نماینده ولی‌فقیه در مراسم یادواره شهدای نهاجا

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: چه آن‌هایی که به مقام والای شهادت رسیده و چه کسانی که پرچم شهدا را بر زمین نمی‌گذارند، باخدا معامله دارند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر پنج‌شنبه در مراسم یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش در خراسان جنوبی بیان کرد: خانواده شهدا اسناد و یادگاران بزرگان هستند.

وی با بیان اینکه پروازهای غرورآفرین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی طی 40 سال در اوج عزت بوده است، گفت: عملکرد این افراد اوج معرفت در کنار داشته‌های نظامی و تجربیات یک عمر است.

آیت‌الله عبادی با بیان اینکه تمام تاکتیک‌های نظامی در کشورها مشابه هم است، افزود: این تاکتیک‌ها در نیت و عمل تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: استکبار و اربابان استکبار حرفی جز مزدوری و حفاظت از منافع شکم و شهوت عده‌ای شیطان‌صفت ندارند.

وی بیان کرد: تفاوت زیادی بین استکبار و افرادی که راه انبیاء، اجرای عدالت و مبازره با ظلم را در پیش‌گرفته‌اند، وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جنایت‌های استکبار بیان کرد: امروز عده‌ای کودک کشی کرده و انسان‌ها را در قفس‌هایی آهنی آتش می‌زنند که نشان‌دهنده بی‌توجهی به ارزش انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین و آخرین مسئله در هر کاری، رضایت خدا است چرا که خداوند را صاحب خود می‌داند خاطر نشان کرد: چه آن‌هایی که به مقام والای شهادت رسیده و چه کسانی که پرچم شهدا را بر زمین نمی‌گذارند، باخدا معامله دارند.

آیت‌الله عبادی با بیان اینکه رزمندگان در هر دو عالم سالار دارند، گفت: شهدایی که رفتند، به امام حسین (ع) ملحق می‌شوند چرا که این امام سرور شهدا هستند و کسانی که ماندند، سالاری مانند حضرت صاحب‌الزمان (عج) را دارند که افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به صبرعظیم خانواده شهدا بیان کرد: خدا گنج‌های موفقیت را زیر سایه صبر و شکیبایی قرار داده است و رشد هر کس در سختی‌ها مشخص می‌شود بنابراین پیروزی خالصانه زمان و مکان نداشته چرا که در هر برهه‌ای که در قبال جهل، علم و در مقابل ظلم، عدل را انتخاب کردیم، پیروز میدان هستیم.



برچسب‌ها: نماینده ی ولی فقیه یاد واره شهدای نهاجا خراسان جنوبی
[ شنبه 30 تير 1397 ] [ 22:8 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

دستور رهبر انقلاب به رییس قوه قضاییه؛

حدود الهی در رابطه با متهمان جنایت مدرسه‌ی غرب تهران اجرا شود

در پی جنایت اندوهبار در یکی از مدارس غرب تهران، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست قوه قضاییه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود.

متن دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله آملی ریاست محترم قوه قضاییه

با سلام

خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید.

سید علی خامنه‌ای

۸ خرداد ۱۳۹۷



برچسب‌ها: جنایت ،غرب تهران ، رهبری ،دستور رهبری ، قوه قضاییه
[ چهار شنبه 9 خرداد 1397 ] [ 2:42 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

انتصاب فرمانده قرارگاه پدافند هوایی

با حکم فرمانده معظم کل قوا انجام شد؛

انتصاب فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) آجا

متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد

نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوائی خاتم‌الانبیاء (صلی الله علیه و آله) آجا منصوب می‌کنم.

رشد و استحکام بیش از پیش سازمان پدافندی همراه با شناخت اهداف و عمل دشمن، تقویت آموزش‌ها، نگهداری به روز از ابزار و تجهیزات و استفاده حداکثری از آنها، هوشیاری و بهنگام بودن آمادگی‌ها با بهره‌گیری از روشهای متنوع پدافندی در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش ج.ا.ا و بخش‌های مرتبط لشکری و کشوری مورد انتظار است.

از تلاش‌ها و خدمات امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.



برچسب‌ها: رهبری فرمانده پدافند هوایی انتصاب امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد
[ چهار شنبه 9 خرداد 1397 ] [ 2:39 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام:

اقتصاد کشور را نباید معطل برجام نگه داشت

   حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، با اشاره به دشمنی مبنایی، عمیق و مستمر آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران تأکید کردند: شکست آمریکا در ماجرای اخیر در صورت ادای وظایف مسئولان، قطعی و بدون تردید خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار در سخنان مهمی در دو محورِ «رفتار صحیح در قبال امریکا، برجام و اروپا» و نیز «لوازم و ضرورت های حرکت راهگشای اقتصادی در داخل کشور»، چندین تجربه عبرت آموز در روابط ایران و غرب را یادآوری و تضمین‌های لازم اروپا برای ادامه یافتن برجام را تشریح کردند. رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصت خاص برای طراوت بخشیدن روح ایمان و معنویت یاد و خاطرنشان کردند: این فرصت برای همه مردم فراهم است اما این ماه برای نخبگان و مدیران کشور یک امتیاز مضاعف دارد تا با ارتباط بیش از پیش با خدا و تضرع و دعا، معنویت خود را جهت انجام رسالت سنگین مسئولیت، تقویت کنند. حضرت آیت الله خامنه ای سپس وارد بحث اصلی خود شدند و با اشاره به مقاطع مختلف نظام جمهوری اسلامی و آزمون های مهم در هر یک از این مقاطع گفتند: جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته همه مقاطع و حوادث گوناگون آنها را با قدرت و استقامت و با تدبیر پشت سر گذاشته و مقطع فعلی را نیز با قدرت و تدبیر، پشت سر خواهد گذاشت و مسیر پیشرفت خود را ادامه خواهد داد. ایشان افزودند: از ابتدای انقلاب اسلامی و در همه این مقاطع، رژیم امریکا دشمن اصلی ملت ایران بوده و از همه ابزارها و ترفندهای سیاسی، اقتصادی امنیتی، نظامی و تبلیغاتی نیز استفاده کرده است اما در همه موارد هم شکست خورده است. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تکرار تعبیر «براندازی» در صحبتهای مقامات امریکایی گفتند: این تعبیر، جدید نیست و مقامات امریکایی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، آن را بکار می بردند. حتی همان رئیس جمهوری که می گفت بدنبال براندازی نیستم، به دنبال براندازی بود و نیت و اهداف او نیز مشخص شد.



