعای رسانه‌های منطقه درباره پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان ایران، واکنش نشان داد.

اولین واکنش رسمی ایران به ادعای پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان ایران

سرلشکر رشید: با "رصد تحرکات" آماده هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی هستیم

امیر اسماعیلی در این مراسم ضمن تبریک سال نو گفت:در سال جدید و قتی نگاهی به گذشته می‌کنیم مشاهده می‌کنیم اقدامات بسیار خوبی به دست کارکنان پدافند هوایی در سراسر کشور انجام شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال اظهار داشت: چندین سال است که ما دستور توجه به امور اقتصادی و توجه به تولیدات درون زا را از سوی رهبری دریافت می‌کنیم و همه ما موظف و مکلفیم با کار و تلاش مجاهدانه صرفه و صلاح اقتصادی را برای کشور و سازمانی که در آن انجام وظیفه می‌کنیم فراهم کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای همه ما واجب است و باید دقت کنیم در خرید محصولات مورد نیازمان و انتظار از مسولین خرید این است که از کالای ایرانی حمایت کنند تا این حمایت منجر به افزایش کیفیت محصول ایرانی شود.

امیر اسماعیلی در پایان تاکید کرد: در روز های گذشته یاوه گویی‌هایی از برخی از رسانه‌های دشمنان در خصوص پرواز هواپیماهایی در کشور شنیده شد که ارزش پاسخگویی نداشت اما همین جا می‌گویم که اگر کشوری حماقتی انجام دهد و هواپیمایش نزدیک شود قطعا اولین خط مقدم که پدافند هوایی است پاسخ کوبنده می‌دهد و این یاوه گویی‌ها جایی جز همان رسانه‌های شیطان صفت و متوهم ندارد.



برچسب‌ها: سرلشکر رشید، جنگنده های اسراعیلی ،
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:37 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام:

تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام‌رسان‌های داخلی «حرام شرعی» است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام با تبریک اعیاد و ماه رجب، این ایام مبارک را فرصت‌هایی برجسته برای عبادت و توسل خواندند و افزودند: کلید حل مشکلات، «دعا، یاد خدا و اصلاح دل‌ها» است و ماه رجب عید کسانی است که قصد اصلاح قلوب خود را دارند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم ایستادگی مسئولان بر اهداف اسلام و جمهوری اسلامی، گفتند: «تقوا» و «اجتناب از گناه، خیانت و دنیاطلبی» که عامل ایستادگی، و برای مسئولان از اوجب واجبات است، در گرو تقویت ارتباط با خداست.
ایشان با یادآوری روحیه انقلابی و خدمتگزارانه حاکم بر مدیران کشور در دهه ۶۰، خطاب به مسئولان خاطرنشان کردند: آیا آن احساسات و رفتارهای تحسین‌برانگیز را به یاد دارید؟ آیا آن بی‌اعتنایی به مال دنیا و اهتمام به خدمت را به‌یاد دارید؟ اشکال کار این است که گاهی آن ارزشها فراموش می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی راه جلوگیری از مبتلا شدن به غفلت و سقوط تدریجی را مراقبه خواندند و افزودند: همه ما مسئولان در جمهوری اسلامی احتیاج به تعمیر قلب خود داریم زیرا جمهوری اسلامی بر اساس اهداف و آرمان‌های مهمی همچون توحید و شریعت الهی، عدالت، آزادی و استقلال بوجود آمده و با حکومت‌های متعارف در دنیا متفاوت است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با تأکید بر لزوم ساماندهی فضای کسب و کار به‌عنوان زیربنای اقتصاد کشور، افزودند: انجام این کار جزو وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است و آن ستاد نیز پیگیر حل مشکلات است اما باید کار با نیرو و انگیزه جوانانه دنبال و پیگیری شود.
ایشان همچنین با ابراز خرسندی از تبدیل شدن مطالبه ایجاد پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی به مطالبه‌ای عمومی، گفتند: مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: متصدیان کار در دستگاههای دولتی و قضایی مراقبت کنند تا حریم داخلی زندگی مردم و اسرار آنها محفوظ بماند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به نمایندگی از مسئولان، انتخاب شعار «حمایت از کالای ایرانی» را برای سال ۱۳۹۷، عالمانه و دقیق خواند و افزود: اگر این شعار را عملیاتی کنیم، اشتغال، رفاه و درآمد مردم افزایش خواهد یافت.

 



برچسب‌ها: اخبار رهبری، تعرض به امنیت ، پیام رسان شرعی
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:30 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

هبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح:

علت افزایش حملات دشمنان احساس خطر آنان از قدرت فزاینده ایران است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، ضمن تبریک اعیاد بویژه ماه رجب، گفتند: ماههای رجب، شعبان و رمضان، به دلیل ایام متبرک خود برای بندگان صالح خدا عید هستند و باید از این ماههای پر برکت بیشترین بهره معنوی را برد.

رهبر انقلاب اسلامی از اقتدار، امنیت، عزت و توانایی کافی در زمان لازم به عنوان اهداف اصلی نیروهای مسلح نام بردند و با تأکید بر ضرورت کادرسازی و جانشین پروری در نیروهای مسلح خاطرنشان کردند: نتیجه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در نیروهای مسلح باید در راستای تأمین اهداف تعیین شده باشند.

ایشان همچنین دوران کنونی را دوران عزت جمهوری اسلامی ایران دانستند و تأکید کردند: علت تهاجم‌های بی‌سابقه کنونی بر ضد نظام اسلامی، قدرت روز افزون این نظام است زیرا دشمنان از این قدرت فزاینده به‌شدت احساس خطر کرده‌اند و حملات خود را افزایش داده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: به‌رغم تمام توطئه ها و به کوری چشم دشمنان، قدرت نظام اسلامی، روز به روز افزایش خواهد یافت.

پیش از سخنان فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از دستاوردها و فعالیت‌های نیروهای مسلح در سال گذشته بیان کرد و گفت: در سال جدید، به افزایش تلاشها و حرکت‌های مجاهدانه برای دستیابی به اهداف، متعهد هستیم.



برچسب‌ها: افزایش حملات دشمنان، رهبری ،اخبار رهبری، ارتش
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:26 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس

ما خود را موظف به حمایت از شما از هر نوع آن می‌دانیم

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه چندی قبل آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با تأکید بر مواضع همیشگی جمهوری اسلامی در حمایت کامل از فلسطین و مجاهدان آن، علاج مسأله فلسطین را تقویت جناح مبارز و مقاوم در دنیای اسلام و تشدید مبارزه با رژیم غاصب و پشتیبانان آن دانستند و تأکید کردند: حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغگو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران عاید آن ملت ستم‌کشیده نمیکند.



برچسب‌ها: سید علی خامنه ای ، جواب نامه حماس

ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:19 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]