برچسب‌ها: دیدار با کارگزاران نظام ، اقثصاد کشور ، برجام ، رهبری

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 خرداد 1397 ] [ 2:32 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

آمریکا درحمایت از رژیم صهیونیستی خواستار نشست شورای امنیت شد

نیویورک- ایرنا- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی حملات اخیر از نوار غزه به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار است این نشست، بعداز ظهر روز چهارشنبه برگزار شود. نیکی هیلی در درخواست خود برای این نشست اظهار کرده است: شورای امنیت باید خشمگین شود و به خشونت اخیر علیه غیرنظامیان بی گناه اسرائیلی پاسخ دهد و رهبری فلسطین باید مسئولیت آنچه را که اجازه می دهد در غزه اتفاق بیفتد، به عهده گیرد. در این درخواست، حملات اخیر از غزه به رژیم صهیونیستی، بزرگترین حمله از سال 2014 توصیف و مدعی شده است که خمپاره های شلیک شده توسط آنکه او ستیزه جویان فلسطینی خوانده، به زیرساخت های غیر نظامی از جمله یک مهد کودک برخورد کرده اند. جیغ نماینده آمریکا در شرایطی به این حملات بلند شده است که از ماه مارس تا کنون بیش از 100 بی گناه فلسطینی با تیر مستقیم نظامیان صهیونیستی کشته شده و بیش از 11 هزار نفر زخمی شده اند که تنها جرم آنها مشارکت در راهپیمایی مسالمت آمیز بوده است. تاکنون دولت آمریکا به قطعنامه های پیشنهادی علیه جنایات صهیونیست ها رای منفی داده و با استفاده از حق وتو، مانع از انجام هرگونه بازرسی شفاف، مستقل و بی طرف نسبت به این جنایات شده و راه را برای پیگیری دیپلماتیک و پاسخگو کردن عاملان آن بسته است. پس از فجایع روز نکبت (سالروز استقلال رژیم صهیونیستی) که منجر به کشته شدن 60 فلسطینی شد، نماینده کویت در سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه ای را ارائه کرد که خواستار تحقیق فوری و محکوم کردن این جنایت شده بود اما از آن زمان تا کنون به دلیل کار شکنی های نماینده آمریکا برخلاف موافقت 14 عضو دیگر، نتوانسته است به سرانجامی برسد.



برچسب‌ها: امریکا ، رژیم صهیونیستی ، سازمان مللل ، حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی
[ چهار شنبه 9 خرداد 1397 ] [ 2:30 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

حملات موشکی درپاسخ به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی صورت گرفته است

گروه های مقاومت فلسطین:

حماس و جهاد اسلامیگردان های عزالدین قسام وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گردان های قدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی مسئولیت حملات موشکی به سرزمین های اشغالی را به عهده گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه ای مشترک مسئولیت حمله به مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین را به عهده گرفتند.

در این بیانیه آمده است: این حملات در پاسخ به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و جنایت های آن علیه مردم فلسطین و نیروهای مقاومت صورت گرفت.

این بیانیه می افزاید: ما نشان دادیم که هرگز اجازه نخواهیم داد دشمن صهیونیستی با ریختن خون فرزندان ملت فلسطین معادلات جدید خود را بر ما تحمیل کند. به دشمن در مورد تداوم حملات به نوار غزه هشدار می دهیم و تأکید می کنیم که همه گزینه ها برای مقابله مطرح است.

در ادامه بیانیه گروه های مقاومت فلسطین آمده است: پاسخ نیروهای مقاومت به حملات دشمن حامل پیامی بود مبنی بر اینکه امکان سکوت در مقابل جنایت ها وجود ندارد و طرف مربوطه این پیام را دریافت کرده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد تا کنون ۱۱۴ موشک و راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک شده است.



برچسب‌ها: گروه های مقاومت ، فلسطین ، رژیم اشغالگر صهیونیستی ، حملات موشکی
[ چهار شنبه 9 خرداد 1397 ] [ 2:28 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

مشاور ترامپ: رئیس‌جمهور آمریکا به‌دنبال براندازی در ایران است

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته «جولیانی» اخیراً در مصاحبه‌ای با این رسانه گفت: «رئیس‌جمهور، در ادامه مسیر به‌دنبال تغییر نظام در ایران است. شکی نیست که در یک نقطه‌، ما باید این تغییر را ایجاد کنیم. شما در کدام سوی تاریخ می‌خواهید بایستید؟».

گزارش تسنیم| هزینه‌های دولت‌های آمریکا برای پروژه‌های براندازی در ایران +جدول

جولیانی که قبلاً شهردار نیویورک بوده در اغلب نشست‌های گروهک تروریستی منافقین حضور داشته است. مستند جدیدی که ان‌بی‌سی‌نیوز منتشر کرده او را یکی از دریافت‌کنندگان پول‌ از تروریست‌های منافقین عنوان کرده است. دفتر جولیانی علی‌‌رغم تأیید دریافت پول، از اظهارنظر درباره مبلغ آن خودداری کرده است.

«جان بولتون»، مشاور فعلی امنیت ملی کاخ سفید، دیگر مقام بلندپایه دولت ترامپ است که ارتباطات نزدیکی با تروریست‌های منافقین دارد و در گزارش ان‌بی‌سی به‌عنوان یکی از دریافت‌کنندگان پول از این سازمان تروریستی عنوان شده است.

جولیانی در ماه می هم اندکی بعد از پیوستن به حلقه مشاوران نزدیک ترامپ در جمع خبرنگاران گفته بود: «رئیس‌جمهور ترامپ همان‌قدر به براندازی متعهد است که ما هستیم».

با وجود آنکه آمریکا در توافقنامه الجزایر، بعد از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی تعهد داده که در امور داخلی ایران مداخله نکند مستندات مختلف کماکان گواهی می‌دهند که تلاش برای براندازی سخت و نرم در ایران، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در دستور کار سیاستمداران در واشنگتن قرار داشته است.

این موضوع البته در مقاطعی با رویکرد سخت نظامی و در مقاطعی با استفاده از الگوی براندازی نرم در پوشش برنامه‌های دموکراسی و حقوق بشر پیگیری شده است.



برچسب‌ها: مشاور ترامپ ، براندازی ایران ، لانه ی جاسوسی ، براندازی نرم
[ چهار شنبه 9 خرداد 1397 ] [ 2:24 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

اروپا برای آمریکا ضرب الاجل تعیین کرد

پرچم آمریکا و اتحادیه اروپا

کشورهای اروپایی در آستانه برگزاری نشست سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه خواستار توقف وضع تعرفه های گمرکی از سوی آمریکا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزرای اقتصاد کشورهای اروپایی شرکت کننده در نشست سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه در پاریس قرار است در دیدار با همتای آمریکایی خود درباره توقف وضع تعرفه های گمرکی از سوی واشنگتن گفتگو کنند.

«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان در این باره اظهار داشت: ما باید از وضع تعرفه های گمرکی بیشتر خودداری کنیم. این بحث را حتما با حضور وزیر اقتصاد آمریکا و کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا در نشست دو روزه پاریس پیگیری خواهیم کرد.

از سوی دیگر « برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه نیز در این باره گفت: مناسبات تجاری میان اروپا و آمریکا بواسطه اعمال تعرفه های گمرکی از سوی آمریکا در معرض بحران قرار گرفته است.

کشورهای اروپایی در نشست روز دوشنبه خود در بروکسل اعلام کردند که باید برای آمریکا ضرب الاجلی تعیین شود تا اعمال تعرفه های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم مورد تجدید نظر قرار دهد.

گفتنی است «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده که از ماه ژوئن میلادی قصد دارد تا تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه‌ای ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکا وضع کند.

این در حالی است که کشورهای چین، روسیه، ژاپن، هند، ترکیه و اتحادیه اروپا با این تعرفه‌های گمرکی مخالفت کرده اند.



برچسب‌ها: امریکا ، اروپا ، برجام ، اولتیماتوم
[ چهار شنبه 9 خرداد 1397 ] [ 2:22 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

دولت، دیروز مادر برجام بود امروز مسئولیت آن را نمی‌پذیرد

اگر برجام باعت سربلندی ایران می‌شد، افتخارش برای دولت بود و نه گروه دیگری و اکنون نیز سرشکستگی برجام صرفا دامن‌گیر دولت محترم است و لاغیر.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه صبح نو در یادداشتی با عنوان «در جست‌وجوی مادر برجام» نوشت: روز ۲۵ فروردین ماه ۹۶ آقای روحانی هنگام ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «هووهایی که بارها به قصد کشتن نوزاد برجام تصمیم گرفته بودند، نمی‌توانند سرپرست خوبی برای این فرزند باشند.» منظور این بود که مردم به «مادر برجام» رای دهند تا بتواند همانگونه که این نوزاد را به دنیا آورده به خوبی آن را به خانه بخت بفرستد.



برچسب‌ها: برجام ، دکتر جلیلی ، دولت ،

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 خرداد 1397 ] [ 2:19 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

صدراعظم اتریش روز سه‌شنبه گفت کشورهای اروپایی بایستی تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران ر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «ولفگانگ اشلوسل»، صدر اعظم اسبق اتریش می‌گوید اروپا، روسیه و چین بایستی در برابر تصمیم یکجانبه آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایستادگی کنند و با به چالش کشیدن این تصمیم در سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی از قوانین و هنجارهای بین‌المللی محافظت کنند.

صدراعظم اسبق اتریش در حاشیه اجلاسی که در مسکو برگزار شد گفت که توافق هسته‌ای ایران توافقی چندجانبه بوده و خروج آمریکا از آن، مصداق نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

به نوشته اسپوتنیک، «اشلوسل» گفت: «اروپا، روسیه، چین و تاجران کشورها بایستی اقدام کرده و تصمیم آمریکا را در سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی به چالش بکشند. بایستی در برابر آن بایستیم. مسئله بر سر [پایبندی به] اصول است.»

او اضافه کرد: «بعد از جنگ جهانی دوم، ما امپراطوری بسیار مثبتی از اینگونه قوانین به راه انداختیم و بایستی از این هنجارها و معیارها دفاع کنیم.»

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا به این کشور اجازه می‌دهد شرکت‌های کشورهای ثالث که در حال همکاری با ایران هستند را هدف تحریم قرار دهد؛ کشورهای اروپایی به همین دلیل اعلام کرده‌اند به دنبال تدابیری برای حمایت از شرکت‌های در حال همکاری با ایران در برابر تحریم‌های آمریکا هستند.

«اشلوسل» خاطرنشان کرد تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا علیه کشورها یا کشورهای در حال معامله با ایران نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی گفت: «اگر همه ما اقدام کنیم، روی سیاست آمریکا تأثیر خواهد داشت، چون آمریکا ترامپ نیست. سنا، کنگره، افکار عمومی، سازمان‌های غیردولتی، جامعه مدنی و بازارهای مالی هم در آنجا هستند.»



برچسب‌ها: صدر اعظم اتریش ، سازمان ملل، اخبار جهان ،
[ چهار شنبه 9 خرداد 1397 ] [ 2:16 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

احتمال جنگ جهانی سوم با حضور ایران در آفریقا

رسانه‌های غربی با استناد به ادعاهای واهی اسرائیل، درباره شروع جنگ جهانی سوم به دلیل اقدامات ایران در آفریقا هشدار می‌دهند.                

 
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو، در ادامه جنجال‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران، یک مقام اسرائیلی مدعی شد که ایران در آفریقا، علیه غرب جبهه جدیدی باز کرده است.
حدود یک ماه پیش، کشور مراکش روابطش با ایران را به بهانه حمایت ایران از "جبهه پولیساریو" قطع کرد.
جبهه پولیساریو، که در سال ۱۹۷۳ تاسیس شد، به مدت چهار دهه با دولت مراکش بر سر جدایی منطقه موسوم به صحرانی غربی جنگ و نزاع داشته است.
اکنون، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با تکرار ادعا‌های دولت مراکش، علیه ایران در آفریقا جوسازی کند.
دوری گولد، سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل و یکی از مشاوران نزدیک بنیامین نتانیاهو، ادعا کرده است: " از جانب منابع معتبر به من گفته شد که سپاه اکنون نفوذش را به نزاع صحرای غربی گسترش داده و به پولیساریو کمک می‌کند. (ایران) از طریق سفارتش در الجزایر این کار را می‌کند و از آن به عنوان پایگاه استفاده می‌کند".
برخی رسانه‌های غربی با استناد به این اظهارات دیپلمات اسرائیلی، درباره شروع جنگ جهانی سوم به دلیل اقدامات ایران در آفریقا هشدار دادند!
در همین رابطه، روزنامه بریتانیایی دیلی اکسپرس نوشت: "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جبهه پولیساریو، یک گروه شورشی ضدغربی در مراکش، را تسلیح و آموزش می‌دهد و نگرانی‌های جدیدی درباره (وقوع) جنگ جهانی سوم برانگیخته است".
هشدار این رسانه درباره وقوع جنگ جهانی سوم به دلیل حمایت ادعایی ایران از پولیساریو، قابل توجه است.
رسانه‌ها از طریق ضدغربی نشان دادن پولیساریو، رابطه ادعایی ایران با این گروه را " جنگ ایران علیه غرب" دانستند.
روزنامه د. سان، در این باره نوشت: " جنگ ایران علیه غرب؛ ایران در جنگ جهانی علیه متحدان غرب، جبهه جدیدی را بواسطه کمک مالی به گروه شورشی در شمال آفریقا گشود".
تام توجندهات، رئیس کمیته امور خارجی پارلمان بریتانیا، ادعا‌های جدید دیپلمات اسرائیلی علیه ایران را "نگران‌کننده" توصیف کرد.
این مقام بریتانیایی افزود: " سپاه در طول ۳۰ سال گذشته، مشغول تضعیف متحدان بریتانیا بوده است".
پس از خروج استعمارگران اسپانیایی در سال ۱۹۷۵، از منطقه صحرای غربی در شمال آفریقا، این منطقه تحت سیطره کشور مراکش بوده است، اما جبهه پولیساریو می‌گوید مراکش این منطقه را اشغال کرده و بنابراین باید مستقل شود.


برچسب‌ها: احتمال جنگ جهانی سوم با حضور ایران در آفریقا، اخبار جهان ، اخبار رهبری
[ چهار شنبه 9 خرداد 1397 ] [ 2:15 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

متن کامل سخنرانی جنجالی سحر مهرابی در دیدار با رهبری

نگرانیم رهبر انقلاب! نگران نفس تنگه‌های طولانی مدت دانشگاه، حال دانشگاه خوب  نیست. از برخوردهای امنیتی و انضباطی با دانشگاه خبر دارید؟!سحر مهرابی

به گزارش مشرق، «سحر مهرابی» نماینده  مدیران مسوول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم در دیدار رمضانی جمعی از دانشجویان با رهبری گفت: ایران، این روزها شرایط حساسی را تجربه می کند. راهکار خروج از بحران، در یک کلام تعمیق دموکراسی است.

وی با طرح انتقاداتی که در جلسات مشابه سالهای گذشته با روحیه‌ی دانشجویی از سوی دانشجویانی با گرایشات سیاسی متفاوت مطرح می‌شود، اما تاکید کرد: «و ما به تصمیم بزرگ شما در این خصوص امید داریم. به خوبی می‌دانیم که به براندازان پوشالی و خارج نشینان منفعت طلب و تروریست‌ها و زادگان سلطنت و ایادی وطنی استکبار جهانی امیدی نیست. در یک کلام راهکار در جمهوری اسلامی است؛ نه یک کلام بیشتر، نه یک کلام کمتر.»



برچسب‌ها: متن کامل سخنرانی جنجالی سحر مهرابی در دیدار با رهبری اخبار رهبری

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 خرداد 1397 ] [ 2:6 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

بزرگترین سود برجام اثبات چندباره عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهداتشان است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بزرگترین خسارت برجام، مشروعیت بخشیدن به سر یک میز نشستن و مذاکره با آمریکایی‌ها و بزرگترین سود آن اثبات چندباره عدم پایبندی آن‌ها به تعهدات است.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی طی سخنانی در اولین همایش ملی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: این اقدام طبیعت نظام سلطه به طور عام و نگاه آن‌ها نسبت به ما به طور خاص است.

وی با اشاره به آیه 217 از سوره بقره که می‌فرماید «وَ لَایَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُم حَتَّی یَرُودُّکُم عَن دِینِکُم إِنِ استَطَاعُوا» (آنان پیوسته با شما می‌جنگند تا اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند) تاکید کرد: خوب است که ما هر روز این هشدار راهبردی قرآن کریم را با خود مرور کنیم دشمنی آمریکا با ما بنیادی و ریشه ای و بر سر اصول انقلاب است و این هایی را که می گویند بهانه است.

وی با اشاره به اقدام دونالد ترامپ رییس دولت ایالات متحده آمریکا در خروج از برجام تصریح کرد: بالاخره هر آدم بی عقلی هم ممکن است گاهی کارهای خوبی هم انجام دهد و این آدم این کار خوب را کرد.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: ما ملت بزرگی هستیم. ما کشور غنی و با ظرفیتی داریم. ما برای آقایی و عزت که یکی از بزرگترین آرمان‌های یک ملت فهیم است، همه چیز را در درون خودمان داریم.



برچسب‌ها: بزرگترین سود برجام اثبات چندباره عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهداتشان است واکنش ارتش به لغو برجام اخبار برجام اخبار رهبری

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:34 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

نمایندگان مجلس با شعار «مرگ بر آمریکا» برجام را آتش زدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز با شعار «مرگ بر آمریکا»به صورت نمادین نسخه ای از برجام را آتش زدند.صحن مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش و همزمان با آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم در خانه ملت در واکنش به اقدام شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام خروج از برجام، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

برخی نمایندگان نیز همزمان با این شعار، با حضور در جایگاه ناطقان، پرچم آمریکا و نسخه‌ای از برجام را آتش زدند.

گفتنی است اقدام شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام خروج این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای، با واکنش‌های تندی در محافل داخلی و بین‌المللی مواجه شدند.



برچسب‌ها: اتش زدن پر چم امریکا ، واکنش نماینده گان مجلس به لغو برجام ، برجام لغو شد ، اخبار برجام و رهبری
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:30 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

به ۳ کشور اروپایی اعتماد نکنید تضمین قطعی ندهند نمی‌شود ادامه داد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته معلم در دانشگاه فرهنگیان حضور یافتند و در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و معلمان، منزلت و جایگاه والای معلمان را همچون معیشت آنان بسیار مهم و نیازمند توجه کامل خواندند و اجرای زمان‌بندی شده سند متقن و جامع تحول آموزش‌وپرورش را بسیار لازم و زمینه‌ساز نوسازی این دستگاه عظیم و سرنوشت‌ساز برشمردند.
ایشان همچنین در سخنان مهمی درباره «امریکا» و «برجام» با اشاره به استمرار عزت و عظمت ملت ایران و بی‌نتیجه ماندن توطئه‌های دشمنان تأکید کردند: بارها گفته بودیم «به امریکا اعتماد نکنید»، این هم نتیجه‌اش. درباره مذاکره با سه کشور اروپایی هم می‌گوییم به اینها هم نباید اعتماد کرد و برای هر قرارداد باید تضمین‌های واقعی و عملی بگیرید وگرنه نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حرفهای سخیف و سبک دیشب ترامپ گفتند: این شخص علاوه بر بیش از ده دروغ آشکار، ملت ایران و جمهوری اسلامی را هم تهدید کرد که بنده از طرف ملت ایران به او می گویم «شما غلط می کنید».
ایشان مسئله امریکا را مسئله‌ای مهم، جدی و غیر احساساتی بر شمردند و خاطرنشان کردند: دشمنی مستمر، عمیق و براندازانه آمریکایی‌ها، دشمنی با اینجانب یا دیگر مسئولان کشور نیست بلکه خصومت با مجموعه نظام اسلامی و ملتی است که این نظام را انتخاب کرده و در راه آن حرکت می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: حتی در دولت اوباما که نامه می‌نوشتند و حرفهایی می‌زدند، در صدد براندازی بودند اما به دروغ می‌گفتند هدفمان براندازی نظام اسلامی نیست.
رهبر انقلاب در بازخوانی کوتاه روند منتهی به قرارداد برجام افزودند: وقتی مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها شروع شد، برخی چهره‌های شناخته شده به اینجانب می‌گفتند «چرا بر روی مسئله هسته‌ای می‌ایستید، این مسئله را کنار بگذارید تا آمریکایی‌ها خباثت و دشمنی نکنند».



برچسب‌ها: واکنش رهبری به لغو برجام ، برجام از اول غلط بود ، امریکا غلط میکند ، بی اعتمادی به دغل کاران دوران

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:28 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

وعده تو خالی مرکل در مورد برجام

به گزارش افکارنیوز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه و در واکنش به اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای اعلام کرد: هر کاری که در توانمان باشد، برای حفظ برجام انجام خواهیم داد.

صدراعظم آلمان با ابراز تأسف از خروج یکجانبه ترامپ از توافق هسته‌ای در روز گذشته ادامه داد: ایران تاکنون به توافق هسته‌ ای پایبند بوده است.وعده تو خالی مرکل در مورد برجام

آنگلا مرکل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اروپا باید نقش پر رنگ‌ تری در حل بحران سوریه ایفا کند.

این در حالیست که «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان ساعتی پیش در گفتگو با شبکه تلویزیونی این کشور از تداوم و برقراری توافق هسته ای ایران خبر داده بود.

وزیر خارجه آلمان درباره تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران گفت: در هفته های اخیر اروپا تمام سعی خود را برای متقاعد کردن ترامپ برای ماندن در توافق هسته ای با ایران بکار گرفت، اما متاسفانه نتوانستیم در این باره موفق شویم.



برچسب‌ها: وعده تو خالی مرکل ، امریکا از برجام خارج شد ، ترامپ ، اخبار رهبری ، واکنش سیاست مداران
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:24 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

اولین موضع فرمانده سپاه پس از خروج آمریکا از برجام

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش مهارت‌های ملی و مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: اقدام ترامپ در خروج از برجام را به‌فال نیک می‌گیریم، این اتفاق جدیدی نیست و تأثیر تعیین کننده‌ای در هیچ حوزه‌ای که خلاف منافع ملی ما باشد نخواهد داشت. کاملاً روشن بود که آمریکایی‌ها مورد اعتماد نیستند و یک بار دیگر اثبات شد که آمریکا برای مذاکره و تعامل قابل اعتماد نیست.

وی افزود: پیشرفت‌های کشور ما در سایه تحریم‌ها حاصل شده و تولید و ارتقای قدرت در این شرایط را تجربه کرده‌ایم و آن را به‌خوبی بلد هستیم ملت ما بسیار بزرگتر، هوشمندتر و قوی‌تر از این هستند که بخواهند تحت تأثیر و یا هراس از تهدیدات و تحریم‌های آمریکایی‌ها و متحدانش قرار گیرند.اولین موضع فرمانده سپاه پس از خروج آمریکا از برجام

واکنش سردار باقری به خروج آمریکا از برجام

فرمانده ارتش: خدا را شکر که آمریکا از برجام خارج شد

سرلشکر جعفری افزود: این مسئله در آینده جمهوری اسلامی بسیار تعیین کننده است و می‌بایست همه ما یک‌دل و هماهنگ با نگاه عمیق به توانمندی‌های داخلی، روی ظرفیت‌های درونی کشورمان متمرکز شویم.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه نیروهای مسلح با نگاه به ظرفیت‌های داخل کشور موجب اقتدار و عزت ایران شده‌اند، گفت: ان‌شاءالله در سایر بخش‌های کشور نیز همین نگاه پیاده می‌شود و آن امیدی که به برجام بسته شده بود امروز از بین رفته و این فرصت یکی، دو هفته که دیشب آقای رئیس جمهور گفتند کاملاً مشخص است که اروپایی‌ها به‌نوعی وابسته به آمریکا هستند و بین ایران و آمریکا، آمریکا را انتخاب کرده و نمی‌توانند مستقلاً تصمیم بگیرند.

سرلشکر جعفری با ابراز اینکه خروج آمریکا از برجام نشان داد موضوع غنی‌سازی هسته‌ای در ایران بهانه بود، اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام اثبات کرد که مسئله اصلی آنها توان دفاعی و موشکی و اثرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه است. امروز جمهوری اسلامی در مقابل زورگویی دشمنان و در مقابل جریانات تروریستی در منطقه ایستاده است و همین ایستادگی ما دارد آنها را از پای درمی‌آورد و موجب پیشرفت انقلاب و اقتدار ایران شده است.

وی ادامه داد: از این به بعد ما نیروهای مسلح باید توجه عمیق‌تر بیشتری نسبت به ارتقاء توان دفاعی داشته باشیم و به‌دنبال مؤلفه‌های اصلی قدرت خودمان برویم.

فرمانده‌کل سپاه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در سپاه در حوزه مهارت‌افزایی سربازان گفت: قبل از انقلاب اسلامی عامل قدرت ایران وابستگی به آمریکا بود اما بعد از انقلاب اسلامی، عامل قدرت ما خوداتکایی به نیروهای انسانی کارآمد تجهیزات نظامی داخلی به‌ویژه توان موشکی بازدارنده است.

وی با یادآوری اینکه نیروی انسانی یکی از عوامل اصلی قدرت ایران اسلامی است گفت: نیروهای مسلح ما انسان‌محور هستند و سربازان در نیروهای مسلح و بسیج دو قشر اصلی توانمندی دفاعی کشور است، پس باید به جایگاه سرباز نگاه ویژه داشته باشیم.

سرلشکر جعفری مردمی بودن و ولایی بودن نظام اسلامی را دلیل اهمیت نیروی انسانی در کشور دانست و گفت: ما در سپاه وظیفه خود را توجه به نیروی انسانی می‌دانیم. در سپاه از سال 92 توجه ویژه‌ای به مهارت‌آموزی و بحث اشتغال است، در همین راستا 7 همایش مهارت‌آموزی در سال گذشته در 7 منطقه کشور برگزار کردیم و یک هیئت اندیشه‌ورز نیز در سطح سپاه برای این موضوع راه‌اندازی کرده‌ایم.



برچسب‌ها: واکنش فرمانده سپاه به لغو برجام ، اخبار رهبری ، امریکا از برجام خارج شد
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:22 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

خروج آمریکا از برجام /ترامپ: بالاترین سطح تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کنیم

به گزارش افکارنیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تصمیم خود را درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد. 

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال 1394 به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.  خروج آمریکا از برجام /ترامپ: بالاترین سطح تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کنیم

ترامپ گفت: «این به اصطلاح توافق قرار بود از ایالت متحده و متحدان ما در برابر جنون بمب هسته‌ای ایران محافظت کند- سلاحی که تنها بقاء رژیم  ایران را به خطر خواهد انداخت.»

وی اضافه کرد: «در واقع توافق به ایران اجازه داد غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد و با گذشت زمان به آستانه گریز هسته‌ای برسد.»

وی گفت: رژیم ایران مهم‌ترین کشور حامی تروریسم است.

ترامپ اضافه کرد: «امروز ما شواهد قطعی داریم که این وعده‌های ایران دروغ بودند.»

رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به اسناد ادعایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «هفته گذشته اسرائیل اسناد اطلاعاتی منتشر کرد که سابقه ایران در زمینه دنبال کردن سلاح‌های هسته‌ای را نشان داد.»

وی گفت: «من قبلا گفته‌ام که اگر نتوان برجام را اصلاح کرد، در آن نمی‌مانیم.»

ترامپ گفت: «در لحظات آینده، سندی را برای بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران امضا می‌کنم. بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی را اعمال خواهیم کرد.»



برچسب‌ها: خارج شدن امریکا از برجام ، برجام لغو شد ، ، اخبار ارتش و سپاه ، بیانات رهبری

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1397 ] [ 19:20 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

برجام و پرونده قطور پیمان شکنی آمریکا

تهران- ایرنا- پرونده سیاه آمریکا در عهدشکنی و نقض آشکار قوانین بین المللی بر کمتر کسی پوشیده است و تلاش رئیس جمهوری این کشور برای خروج از برجام بر حجم این پرونده می افزاید، ضمن این که بدعتی برای نقض قوانین و کنوانسیون های بین المللی خواهد بود.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، صلح و آرامش در جهان مستلزم وجود قوانین و حقوق منصفانه بین المللی و مهمتر از آن، حرکت بازیگران جهانی بر محور این قوانین است. در حالی که برخی کشورها با تکیه بر قدرت خود، هنجارها و قوانین بین المللی را نادیده انگاشته و در صورت صلاحدید به اقدامات دلبخواهانه دست می زنند. این موضوع پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری تازه کار این کشور بیش از هر دوره ای برجسته است.
در این یکسال و چند ماه که از عمر دولت ترامپ می گذرد، او نشان داده که اعتقادی به قوانین و سازوکارهای نهفته در سازمان های موثر بین المللی ندارد. ترامپ طبق روحیه تاجر مآبانه خود تا جایی به توافقات پذیرفته شده احترام می گذارد که برای دولت او از لحاظ اقتصادی ثمربخش باشد. درغیراین صورت عدم همراهی با توافقات بین المللی و خروج این کشور از آنها امری طبیعی است؛ موضوعی که در این مدت بارها اتفاق افتاده است.

 



برچسب‌ها: برجام و پرونده قطور پیمان شکنی آمریکا ، اخبار مهم ، اخبار رهبری ، اخبار ارتش

ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 ] [ 16:23 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی به حرم امام رضا(ع)

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان قاضی ابوالقاسم صلواتی در ابتدای این جلسه با اشاره به موادی از قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر رعایت نظم و سکوت در جلسه از ر. ب. خواست در جایگاه حاضر شده و به دفاع از خود بپردازد.

قاضی صلواتی پس از حاضر شدن متهم در جایگاه خطاب به وی گفت: معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، جعل شناسنامه و کارت ملی و خرید، حمل و نگهداری اسلحه و مهمات سبک و سنگین اتهامات شما است. لطفاً در راستای اتهامات به دفاع از خود بپردازید.Image result for ‫حرم امام رضا‬‎

متهم گفت: من مربی باشگاه ورزشی هستم و یک روز که از باشگاه برمی‌گشتم الف. به درب منزل ما آمد و به من گفت که چند نفر از آشنایانم می‌خواهند وارد کشور شوند بیا با هم به سراغ آن‌ها برویم.

وی ادامه داد: من هم، چون به الف. بدهکار بودم و او قرار شده بود بابت این کار مقدار پولی به من بدهد پیشنهاد او را قبول کردم.



برچسب‌ها: برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی به حرم امام رضا(ع) ، اخیار ارتش ، اخبار رهبری ، اخبار مهم

ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 ] [ 16:20 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

دوران بزن در رو گذشته است پای امریکایی‌ها از منطقه قطع خواهد شد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در آستانه روز کار و کارگر، در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان، اصلی ترین طراحی کنونی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را جنگ اقتصادی دانستند و با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی و چشم ندوختن به بیگانگان است گفتند: وظیفه دولت و مسئولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی است و وظیفه مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به جنگ و ناامنی و خونریزی ناشی از حضور امریکا در منطقه تأکید کردند: آن کسی که باید از منطقه غرب آسیا خارج شود، امریکا است و نه جمهوری اسلامی و همانگونه که چند سال قبل گفتم، دوران «بزن، در رو» تمام شده است.



برچسب‌ها: دوران بزن در رو گذشته است پای امریکایی‌ها از منطقه قطع خواهد شد دیدار رهبری اخبار ارتش اخبار رهبری

ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 ] [ 16:16 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

موافقت باعفو وتخفیف مجازات تعدادی از محکومان محاکم عمومی و انقلاب

بمناسبت اعیاد فرخنده‌ی شعبانیه و در آستانه‌ی فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت حجت‌ابن‌الحسن العسکری(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۷۱۵ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردندسیمای رهبر معظم انقلاب اسلامی.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌ی قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی بمناسبت اعیاد فرخنده‌ی شعبانیه، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۷۱۵ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه‌ی قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت



برچسب‌ها: موافقت باعفو وتخفیف مجازات تعدادی از محکومان محاکم عمومی و انقلاب ، اخبار ارتش ، اخبار رهبری
[ یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 ] [ 16:15 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

بازدید دو و نیم ساعته رهبر انقلاب اسلامی از نمایشگاه کالای ایرانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز گذشته (یکشنبه) به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند.
در این بازدید که آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت، حضرت آیت الله خامنه‌ای از 77 غرفه تولیدات ایرانی در بخشهای مختلف از جمله لوازم خانگی، نوشت‌افزار، پوشاک و منسوجات، مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل کودک، لوازم خودرو و وسایل صنعتی و ساختمانی دیدن کردند و از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدکنندگان، مسائل و دغدغه‌های آنان و نیز میزان استقبال مردم از کالاهای ایرانی قرار گرفتند.مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان، واردات بی‌رویه و قاچاق بود و درخواست‌ها و پیشنهادهایی در خصوص اصلاح قوانین و حذف موانع در بخش تولید، تقویت حمایت مالی از واحدهای تولیدی و کمک به تبلیغ و معرفی کالای ایرانی بیان کردند.
رهبر انقلاب اسلامی نیز با تقدیر از تولیدکنندگان ایرانی و تحسین کیفیت محصولات موجود در نمایشگاه، بر لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه با قاچاق تأکید، و دستوراتی برای پیگیری و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان صادر کردند. ایشان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند حل مشکلات منعکس‌شده در این بازدید را به‌طور جدی در دولت دنبال کند.



برچسب‌ها: بازدید دو و نیم ساعته رهبر انقلاب اسلامی از نمایشگاه کالای ایرانی ، اخبار رهبری
[ یک شنبه 16 ارديبهشت 1397 ] [ 16:13 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

83 دستاورد هسته ای؛ گوشه ای از ضرب شست ایران به آمریکا

تهران-ایرنا- رونمایی از 83 طرح و پروژه اقتدارآفرین صنعت هسته ای در روز ملی فناوری هسته ای با حضور رئیس جمهوری ضمن اینکه گستره فعالیت های متخصصان کشورمان را نشان داد پیام آشکار ایران برای طرف هایی بود که می خواهند از تعهدات خود شانه خالی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا امروز دوشنبه با حضور رئیس جمهوری جمعی از وزرا، دانشمندان صنعت هسته ای و سفرای مقیم تهران و در دوازدهمین مراسم روز ملی فناوری هسته ای از 83 طرح صنعت هسته ای کشورمان رونمایی شد.
این طرح ها طیف گسترده ای از حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی،گمرک،تامین آب، درمانی و پزشکی، نفت و انرژی را پوشش می دهد.دستگاه تولید آب از رطوبت هوا،شتابگرهای خطی الکترون،راه اندازی مرکزایزوتوپهای پایدار،باتری هسته ای ،سانتریفیوژ دکانتر از جمله دستاوردهای متخصصان صنعت هسته ای کشورمان بودند که امروز رونمایی شدند.
این در حالی است که امروز با دستور رئیس‌جمهور و با حضور استاندار یزد و مسئولان مربوطه در کارخانه اردکان یزد، اولین محموله کیک زرد تولیدی این کارخانه از سنگ معدن اورانیوم ساغند به UCF اصفهان انتقال یافت.



برچسب‌ها: دست اوردهای هسته ای ، اخبار هسته ای ، اخبار رهبری

ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:45 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان در سال ۲۰۳۰

تا سال ۲۰۳۰، کشورهای “هند، فرانسه، روسیه، آمریکا و چین” قدرتمندترین نیروهای نظامی کره زمین خواهند بود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ارتش روسیه در سال ۲۰۳۰ به عنوان یک نیروی نظامی قوی باقی خواهد ماند، اما با این وجود، مشکلات جدی بر سر روسیه قرار دارد. دسترسی به تکنولوژی می تواند یک مشکل بزرگ در آینده باشد”.

به نظر این متخصص نظامی، یکی از مشکلات پیش روی کشور روسیه در آن است که نیروهای مسلح روسیه، با کاهش جمعیت رو به رو می شوند.

فارلی یادآور می شود که از کشورهای اتحادیه اروپا تنها فرانسه قادر به حفظ نیروهای نظامی قدرتمند خود می باشد. از سوی دیگر،ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۳۰ موقعیت پیشرو در عرصه نظامی خود را همچنان حفظ خواهد کرد.

به گفته فارلی، هند و چین، در حال حاضر عملا به انواع سلاح های پیشرفته دسترسی دارند و تا سال ۲۰۳۰ قدرت نظامی این دو کشور بهبود می یابد.



برچسب‌ها: قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان در سال ۲۰۳۰ ، ارتش سوریه، اخبار رهبری
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:43 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: دشمنان راه ضربه به انقلاب را استحاله و نفوذ قرار دادند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: دشمنان راه ضربه به انقلاب را استحاله و نفوذ قرار دادند

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه امروز(دوشنبه 20 فروردین)در جمع فرماندهان، مسئولین و مدیران نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را دارای حکمت، فلسفه و مبنای قوی عنوان و تصریح کرد: انتظار معظم له برتقویت و ارتقای هر چه بیشتر "معنویت"، "بصیرت دینی" و "روحیه انقلابی و جهادی" در فرماندهان، مسئولین و آحاد پاسداران ناشی از اهمیت نقش و جایگاه پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن در مقطع حساس کنونی است.

وی با تاکید بر اینکه با آغاز چهلمین سال به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، صف بندی جبهه استکبار مقابل ما شفاف و صریح تر شده است ،گفت: دنیای استکبار با دیدن پیشرفت‌های شگرف انقلاب و احساس خطر نسبت به توسعه گفتمانی این انقلاب الهام بخش، به این جمع‌بندی رسیده که می‌بایست در تقابل با انقلاب اسلامی ایران که مرگ تدریجی آنها را رقم زده آشکار تر ایستاد.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: در مقابل این دشمنی‌ها، امروز گفتمان  انقلاب اسلامی مرزها را در نوردیده و بسیاری ملت‌ها و بلکه دولت‌ها را در بر گرفته است.

وی افزود: پیشرفت های علمی، عملی و فناوری و نیز کوتاه نیامدن نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم  ، تهدید و فشارهای دشمنان و توانایی تبدیل کردن چالش‌ به فرصت‌های ارزشمند از جمله عللی بود که موجب شد جبهه دشمن آشکارا به تقابل با انقلاب اسلامی ایران بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در ادامه تصریح کرد: دشمنان دریافته‌اند که انقلاب اسلامی از تهدید، تحریم و تهاجم بیرونی به هیچ عنوان آسیب نخواهد دید، از این رو راه ضربه زدن به انقلاب را استحاله و نفوذ در میان برخی انقلابیون قرار داده‌اند.

وی با برشماری عوامل لغزش و استحاله افراد اظهار کرد: لغزش در فکر و اندیشه و ایجاد انحراف فکری و عملی، همچنین دنیا طلبی و  از بین رفتن روحیه جهادی و انقلابی می‌تواند از عوامل مهم سقوط ،حتی در میان انقلابیون به شمار آید.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی گرفتار تردید و شک شدن را از خطرات فراروی نیروهای انقلابی و سنگر نشینان اسلام ناب از منظر مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: برخورداری از بصیرت دینی وشناخت شاخص ها و مولفه های آن می‌تواند موجب حفظ انسان در برابر این آسیب ها و معضلات گردد.

وی دنیا طلبی، فاصله گرفتن از ارزش ها و از دست دادن روحیه جهادی را از دیگر خطرات در برابر نیروهای انقلابی از منظر معظم له برشمرد و تصریح کرد: امروز در برابر حجم عظیم توطئه و هجمه‌های جبهه استکبار علیه انقلاب اسلامی به قدرت و قوت نیاز داریم ، موشک ها و تجهیزات دفاعی قدرت ما و برخورداری از معنویت و بصیرت دینی و روحیه جهادی و انقلابی قوت ما به شمار می رود که می بایست در تقویت هرچه بهترو بیشتر این مولفه های مهم، بی وقفه تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی در پایان پیشتازی در فهم و عمل به تدابیر، رهنمودها و فرامین مقام عظمای ولایت ،محور قرار دادن معنویت ، بصیرت دینی و روحیه جهادی و انقلابی در تمامی اقدامات و برنامه ها، تاکید بر اثربخشی دربرنامه ها و تعهد وتقید کامل به احکام شرعی و قوانین سازمانی را از جمله مهمترین مطالبات خود از فرماندهان مسئولین و آحاد کارکنان مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عنوان کرد.



برچسب‌ها: نماینده ولی فقیه در سپاه، ضربه به انقلاب ، اخبار رهبری و ارتش
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:42 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

اتفاقی بی نظیر در حوزه هسته‌ای ایران

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در روز ملی فناوری هسته‌ای شاهد رونمایی رئیس جمهور از سانتریفیوژی به نام "د کانتر" خواهیم بود.

اتفاقی بی نظیر در حوزه هسته‌ای ایرانبه گزارش افکارنیوز، 20 فروردین به نام روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شده است و هر ساله در این روز از برخی فناوری‌های مهم در صنعت هسته‌ای رونمایی می‌شود که وجه غالب این دستاوردها بومی بودن و خود اتکایی در تولید آنها است به همین منظور با اصغر زارعان دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که متن آن را در ذیل می‌خوانید.

رونمایی از سانتریفیوژ 

باشگاه خبرنگاران جوان: قرار است در مراسم روز فناوری هسته‌ای امسال از چه دستاوردهایی رونمایی شود؟

همان‌طور که در مصاحبه‌های قبلی به آن اشاره شده است دستاوردهای سال 96 نسبت به سال 95 رشد چشمگیری را داشته است. دستاوردهای سال 95 شامل 42 دستاورد اقتدارآمیز بود که با تلاش، کوشش و توسل به ائمه اطهار این دستاوردها امروز به 83 محصول مهم رسیده است که در عرصه بین المللی نیز دارای اهمیت فراوانی است. این پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه صنعت هسته‌ای، حاکی از مدیریت جهادی، خودباوری و اعتماد به نفس بدون وابستگی به خارج از کشور است که با بهره مندی از ظرفیت داخلی به ویژه در استفاده از مواد اولیه و دانش بومی، مسیر توسعه را طی کرده است.

اینکه وقتی ما می‌گوییم 83 دستاورد در حوزه فناوری هسته‌ای داشته‌ایم به این معناست که این دستاوردها پاسخگو هستند تا بتوانند در نمایشگاه قرار بگیرند و رونمایی شوند. قرار بر این بود که مجموع دستاوردهای سال 96 که در 20 فروردین از آنها رونمایی خواهد شد 111 دستاورد باشد که در نهایت 83 دستاورد نمره قبولی را از نظر فنی دریافت کردند و انشاءالله مردم در روز فناوری هسته‌ای خواهند دید که جوانان کشور بدون اتکا به بیرون و به رغم تگناهای موجود موفق شده‌اند دانش بومی را در این زمینه به دست آورند.



برچسب‌ها: هسته ای، دست اورد های جدید

ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:39 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

اولین واکنش رسمی ایران به ادعای پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی به ادعای رسانه‌های منطقه درباره پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان ایران، واکنش نشان داد.

اولین واکنش رسمی ایران به ادعای پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان ایران

سرلشکر رشید: با "رصد تحرکات" آماده هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی هستیم

امیر اسماعیلی در این مراسم ضمن تبریک سال نو گفت:در سال جدید و قتی نگاهی به گذشته می‌کنیم مشاهده می‌کنیم اقدامات بسیار خوبی به دست کارکنان پدافند هوایی در سراسر کشور انجام شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال اظهار داشت: چندین سال است که ما دستور توجه به امور اقتصادی و توجه به تولیدات درون زا را از سوی رهبری دریافت می‌کنیم و همه ما موظف و مکلفیم با کار و تلاش مجاهدانه صرفه و صلاح اقتصادی را برای کشور و سازمانی که در آن انجام وظیفه می‌کنیم فراهم کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای همه ما واجب است و باید دقت کنیم در خرید محصولات مورد نیازمان و انتظار از مسولین خرید این است که از کالای ایرانی حمایت کنند تا این حمایت منجر به افزایش کیفیت محصول ایرانی شود.

امیر اسماعیلی در پایان تاکید کرد: در روز های گذشته یاوه گویی‌هایی از برخی از رسانه‌های دشمنان در خصوص پرواز هواپیماهایی در کشور شنیده شد که ارزش پاسخگویی نداشت اما همین جا می‌گویم که اگر کشوری حماقتی انجام دهد و هواپیمایش نزدیک شود قطعا اولین خط مقدم که پدافند هوایی است پاسخ کوبنده می‌دهد و این یاوه گویی‌ها جایی جز همان رسانه‌های شیطان صفت و متوهم ندارد.



برچسب‌ها: سرلشکر رشید، جنگنده های اسراعیلی ،
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:37 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام:

تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام‌رسان‌های داخلی «حرام شرعی» است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام با تبریک اعیاد و ماه رجب، این ایام مبارک را فرصت‌هایی برجسته برای عبادت و توسل خواندند و افزودند: کلید حل مشکلات، «دعا، یاد خدا و اصلاح دل‌ها» است و ماه رجب عید کسانی است که قصد اصلاح قلوب خود را دارند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم ایستادگی مسئولان بر اهداف اسلام و جمهوری اسلامی، گفتند: «تقوا» و «اجتناب از گناه، خیانت و دنیاطلبی» که عامل ایستادگی، و برای مسئولان از اوجب واجبات است، در گرو تقویت ارتباط با خداست.
ایشان با یادآوری روحیه انقلابی و خدمتگزارانه حاکم بر مدیران کشور در دهه ۶۰، خطاب به مسئولان خاطرنشان کردند: آیا آن احساسات و رفتارهای تحسین‌برانگیز را به یاد دارید؟ آیا آن بی‌اعتنایی به مال دنیا و اهتمام به خدمت را به‌یاد دارید؟ اشکال کار این است که گاهی آن ارزشها فراموش می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی راه جلوگیری از مبتلا شدن به غفلت و سقوط تدریجی را مراقبه خواندند و افزودند: همه ما مسئولان در جمهوری اسلامی احتیاج به تعمیر قلب خود داریم زیرا جمهوری اسلامی بر اساس اهداف و آرمان‌های مهمی همچون توحید و شریعت الهی، عدالت، آزادی و استقلال بوجود آمده و با حکومت‌های متعارف در دنیا متفاوت است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با تأکید بر لزوم ساماندهی فضای کسب و کار به‌عنوان زیربنای اقتصاد کشور، افزودند: انجام این کار جزو وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است و آن ستاد نیز پیگیر حل مشکلات است اما باید کار با نیرو و انگیزه جوانانه دنبال و پیگیری شود.
ایشان همچنین با ابراز خرسندی از تبدیل شدن مطالبه ایجاد پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی به مطالبه‌ای عمومی، گفتند: مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: متصدیان کار در دستگاههای دولتی و قضایی مراقبت کنند تا حریم داخلی زندگی مردم و اسرار آنها محفوظ بماند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به نمایندگی از مسئولان، انتخاب شعار «حمایت از کالای ایرانی» را برای سال ۱۳۹۷، عالمانه و دقیق خواند و افزود: اگر این شعار را عملیاتی کنیم، اشتغال، رفاه و درآمد مردم افزایش خواهد یافت.

 



برچسب‌ها: اخبار رهبری، تعرض به امنیت ، پیام رسان شرعی
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:30 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

هبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح:

علت افزایش حملات دشمنان احساس خطر آنان از قدرت فزاینده ایران است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، ضمن تبریک اعیاد بویژه ماه رجب، گفتند: ماههای رجب، شعبان و رمضان، به دلیل ایام متبرک خود برای بندگان صالح خدا عید هستند و باید از این ماههای پر برکت بیشترین بهره معنوی را برد.

رهبر انقلاب اسلامی از اقتدار، امنیت، عزت و توانایی کافی در زمان لازم به عنوان اهداف اصلی نیروهای مسلح نام بردند و با تأکید بر ضرورت کادرسازی و جانشین پروری در نیروهای مسلح خاطرنشان کردند: نتیجه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در نیروهای مسلح باید در راستای تأمین اهداف تعیین شده باشند.

ایشان همچنین دوران کنونی را دوران عزت جمهوری اسلامی ایران دانستند و تأکید کردند: علت تهاجم‌های بی‌سابقه کنونی بر ضد نظام اسلامی، قدرت روز افزون این نظام است زیرا دشمنان از این قدرت فزاینده به‌شدت احساس خطر کرده‌اند و حملات خود را افزایش داده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: به‌رغم تمام توطئه ها و به کوری چشم دشمنان، قدرت نظام اسلامی، روز به روز افزایش خواهد یافت.

پیش از سخنان فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از دستاوردها و فعالیت‌های نیروهای مسلح در سال گذشته بیان کرد و گفت: در سال جدید، به افزایش تلاشها و حرکت‌های مجاهدانه برای دستیابی به اهداف، متعهد هستیم.



برچسب‌ها: افزایش حملات دشمنان، رهبری ،اخبار رهبری، ارتش
[ دو شنبه 20 فروردين 1397 ] [ 19:26 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد