پیام رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی در اهواز؛

درپی حادثه تروریستی امروز صبح در اهواز که به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم عزیزمان منجر شد حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با تسلیت به خانواده شهدای این حادثه تلخ و تأسفبار تأکید کردند: دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های جنایتکاران را تعقیب و آنان را به سرپنجه‌ی مقتدر قضائی کشور بسپارند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حادثه‌ی تلخ و تأسفبار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریستهای مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت. این مزدوران قسی‌القلب که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش میگشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر میزنند. دلهای پرکینه‌ی آنان نمیتواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامه‌ی توطئه‌ی دولتهای دست‌نشانده‌ی آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار داده‌اند. به کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‌ی دشمنی‌ها فائق خواهد آمد.

اینجانب تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های این شهیدان عزیز عرض میکنم و صبر و سکینه‌ی الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان مسألت مینمایم. دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ی مقتدر قضائی کشور بسپارند.

 

سیّدعلی خامنه‌ای

۳۱ شهریور ۱۳۹۷



برچسب‌ها: پیام رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی در اهواز؛، سید علی خامنه ای
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 20:24 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

سیاری: نیروی زمینی ارتش، در دفاع مقدس قهرمانانه جنگید

سیاری: نیروی زمینی با همه آسیب‌هاییکه دیده بود و با وجود اینکه در مقابل توطئه‌ها در حال مبارزه بود وظیفه‌اش را در جنگ انجام داد. اگر نیروی زمینی اینگونه عمل نمی‌کرد دشمن قطعا اهواز را می‌گرفت بنابراین در دفاع مقدس، نیروی زمینی قهرمانانه جنگید.سیاری: نیروی زمینی ارتش، در دفاع مقدس قهرمانانه جنگید/ حسینیان: خاطرات نیروی دریایی وهوایی باید ثبت شود

 



برچسب‌ها: دریادار سیاری ، جواب قاطعانه به تروریستها

ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 20:21 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رونمایی از ۶ جلد کتاب جدید تقویم دفاع مقدس

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، شش جلد کتاب جدید با عنوان «تقویم تاریخ دفاع مقدس» صبح امروز با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در فرهنگسرای اندیشه رونمایی شد.رونمایی از ۶ جلد کتاب جدید تقویم دفاع مقدس

این شش جلد کتاب فاخر مربوط به حوادث و رویداد‌های تاریخی اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر ۱۳۶۳ هستند که در سومین روز از سی و هشتمین سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس، روز «دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی» رونمایی شدند.

این کتاب‌ها تحت عنوان «جنگ آب» نوشته امیر سرتیپ سعید پورداراب، «جنگ نفت‌کش‌ها» و «خوف خفاش» نوشته امیر سرتیپ نبی کریمی و «امتحان بزرگ»، «میمک عاشورایی دیگر» و «دروغ بزرگ» نوشته امیر سرتیپ فرهاد بهروزی هستند.

این شش جلد کتاب به همت موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی و در ادامه جلد یک تا ۴۳ از مجموعه تقویم تاریخ دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

در آیین رونمایی از شش کتاب فاخر دفاع مقدس امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین «روح‌الله حسینیان» رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و شماری از پیشکسوتان دفاع مقدس و رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.



برچسب‌ها: رونمایی از ۶ جلد کتاب جدید تقویم دفاع مقدس، فرمانده نیروی زمینی ارتش ،
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 20:19 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

دریادار سیاری: توان بازدارندگی نیرو‌های مسلح بالاتر از دوران دفاع مقدس است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: توان بازدارندگی نیرو‌های مسلح در دفاع از کشور، بالاتر از دوران دفاع مقدس است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در آئین رونمایی از ۶ عنوان کتاب دفاع مقدس که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز اظهارداشت: این ترور و حمله کور را محکوم می‌کنیم و قطعا جواب قاطعی به تروریست‌ها خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان و قدرت‌های استکباری انقلاب اسلامی را مانعی بر سر راه زیاده‌خواهی‌های خود می‌دانستند، افزود: دشمنان قسم‌خورده برای بدست آوردن منافع نامشروعشان با انقلاب اسلامی مقابله کردند و با ترفند‌ها و توطئه‌های مختلف بدنبال ادامه هژمونی و تسلط بر منطقه بوده‌اند.

معاون هماهنگ کننده ارتش آغاز جنگ تحمیلی را بر مبنای همین رویکرد استکبار دانست و افزود: بلوک شرق و غرب که به جهت مبنایی با هم اختلاف داشتند بر سر مقابله با انقلاب اسلامی ایران با یکدیگر به توافق رسیدند و پیوند نامبارکی را به وجود آوردند و تمامی امکانات را در اختیار صدام گذاشتند.

وی افزود: در شرایطی که ما حتی سیم‌خاردار هم در داخل نداشتیم، طرف مقابل از غربی‌ها و شرقی‌ها انواع تجهیزات مدرن جنگی همچون آواکس، سوپراتاندارد، میراژ، سوخو، موشک‌های اگزوسه و بالستیک اسکاد را دریافت می‌کرد.

امیر سیاری در ادامه با اشاره به تصور غلطی که درباره یکسال نخست جنگ بوجود آمده است، گفت: عده‌ای به خاطر اینکه فکر می‌کنند در سال نخست جنگ رییس جمهور خائن بنی صدر حاکم بوده است، ارتش تحت فرمان او عمل می‌کرده این حرف را می‌زنند، در صورتی که بدنه انقلابی ارتش در همان سال نخست جنگ گوش به فرمان امام خمینی (ره) بوده و موفقیت‌های بزرگی را بدست آوردند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به کسب موفقیت‌های نیرو‌های ارتش در سال نخست جنگ افزود: نیروی زمینی با اینکه تحت تاثیر انقلاب بسیاری از نیروهایش را از دست داده و یا اینکه به شهر‌های دیگر منتقل کرده بود و یا افراد متخصصش در جایگاه خود حضور نداشتند و همچنین به جهت کاهش دوران سربازی از توانش کاسته شده بود، اما وظیفه خود را در حوزه مسدودسازی راه دشمن به خوبی انجام داد و اگر نبود آن رشادت‌ها و پایمردی ها، دشمن بعد از خرمشهر، اهواز و آبادان و دیگر شهر‌های مهم را هم به تصرف خود درمی‌آورد.

وی ادامه داد: البته در همان دوران نیروی زمینی بخشی از توان خود را مصروف مقابله با توطئه دشمنان در غرب کشور کرده بود.

سیاری با تاکید بر نقش نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: نیروی هوایی ارتش تنها ساعاتی پس از تجاوز وحشیانه دشمن بعثی، به سرعت فرودگاه‌های عراق را مورد حمله هوایی قرار داد و پاسخ کوبنده‌ای را در همان ساعات اولیه جنگ به دشمن داد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: تنها ۲۴ ساعت بعد از آغاز جنگ، نیروی هوایی در اقدامی بزرگ و بی‌نظیر عملیات ۱۴۰ فروندی را با موفقیت انجام داد و بدین ترتیب نقاط استراتژیک دشمن متجاوز را مورد اصابت قرار داد.

وی افزود: نیروی دریایی نیز تنها پس از گذشت ۶۷ روز از آغاز جنگ تحمیلی توانست در عملیات مروارید نیروی دریایی عراق را به طور کلی منهدم کند و سکوی البکر و الامیه را از بین ببرد و جلوی صادرات نفت دشمن را بگیرد.

امیر سیاری گفت: قطعا اگر این اقدامات در یکسال نخست جنگ صورت نمی‌گرفت، راهبرد دشمن پیروز می‌شد، این تعهد، علم و دانش نیرو‌های انقلابی بود که توانست راهبرد دشمن را تغییر دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش نقش امام و رهبری، تعامل نیرو‌های مسلح و مردم، ایمان، تعهد، مدیریت جهادی، علم دانش تخصص، مهارت که در نیرو‌های مسلح و بویژه ارتش وجود داشت را سبب پیروز‌های مهم در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس امکاناتی نداشتیم، اما امروز در حوزه تجهیزات، نیروی انسانی متخصص، تاکتیک و رزمایش، دارای ظرفیت‌های خوبی هستیم و در منطقه نیز دارای چنان قدرتی هستیم که هیچکسی بدون عزم ما نمی‌تواند اقدامی کند.

وی در پایان تاکید کرد: امروز و پس از گذشت سی و هشت سال از جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام علیه کشورمان، توان بازدارندگی نیرو‌های مسلح در دفاع از کشور بالاتر از دوران دفاع مقدس است. قدرت نیرو‌های مسلح ما توان بازدارندگی را بوجود آورده است که اگر این توان نبود، دشمن مانند عراق و افغانستان به ما نیز حمله می‌کرد.


برچسب‌ها: دریادار سیاری ، توان بازدارندگی ،
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 20:17 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

ظریف و لودریان درباره برجام گفتگو کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود دیدار و درباره برجام گفتگو کرد.

پیش از آن، فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دیدار ظریف آمد. این دیدار که با حضور سید عباس عراقچی معاون وزیر و هلگا اشمید معاون موگرینی انجام شد، نزدیک به یکساعت طول کشید.

ظریف به همراه حسن روحانی رئیس جمهوری برای شرکت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است.



برچسب‌ها: ظریف ، لوردیان ، حاشیه مجمع عمومی ، نشست ظریف
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 20:16 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

موگرینی با ظریف دیدار کرد/ گفتگو درباره برجام و نشست وزیران خارجه ایران و 1+4

فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره برجام و نشست وزیران خارجه ایران و گروه 1+4 تبادل نظر کرد.
هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.تصاویر : سفر فدریکا موگرینی به کوبا
به گزارش نامه نیوز، فدریکا موگرینی صبح دوشنبه به وقت محلی به محل اقامت محمد جواد ظریف آمد تا درباره برجام و نشست وزیران خارجه ایران و گروه 1+4 تبادل نظر کند.
 
وی در ابتدای این نشست به ظریف، حادثه تروریستی روز شنبه در اهواز را تسلیت گفت.
 
ظریف هم این حادثه را عملیاتی تروریستی وحشتناک دانست که عوامل آن از سوی دیگران پشتیبانی مالی می شوند.
 
هیات ایرانی به مناسبت این حادثه غمبار، ربان مشکی به لباسشان بسته اند.
 
ظریف را سید عباس عراقچی معاون سیاسی وی همراهی می گند و هلگا اشمیت معاون موگرینی هم در این نشست حضور داشت.


برچسب‌ها: موگرینی ، برجام ، 4+1
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 20:15 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

فرانسه: برجام را باید حفظ کرد

زیر خارجه فرانسه در سخنانی از ضرورت حفظ توافق هسته‌ای با ایران سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ژان ایوه-لودریان، وزیر خارجه فرانسه در سخنانی بر ضروت حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد.فرانسه: برجام را باید حفظ کرد

وزیر خارجه فرانسه که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، در کنفرانسی خبری بدون اشاره به ترامپ، وعده داد از توافق اقلیمی پاریس، دیوان بین‌الملی کیفری، یونسکو، آنروا و برجام حفاظت کند.

لودریان همچنین با دفاع از چندجانبه‌گرایی، گفت که این رویکرد هرچند کافی نیست اما همچنان بهترین راه برای حل بحران‌های بین‌المللی است.



برچسب‌ها: فرانسه ، برجام ، مذاکره
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 20:14 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

امیر سرتیپ نعمتی: تروریست‌ها از ملت ایران پاسخ کوبنده‌ای دریافت می‌کنند

انشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: همانطوری‌که صدام از مردم خوزستان و ملت ایران پاسخ سختی دریافت کرد، تروریست‌های کور باطن نیز به همان ترتیب پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه ارتش که صبح دوشنبه در مرکز آموزش و پشتیبانی شهید فیض‌الله امانی نزاجا  برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دشمن بعثی در چنین روزهایی با پشتیبانی استکبار جهانی، تجاوز وحشیانه‌ای را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرد. در همان روزهای آغازین دوران دفاع مقدس همه دنیا بویژه صدام به نتیجه رسیدند که رژیم بعثی به هیچکدام از اهداف خود نخواهند رسید.

جانشین فرمانده نیروی زمینی افزود: رژیم بعثی تلاش زیادی کرد ارتباط اهواز را با جنوب خوزستان از طریق تصرف آبادان قطع کند اما با مقاومت نیروهای مسلح موفق به انجام این کار نشد. صدام در دوران دفاع مقدس وعده می‌داد که ۳ روزه و یک هفته‌ای به تهران برسد، اما در همان روز‌ها ۳۴ روز در خرمشهر زمین‌گیر شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد عملیات ثامن الائمه(ع)٬ گفت: در این عملیات تمام نیروهای ارتش و سپاه پاسدارن حضور داشتند و در کنار هم با هماهنگی و انسجام درس بزرگی به دشمنان این کشور دادند.

امیر سرتیپ نعمتی همچنین به دستاوردهای داخلی و خارجی عملیات ثامن الائمه(ع) پرداخت و گفت: این عملیات سبب ارتقای روحیه و انگیزه در میان رزمندگان اسلام شد و همچنین نقطه عطفی در میان نیروهای مسلح بود؛ چراکه عملیات‌های مشترک آفندی موفقیت آمیز بسیاری بعد از این عملیات شکل گرفت. این عملیات همچنین به رژیم صدام فهماند که کمتر از یکسال دیگر از کشور با خفت بیرون خواهد رفت.

جانشین فرمانده نیروزی زمینی ارتش به حادثه تروریستی روز شنبه در اهواز اشاره و با تاکید بر این که «این اتفاقات باعث وحدت بیشتر و تعمیق اتحاد و انسجام نیروهای مسلح و استقامت ملت ایران خواهد شد»، گفت: کسانی که این کار وحشیانه و تروریستی را انجام دادند، ادامه دهندگان افرادی هستند که در ابتدای جنگ در همان مناطق به رژیم بعثی کمک می کردند؛ این تروریست‌ها همان مسیر و هدف را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: تروریست ها با این کارهای احمقانه و پست، عمر خود را کوتاه می‌کنند و قطعا همانطور که مسئولان کشور در پیام های خود در این باره اعلام کرده‌اند و سرکرده‌های آنها و رژیم صدام در منطقه خوزستان تجربه کرده‌اند، درس سختی خواهند گرفت. منطقه خوزستان تاکنون درس‌های زیادی به دشمنان داده و از این به بعد نیز قطعا درس‌های فراموش نشدنی به نیروهای شوم و تروریست خواهند داد



برچسب‌ها: امیر سرتیپ نعمتی، جواب کوبنده ، حادثه تروریستی اهواز
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 20:11 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

حادثه تروریستی اهواز گواه روشنی بر ضرورت اقتدار کشور بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه حادثه تروریستی اهواز نشان داد که ما باید قوی باشیم و روز به روز بر اقتدار خود بیفزاییم، گفت: تروریست ها و حامیان آن ها منتظر تاوان سنگین این جنایت باشند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز (یکشنبه) در جمع کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با اشاره به حادثه تروریستی اهواز افزود: براساس کنوانسیون های جهانی کسانی که در رژه شرکت می‌کنند به ظاهر نظامی هستند اما در واقع با سایر مردم هیچ فرقی در غیر مسلح بودن، ندارند.

وی ادامه داد: نظامیان حاضر در رژه مکلفند که در این مراسم‌ یا بدون سلاح شرکت کنند یا سلاح آنها بدون فشنگ و مشقی باشد؛ آنچه در این مراسم اتفاق افتاده هیچ ارزش نظامی نه برای خود تروریست‌ها دارد نه حامیان آنها.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: در اولین فرصتی که دشمنان، ما را خلع سلاح شده ببینند و بیابند، از فرصت سوء استفاده می‌کنند، بنابراین آن کسانی که بدنبال جلوگیری از گسترش قدرت نظامی ملت ایران از جمله در موضوع موشکی هستند، می‌خواهند ما را به اینجا بکشانند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند تا ما نتوانیم از خود دفاع کنیم، گفت: اگر این شهدای عزیز در روز حادثه مسلح بودند، تروریست‌ها چنین جنایتی را یا نمی‌توانستند صورت بدهند و یا خسارت‌های آن، به صفر می‌رسید.

وی تاکید کرد: کسانی که در رابطه با توان موشکی ما بدنبال مذاکره هستند می‌خواهند ما همیشه دستمان خالی باشد و به راحتی در ارتباط با سرنوشت ما تصمیم بگیرند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهوری، دولت، نخبگان و افکار عمومی، به هیچ وجه نمی‌پذیرند که قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران مورد مذاکره قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه ملت ایران «هرگز» افرادی که به دنبال مذاکره در ارتباط با قدرت نظامی از جمله توان موشکی بازدارنده ما هستند، را نمی بخشد، گفت: این حادثه نشان داد که ما باید قوی باشیم و روز به روز بر اقتدار خود بیفزاییم.

وی اضافه کرد: باید کشور را به نقطه‌ای برسانیم که حتی فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران به ذهن آنها خطور نکند، بنابراین ضرورت دارد که ما به بازدارندگی لازم برسیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش تاکید کرد: تروریست‌ها و حامیان آنها مطمئن باشند که باید تاوان سنگینی را به دلیل این جنایت متحمل شوند.

حجت الاسلام محمدحسنی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: در 8 سال جنگ تحمیلی تمامیت ارضی و مرزی جمهوری اسلامی ایران سانتیمتری تغییر نکرد.

وی افزود: اهمیت و عظمت افتخار این موضوع زمانی خود را نشان می‌دهد که طبق بررسی‌ها، در پایان هر جنگ تحمیل شده به ایران در 200 سال اخیر، بخش قابل توجهی از خاک ایران جدا شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، 8 سال جنگ تحمیلی تحت مدیریت متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تنها جنگی عنوان کرد که پیروزی ملت ایران در آن بدون کوچکترین خدشه به تمامیت ارضی کشور به دست آمد.

وی ضمن اشاره به سرزمین‌های جدا شده در زمان شاهان مختلف ایران، گفت: جمع کل سرزمین‌های جدا شده از ایران حدود 3 و نیم میلیون کیلومتر مربع در زمان شاهان ایرانی بوده است،در حالی که الان مساحت ایران حدود یک میلیون و 648 هزار کیلومترمربع است بنابراین تقریبا بیش از دو برابر مساحت فعلی توسط شاهان بی عرضه و خائن به دشمنان این ملت بخشیده شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: بعضی از افراد بی اطلاع از تاریخ، هنوز هم حرف‌های آن زمان را به عنوان یک افتخار نقل می‌کنند اما نمی‌گویند که نظام جمهوری اسلامی ایران، 8سال یک جنگ جهانی را بدون از دست دادن یک سانتیمتر خاک مدیریت کرد.

وی با اشاره به بیانیه 30 آوریل 1970 در زمان پهلوی، تصریح کرد: محمدرضا پهلوی در روز 22 مرداد 1350 بحرین که استان چهاردهم ایران بود را بخشید چون انگلیسی‌ها می خواستند. امروز آیا کسی جرات چنین تقاضایی را از ما دارد؟

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز برخی از این افراد، قبله آمال افراد بی اطلاع از تاریخ شده‌اند! ای کاش این افراد یکبار تاریخ را لااقل تندخوانی می‌کردند تا وقتی حرف می‌زنند بدانند چه می‌گویند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی به معنای استقلال پرداخت و در همین رابطه گفت: استقلال یعنی هیچ قدرتی نتواند به کشور ما چشم طمع بدوزد و این نمونه از اقتدار نظام جمهوری اسلامی مورد حسادت دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: هر قدرت دیگری امروز چشم طمع به ایران، خاک و نظام ما داشته باشد در همان سیلی ای را خواهد خورد که صدام و حامیانش در هشت سال دفاع مقدس خوردند؛ البته امروز دشمنان چنین جراتی را نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در ارتش یادآور شد: آن روزی که صدام به ایران حمله کرد ما در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودیم، آنها فکر کردند که می‌توانند ملت ایران را غافلگیر کنند اما امروز ملت ایران از یک نیروی مسلح مقتدر، کاربلد، با مهارت و با تجربه 8 سال دفاع مقدس برخوردار است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تاکید کرد: اگر قدرت منطقه‌ای و یا فرا منطقه‌ای اشتباه کند مطمئن باشید اولین و آخرین اشتباهش خواهد بود.

وی در پایان گفت: ما درود می فرستیم به روح بلند شهیدانی که با بزرگمردی خود نگذاشتند که پای حرامیان در ایران بماند.

 

 

 

 


برچسب‌ها: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام محمدحسنی
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 20:10 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

در پایگاه شهید لشگری؛ مراسم بزرگداشت عملیات های کمان 99 و اولین پاسخ برگزار شد

مراسم بزگداشت عملیات غرور آفرین کمان 99 و عملیات انتقام (اولین پاسخ) صبح امروز در پایگاه هوایی شهید لشکری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ حمید واحدی جانشین فرمانده این نیرو و جمعی از پیشکسوتان در پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در این مراسم گفت: این عملیات باعث غافلگیری دشمن و تحیر جهانیان شد، چرا که تصور صدام بر این باور بود که نیروی هوایی ایران توانایی مقابله به مثل را ندارد و ارتش عراق می‌تواند طی سه روز بخش قابل توجهی از ایران را تصاحب کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا افزود: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از زمان بیعت خود با امام راحل در 19 بهمن 57 تا آخرین روز دفاع مقدس، قهرمانانه و با وجود تمام کمبودها در غربت جنگید و از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کرد.

وی ادامه داد: هدف دشمن ازتحمیل جنگ نابودی انقلاب اسلامی بود که با پایمردی و مقاومت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس از رسیدن به هدف خود بازماند.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان و حماسه آفرینان عملیات غرور آفرین کمان 99 تجلیل شد.



برچسب‌ها: بزرگداشت عملیات های کمان 99، 19 بهمن 57، نیروی هوایی
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 20:6 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

25 شهید و 70 مجروح در حمله تروریستی به مردم و نیروهای مسلح در اهواز/

رژه نیروهای مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود با حمله تروریست ها، نیمه تمام ماند. در این حادثه تروریستی 25 تن شهید و نزدیک 70 نفر مجروح شدند.

به گزارش مشرق، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز، شماری از عناصر مسلح ناشناس به سمت محل رژه حمله کرده و حاضران را به گلوله بستند که بر اساس اطلاعات اولیه، در این حادثه چندنفر مجروح شده اند. البته تروریست‌ها موفق نشدند وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از انجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند.

اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

شخصیت های حاضر در رژه سالم هستند

بنا بر اعلام ایسنا، نماینده ولی ففیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

سخنگوی سپاه: تروریست ها وابسته به جریان الاهوازیه هستند

سخنگوی سپاه پاسداران به خبرنگار ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.

سردار شریف  گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

آمار اولیه: ۸ شهید

بنا بر اعلام تسنیم، در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، اخبار اولیه از به شهادت رسیدن مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان حکایت دارد. همچنین در جریان این حمله، جمعا بین ۸ تا ۱۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که تا این لحظه، تمام شهدا از نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند.

بنا بر اعلام این خبرگزاری، آمار اولیه همچنین از مجروحیت حدود ۷ نفر در جریان این حمله تروریستی حکایت دارد. اخبار اولیه همچنین از کشته شدن ۲ نفر از تروریست‌ها در جریان درگیری با نیروهای امنیتی حکایت دارد و ۲ نفر دیگر از تروریست‌ها نیز همچنان تحت تعقیب هستند

ایرنا: ۲۰ زخمی و کشته شدن تمامی تروریست ها

به گزارش ایرنا، در این حمله تروریستی دست کم ۲۰ نفر زخمی شده اند که به مراکز درمانی (بیمارستان آپادانا) منتقل شده اند. این گزارش حاکی است هیچ یک از مسوولان حاضر در این مراسم آسیب ندیده اند ولی گزارشها از تلفات جانی از بین مردم حکایت دارد که هنوز تعداد دقیق آن مشخص نیست.

بنا بر اعلام این خبرگزاری،   با واکنش به موقع نیروهای امنیتی، چهار یا پنج نفر از عاملان این حمله تروریستی کشته شده اند.

فارس: ۲ تروریست کشته، ۱ نفر زخمی و ۱ نفر دستگیر شد

یک مقام مطلع در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: تاکنون ۲ نفر از مهاجمان مسلح کشته شدند، یک نفر زخمی و یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. بنابر مشاهدات عینی خبرنگار این رسانه، دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند.

سردار شریف: جریان الاهوازیه از سوی عربستان تغذیه می‌شود

سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حادثه امروز حمله عناصر تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از این حادثه در دست نیست ولی با توجه به اینکه معمولا جریان الاهوازیه چند به کاروان راهیان نور و مراسم‌های مشابه حمله کرده‌اند این احتمال را می‌دهیم که این بار هم حادثه از سوی آنها باشد.

وی افزود: جریان الاهوازیه از سوی عربستان تغذیه می‌شود.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه برگزاری مراسم رژه امسال بر عهده ارتش بود، گفت: بهتر است دوستان ارتش در این رابطه اطلاعات دقیق‌تری بدهند.

سردار شریف در پاسخ به این سوال که آیا شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز را  تایید می‌کنید، گفت: خیر، در این حادثه چند سپاهی مجروح شدند که احتمال شهادت آنها وجود دارد ولی شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز قابل تایید نیست.

استاندار خوزستان جزییاتی ازحادثه تروریستی اهواز را تشریح کرد

استاندار خوزستان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا جزییاتی از حادثه تروریستی در آیین رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در اهواز را تشریح کرد .

غلامرضا شریعتی گفت: صبح امروز در حین اجرای رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز افرادی با لباس مبدل سپاه و بسیج از پشت جایگاه مسوولان به سمت مسوولان و مردم حاضر در محل تیراندازی کردند که متاسفانه دراین اقدام خرابکارانه و ضد امنیتی تعدادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی زن و کودک بیگناه کشته یا زخمی شدند.

وی گفت : تا کنون شهادت سه نفر قطعی و مشخص شده و بیش از ۲۰ نفر نیز زخمی شده اند که به بیمارستانهای اهواز منتقل شده اند.

شریعتی افزود: به رغم شدت حادثه به سمت جایگاه مسوولان، به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی، هیچیک از مسوولان حاضر در جایگاه از جمله آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر اوضاع تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است و این اقدامات خرابکارانه کور ذره ای در عزم و اراده و روحیه مقاومت مردم تاثیری نخواهد داشت بلکه همه آحاد مردم و مسوولین را در مقابله با توطئه های دشمنان متحد و مصمم تر خواهد کرد.

تیم تروریستی منهدم شد

استاندار خوزستان همچنین از منهدم شدن تیم تروریستی عامل این اقدام خرابکارانه خبر داد و گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند .

شریعتی گفت: طبق گزارشهای اولیه عوامل این حادثه چهار نفر بودندکه دو نفر ازآنان کشته شده و دونفر دستگیر شدند که یک نفر از دستگیر شدگان زخمی شد. در حال حاضر بیمارستانهای آپادانا وارتش در اهواز برای مداوای مجروحان حادثه بسیج شده و کار درمان مجروحان را آغاز کرده اند.

حسین زاده معاون سیاسی استاندار خوزستان به ایسنا اعلام کرده در جریان این حمله تروریستی،   ۸ تا ۹ نفر از نیروهای نظامی شهید  و بیش از  ۲۰ نفر مجروح شده‌اند.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران نیز خبر داده که تعدادی از خبرنگاران حاضر در مراسم مجروح شده اند.

اعلام اسامی تعدادی از مجروحان حادثه

حسین زاده معاون سیاسی استانداری اهواز همچنین در گفت و گو با ایلنا درباره جزییات بیشتر این حادثه گفت: در این تیراندازی حمله‌کنندگان به نیروهای مسلح چهار نفر بودند که  ۲ نفر آنها  توسط نیروهای نظامی کشته و ۲ نفر دستگیر شدند.

معاون سیاسی استانداری اهواز گفت: تا کنون ۲۱ نفر از مجروحان حادثه تیراندازی صبح امروز در شهرستان اهواز به  بیمارستان های گلستان و رازی اهواز منتقل شده اند.

وی ادامه داد: ۹ نفر در این اقدام تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

اسامی تعدادی از مجروحان به شرح زیر است:

مرتضی کردزنگنه ۳۰ ساله از نیروهای سپاه

حسن خادم هویزه ۲۵ ساله از نیروهای سپاه

صادق شهریاری ۲۵ ساله از نیروهای سپاه

موسی باقری فارسی ۳۳ ساله از نیروهای ارتش

بهمن بیرانوند ۴۶ ساله از شهروندان حاضر در مراسم

فرمانده سپاه خوزستان: تیم تروریستی حمله کننده به رژه اهواز متلاشی شد

فرمانده سپاه خوزستان از متلاشی شدن عوامل تروریستی حمله کننده به رژه نیروهای مسلح اهواز خبر داد.

سردار حسن شاهوار پور در گفت و گو با مهر گفت: عوامل تروریستی که صبح امروز شنبه به رژه نیروهای مسلح اهواز حمله کردند، متلاشی شدند.

وی با بیان اینکه مسئولان حاضر در جایگاه سالم هستند، تصریح کرد: تروریست ها تحت تعقیب قرار گرفته و این گروه تروریستی متلاشی شد.

فرمانده سپاه خوزستان با تاکید بر اینکه اقدامات این گروه های تروریستی در اهواز مسبوق به سابقه است، افزود: عوامل تروریستی در حمله صبح امروز موفق به ورود به جایگاه نشدند.

سردار شاهوار پور با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی حاضر در محل اجازه ورود عوامل تروریستی به جایگاه را ندادند، افزود: اوضاع تحت کنترل و آرام است.

اعلام اسامی ۷ شهید حادثه

به گزارش خبر آنلاین، پیکر شهدا و مجروحین حملات تروریستی صبح امروز به بیمارستان شهید سرلشکر منفرد نیاکی اهواز منتقل شدند.
بر اساس شواهد عینی ۷ شهید به بیمارستان منتقل شده اند که اسامی آنها بدین شرح است: 

۱-علی لویمی 

۲-اسماعیل شفیعی نژاد

۳-میلاد جهانگیر نژاد

۴-رضا شفیعی

۵- سعید کریمی

۶-امیر فرخی 

۷- یونس پور حلو

تجزیه طلب های الاحواز  مسئولیت حمله به مردم اهواز را بر عهده گرفتند

گروه های وابسته به تروریست های الاحواز با نشر پوستری مسئولیت حمله صبح امروز اهواز را بر عهده گرفتند.

تعداد شهدا به ۱۰ نفر رسید/ یک خبرنگار در میان شهدا

علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با تسنیم،   درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست‌ها ۴ نفر بودند که در پی این حادثه کور و بزدلانه ۱۰ نفر شهید شدند. ۲۱ نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: تعداد شهدای ما در حال افزایش هستند و وضعیت برخی مجروحین وخیم گزارش شده و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

معاون سیاسی ادامه داد: در این بین یک نفر هم خبرنگار بوده که شهید شده است.

معاون روابط عمومی ارتش: اوضاع در اهواز آرام است

سید «حسن ابوترابی»، معاون بخش روابط عمومی ارتش در گفت و گو با برنا، در خصوص "جزییات حمله تروریستی به رژه ارتش در اهواز" گفت: مسئولیت برگزاری رژه امسال در تهران و شهرستان ها به عهده ارتش بوده است. این روالی بوده که هر ساله برپا است. یک سال این مراسم برعهده سپاه و یک سال هم برعهده ارتش است.

او ادامه داد: ما تهران هستیم و اطلاعات دقیقی از این اتفاق نداریم. اخبار  موثقی به دست مان نرسیده و نمی دانیم این حمله از چه سویی صورت گرفته است. این اتفاق این در دست بررسی است و به احتمال زیاد طی اطلاعیه تا بعد از ظهر امروز اعلام خواهد شد.  

ابوترابی افزود:  اوضاع در اهواز آرام است.

او در خصوص وضعیت مسئولین در این مراسم گفت: تیراندازی از منطقه دور به جایگاه و محل رژه و دیگر قسمت ها صورت گرفته است اما اینکه چند نفر زخمی و شهید شده اند و یا کسی از مسئولین زخمی شده، اطلاعی ندارم زیرا خودم درگیر رژه ۳۱ شهریور بودم.

ارسال گروه خونی O منفی از تهران و ایلام به اهواز

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه از بابت تامین خون مورد نیاز برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی اهواز نگرانی نداریم، گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ واحد خون در اهواز موجود است.

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله که به دستور وزیر بهداشت جهت پیگیری و نظارت بر درمان مصدومان حادثه تروریستی صبح امروز، عازم اهواز است، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تامین خون در اهواز برای درمان مجروحان این حادثه، گفت: از طرفی در حال ارسال گروه خونی O منفی از تهران و ایلام به اهواز هستیم. در عین حال با توجه به اینکه تاسوعا و عاشورای حسینی را پشت سر گذاشته‌ایم، حجم اهدای خون‌مان بالا بوده و نگرانی از بابت تامین خون مورد نیاز برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی اهواز نداریم.

۱۱ شهید؛ جدیدترین آمار حمله تروریستی در اهواز

علی‌حسین حسین‌زاده معاون استاندار خوزستان در گفتگو با آنا در تشریح آخرین وضعیت حادثه تروریستی رژه امروز اهواز گفت: «طبق آخرین آمار، ۱۱ نفر در این حادثه شهید شده‌اند و یک خبرنگار نیز بین شهدا وجود دارد.»

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ نفر در این حادثه مجروح شده‌اند و احتمال افزایش شهدا به دلیل وخامت وجود دارد، افزود: «دو نفر از تروریست‌ها کشته و دو نفر زنده دستگیر شدند و در مجموع تیم تروریستی متلاشی شده است.»

به گفته معاون امنیتی، سیاسی استانداری خوزستان، امنیت در شهر اهواز و استان خوزستان کاملاً برقرار است.

سردار شکارچی: ۳ تروریست کشته و یک نفر دستگیر شد

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت‌وگو با فارس، پیرامون حادثه تروریستی که امروز در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز رخ داد، اظهار داشت: این حمله تروریستی حوالی ساعت ۹ صبح در پارکی واقع در پشت جایگاه رژه در بلوار قدس اهواز رخ داده و اعضای این تیم تروریستی وابسته به تکفیری‌ها، موساد و عربستان سعودی هستند.

شکارچی تعداد تروریست‌ها را ۴ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد ابتدا به مردمی که در مراسم رژه حضور داشتند تیراندازی کردند و علاوه بر شهید و مجروح کردن تعدادی از مردم تعدادی از تیرهایشان نیز به سمت نیروهای نظامی حاضر در رژه شلیک شده و تعدادی از آنها نیز شهید و مجروح شدند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: البته تروریست‌ها می‌خواستند به سمت مسئولان حاضر در جایگاه نیز بروند که با شدت عمل نیروهای امنیتی ناکام ماندند.

وی ادامه داد: ۳ نفر از تروریست‌ها در این درگیری کشته شده و یک نفر دیگرشان نیز در اختیار نیروهای امنیتی بوده و دستگیر شده است.

شکارچی افزود: خبرهای منتشر شده دیگر که بعضاً نادرست‌اند از سوی ما مورد تأیید نیستند.

ظریف: ایران قاطعانه به حملات تروریستی اهواز پاسخ خواهد داد

محمد جواد ظریف در پی حمله تروریستی در اهواز در پیامی توئیتری نوشت: تروریستهای استخدام شده، آموزش دیده و تسلیح شده و تامین شده توسط یک رژیم خارجی به اهواز حمله کرده‌اند. کودکان و خبرنگاران در میان قربانیان هستند. ایران، حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آمریکا آنها را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران، در دفاع از ایرانیان، قاطعانه و سریع پاسخ خواهد داد.

سردار فدوی: هدف قرار دادن مردم بی گناه، نشانه ذلت دشمنان است

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: حادثه تیراندازی در اهواز نشان دهنده توان و قدرت نیست بلکه نشان از ذلت دشمن و در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است.

به گزارش مهر، سردار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در حاشیه نشست شنبه‌های انقلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه تیراندازی در رژه اهواز، اظهار داشت: اگر در هر گوشه‌ای از کشور دو یا سه نفر به مردم تیر بزنند، آیا این هنر است؟ مگر اینگونه اتفاقات هر روز در آمریکا یا شهرهای اروپایی رخ نمی‌دهد؟

وی افزود: این مساله تیراندازی نشان دهنده توان و قدرت نیست بلکه نشان از ذلت دشمن و در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است که مردم بی گناه را که نه در موضوعیت دفاعی و نه در موضوعیت نظامی هستند، به شهادت می‌رسانند.

سردار فدوی اظهار داشت: هنر این است که در مقابله‌ای که دو طرف آن مشخص است، قدرت داشته باشیم. ما طراحی بسیار بزرگ و توطئه‌ای به نام داعش را به ذلت کشاندیم که این برای دشمن سخت است.

بیش از ۶۰ زخمی در حمله تروریستی به اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر در حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز خبر داد.

دکتر ایرج نظری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر همه بیمارستان‌های اهواز در آماده‌باش هستند و هیچ کمبودی در زمینه امدادرسانی به مصدومان حمله تروریستی اهواز نداریم.

وی افزود: تاکنون در این حادثه حدود ۱۰ نفر شهید و بیش از ۶۰ نفر مجروح شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به دستور وزیر بهداشت جهت اعزام قائم مقام و معاون وزیر بهداشت، رئیس اورژانس کشور و رئیس سازمان انتقال خون به اهواز در پی این حادثه گفت: این مسئولان برای پیگیری مراحل درمان این مصدومان به اهواز می‌آیند.

معاون سپاه استان خوزستان: تروریست‌ها با لباس پوششی به محل حادثه آمدند

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) با اعلام محکومیت حادثه تروریستی در  محل رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: کسانی که حاضرهستنند برای انقلاب خود جانفشانی کنند از اقدامات تروریستی نمی ترسند.

میر عبدالرضا حاجتی در گفت‌وگوی اختصاصی با تسنیم با بیان اینکه حادثه صبح امروز یک حمله کور تروریستی بود، اظهارداشت: این حمله توسط عوامل استکبار صورت گرفت تا جو روانی مردم برهم زده شود و ماموریت آنها نیز همین بود.  

وی با اشاره به اینکه تروریست‌ها با لباس پوششی به محل حادثه آمده بودند، افزود: دستگاه‌های امنیتی با عملکرد سریع خود در همان لحظات ابتدایی تروریست‌ها را به درک واصل کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) با اعلام محکومیت حادثه تروریستی در محل رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: کسانی که حاضر هستند برای انقلاب خود جانفشانی کنند از اقدامات تروریستی نمی‌ترسند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت منطقه در شرایط عادی قرار دارد و دستگاه های اطلاعاتی درحال بررسی دقیق عوامل و ریشه های این حادثه هستند.

شمار شهدا به ۱۲ نفر افزایش یافت

علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با تسنیم،   درباره آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: با توجه به اینکه تعدادی از مجروحین و شهدا به سایر بیمارستان‌ها منتقل شده اند، احتمال افزایش آمار  وجود دارد و تا الان تعداد شهدا به ۱۲ نفر رسیده است.

 

وی ادامه داد: افراد نظامی، مردم عادی که برای تماشای مراسم آمده بودند و یک نفر از اصحاب رسانه در بین شهدا هستند.

شهادت کودک خردسال در حمله تروریستی اهواز تائید شد

حسین زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان به تسنیم گفت که  یک کودک چهار ساله که به همراه مادر خود برای دیدن رژه رفته بوده  در بین شهدا وجود دارد.

وی افزود: مادر این کودک نیز زخمی شده است.

تروریست‌ها سلاح‌هایشان را از قبل در محل رژه مخفی کرده بودند/ افزایش شمار شهدا به ۱۵ تن

 

سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح  با اشاره به حمله تروریستی امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز، گفت: حدود ساعت ۹ صبح امروز ۴ تروریست که سلاح‌های خود را از قبل در محل رژه مخفی کرده بودند، به سمت مردم شلیک کردند و تاکنون بر اثر این حمله تروریستی  ۱۵ نفر به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از شهدا، کودک است، افزود: چون وضع برخی مجروحان خوب نیست، نمی‌توان آمار قطعی از تعداد شهدا داد اما تا این لحظه، آمار نهایی ۱۵ شهید است.

آیت‌الله جزایری: هدف تروریست‌ها اول "مردم" بودند/ "عربستان و اسرائیل" حامیان حادثه تروریستی اهواز/ در محاصره واقع شدیم

 

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری با اشاره به دلیل حادثه تروریستی امروز در رژه نیروهای مسلح اهواز، اظهار داشت: تاکنون اطلاعات دقیقی مبنی براینکه مرتکبین این جنایت هولناک چه کسی بوده است به دست نیامده اما یک گروهک تروریستی مزدور مسئولیت آن را پذیرفته است.

وی ادامه داد: هرکسی بوده جریانی است که باتوجه به وسعت ابعاد آن داخلی نیست و ریشه خارجی دارد و با حمایت عربستان سعودی، صهیونیست و آمریکا این اتفاق صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: جریانی است که از قبل بررسی کرده و اطلاعات دقیقی داشته و باتوجه به حجم آتش و کار صورت گرفته خود را برای این حادثه کاملا آماده کرده بودند.

موسوی جزایری افزود: این کار صورت گرفته از یک گروه ترویستی کوچک و بی‌ریشه قابل عمل نبود؛ احتیاج است که بررسی‌های بسیاری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: بنده در جنگ حضور داشتم و کاملا آماده بودم و امروز نیز که این اتفاق افتاد، صحنه جنگ تداعی شد چراکه در محاصره واقع شدیم.

وی افزود: هدف اصلی مهاجمان، مردم بیگناه و سپس جایگاه مقامات و مسئولان بود نیروهای متمرکز در مقابل جایگاه است که آمار بسیار نیز بود شاید به هزار نفر یا بیشتر هم برسد و در مقابل جایگاه پر بود و اتوبان وسیعی بود.

سردار فدوی: حادثه تروریستی اهواز در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است/ تیراندازی به مردم هنر و قدرت نیست

سردار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست شنبه های انقلاب در پاسخ به سوال فارس درباره حادثه تیراندازی در رژه اهواز اظهار داشت: اگر در هر گوشه ای از کشور دو یا سه تروریست به مردم تیر بزنند، آیا این هنر است؟ مگر اینگونه اتفاقات هر روز در آمریکا یا شهرهای اروپا رخ نمی دهد؟

وی افزود: این حرکت تروریستی نشان دهنده توان و قدرت نیست بلکه نشان از ذلت و در ادامه اقدامات داعش در عراق و سوریه است که مردم بی گناه که نه در موقعیت دفاعی و نه در موقعیت نظامی هستند را به شهادت می رساند.  

فدوی اظهار داشت: هنر این است که در مقابله‌ای که دو طرف آن مشخص است، قدرت داشته باشیم. ما طراحی بسیار بزرگ و توطئه ای به نام داعش را به ذلت کشاندیم که این برای دشمن سخت است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها اگر طبق قوانین بین المللی عمل کنند، ما کارشان نداریم، گفت: چه آمریکایی ها چه انگلیسی ها و چه هر کشور دیگر، علاوه بر قوانین بین المللی، اگر طبق روالی که ما مشخص میکنیم، عمل کنند، اتفاقی رخ نخواهد داد، در غیر این صورت، حتما با آن ها برخورد می کنیم.  

فدوی ضمن اشاره به محکومیت حمله اخیر موشکی سپاه از سوی اروپا گفت: اروپایی‌ها در دعوای استکبار جهانی با انقلاب اسلامی، همواره دنباله رو استکبار بوده اند و هیچگاه به عنوان نظر مستقل، معنا و مفهومی نداشته اند؛ اصلا به اروپایی ها ارتباطی ندارد که ما چه کرده ایم.

شمار شهدای حادثه تروریستی اهواز به ۲۰ تن رسید

 

علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان درباره آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح امروز(۳۱ شهریور) در رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: طبق آخرین آمار، تعداد شهدا به ۲۰ تن رسیده است.

اعلام هویت شهدای عملیات تروریستی اهواز

 
علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به حادثه صبح امروز اسامی زیر را به عنوان آمار شهدای این حادثه اعلام کرد:

۱- امید فرخی زنگنه
۲- علی لویمی
۳- اسماعیل شفیع نژاد
۴- میلاد جهانگیر نژاد
۵- سعید کریمی
۶- یونس پور حلو
۷- رضا شعیبی
۸- امید حسینی
۹- علی کمایی
۱۰- اقدامی
۱۱- حسین ولایتی فر
۱۲- سعید زارع
۱۳- حسین فاروق
۱۴- خلیل هاشمی فرد
۱۵- علی سلمان وند
۱۶- امید نریمسایی
۱۷- محمد عذاری
۱۸- نبی دریس
۱۹- ابراهیم بنداوی
۲۰- محمد افشنگی
۲۱- مهران زرافشان
۲۲- سینا آغاجری
۲۳- حسین منجزی
۲۴- محمد عوذاری
۲۵- مجهول الهویه

افزایش تعداد شهدای حادثه اهواز به 25 نفر/ 70 تن مجروح شدند

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه تعداد شهدا 25 نفر و مجروحان این حادثه بین 65 تا 70 نفر است، گفت: تنها اطلاعاتی که از افراد حادثه دیده داریم در حد نام و نام خانوادگی است.



برچسب‌ها: 25 شهید و 70 مجروح در حمله تروریستی به مردم و نیروهای مسلح در اهواز/ ،
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 20:0 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

تقدیر امیر حیدری از سربازِ شجاع و افسرانِ ناجیِ مردم در اهواز

فرمانده نیروی زمینی ارتش از افسران و درجه داران نیروی زمینی ارتش که در جریان حمله تروریستی روز ۳۱ شهریور به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، ناجی مردم شده بود، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش،  امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (۲ مهر) از سربازان، درجه‌داران و افسران این نیرو که در جریان حمله تروریستی روز ۳۱ شهریور به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، ناجی مردم شده بود و آن‌ها را از مهلکه نجات می‌دادند، تشکر و قدردانی کرد.

در جریان حمله تروریستی روز ۳۱ شهریور به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، ۲۵ نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰ نفر مجروح شدند.



برچسب‌ها: 31شهریور ، امیر حیدری ، تقدیر
[ دو شنبه 2 مهر 1397 ] [ 19:52 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

احتمال هدف‌گیری نیروهای ایرانی از سوی آمریکا

نشریه وال استریت ژورنال از احتمال "هدفگیری اهداف نظامی ایران و روسیه" در سوریه از سوی آمریکا خبر داد.

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، استان ادلب در شمال غرب سوریه آخرین پایگاه باقیمانده شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی در این کشور است.Image result for ‫نیروهای ایران در سوریه‬‎

وال استریت ژورنال نوشت: رئیس جمهور سوریه بشار اسد " اجازه داده است که از کلرین در جریان حمله به آخرین پناهگاه قوی شورشیان در کشور یعنی استان ادلب استفاده شود." این ممکن است حمله ی متقابل نیروهای آمریکایی را به دنبال داشته باشد.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: " پنتاگون سناریوی نظامی را مشخص می کند اما آقای ترامپ هنوز تصمیم نگرفته است که آیا این بهانه ای برای پاسخ نظامی است و آیا آمریکا به روسیه یا ایران که به آقای اسد در سوریه حمله می کنند، ضربه خواهد زد یا خیر."

کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی به این خبر واکنش نشان داده اند. 



برچسب‌ها: حمله امریکا ، نیروهای ایران ، سوریه اسپوتنیک ، گروه های تروریستی
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:50 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

یک خبر بد دیگر در مورد تحریم های ایران

کره جنوبی با قطع کامل خرید نفت از ایران، اولین کشوری لقب گرفت که در مقابل فشارهای آمریکا مبنی بر توقف خرید نفت از تهران تسلیم شده است.
 
آمارهای تانکری نشان می دهد، این کشور آسیایی در ماه گذشته میلادی، هیچ نفتی از ایران خریداری نکرده، در حالی که میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه جولای 194 هزار بشکه در روز بوده است. هرچند مشتریان بزرگتر نفت ایران یعنی چین و هند نیز خرید نفت خود از این کشور را کاهش داده اند، اما کره جنوبی اولین کشوری است که 2 ماه مانده به آغاز رسمی تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر، خرید نفت از تهران را به طور کامل متوقف می کند.تحریم های جدید ایران,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,سیاست خارجی
 
دولت ترامپ پس از خروج از توافق برجام در ماه می، از تمام کشورها خواست که خرید نفت از ایران را متوقف کنند. دولت سئول که با تهدیدات هسته ای کره شمالی مواجه است، به شدت روی فشارهای واشنگتن بر کره شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته ای حساب کرده است. به گفته تحلیلگران انستیتوی اکونومیکس کره جنوبی، روابط سیاسی کره جنوبی با آمریکا به حدی است که این کشور نمی تواند دستور ترامپ مبنی بر اتخاذ یک رویکرد سختگیرانه علیه ایران را نادیده بگیرد.
 
کیم جائه کیونگ، محقق این نستیتو در این باره گفت: «حفظ روابط با آمریکا بیشترین اهمیت را برای کره جنوبی دارد... امنیت ملی کره جنوبی بستگی به اتحاد نظامی با آمریکا دارد.»
 

موضع رسمی کره جنوبی در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران این است که سئول همچنان به مذاکرات با آمریکا برای معافیت از این تحریم ها ادامه می دهد. هرچند دولت ترامپ موضع خود را اندکی تلطیف کرده، اما هنوز هیچ کشوری نتوانسته از تحریم های آمریکا علیه ایران معاف شو



برچسب‌ها: تحریم ایران کره ی جنوبی مذاکرات دولت سئول
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:47 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش خبر داد؛ آبان ماه امسال؛ تهران میزبان ارتش‌های جهان

قابت‌های تیراندازی با کمان ارتش‌های جهان از ۲۰ تا ۲۴ آبان در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش گفت: مسابقات تیراندازی با کمان برای نخستین بار در سطح ارتش‌های جهان برگزار می‌شود و ایران میزبانی این مسابقات را پذیرفته است. برگزاری این مسابقات با تصمیم ستاد کل نیرو‌های مسلح به ارتش جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است.

وی با بیان اینکه رقابت‌های تیراندازی با کمان ارتش‌های جهان از ۲۰ آبان به مدت ۵ روز برگزار خواهد شد، افزود: در این مسابقات ۱۲ کشور اعلام آمادگی کرده اند و تاکنون پنج کشور فرانسه، هلند، کره شمالی، روسیه و چین هم نام نویسی کرده اند. در صورت نام نویسی همه تیم‌ها همراه با ایران در مجموع ۱۳ کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند.

رییس سازمان تربیت بدنی ارتش گفت: در جلساتی که برگزار کردیم قرار بود اصفهان و یا یکی از شهر‌های شمالی میزان رقابت‌ها باشند، اما میزبانی به تهران واگذار شد، چون به لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شرایط بهتری وجود دارد.

وی افزود: مسابقات تیراندازی با کمان در ۲ رشته ریکرو و کامپوند مردان و بانوان برگزار می‌شود و فدراسیون جهانی ارتش‌های جهان (سیزم) موافق برگزاری رقابت‌ها در ماده میکس نبود.



برچسب‌ها: میر سرتیپ دوم فولادی تیر اندازی با کمان اخبار ارتش
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:45 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

معاون هماهنگ کننده ارتش: هرکس توانمندی تجهیزاتی ما را باور ندارد می تواند بیاید و ببیند

امیر دریادار سیاری با اشاره به بی اعتمادی برخی به توانمندی های نظامی کشور و ایجاد شک و شبهه در آن گفت: این موضوع قابل دیدن است و هرکس که باور نمی کند می تواند بیاید و ببیند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیردریادار حبیب‌‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در برنامه جهان  سیاست گروه سیاسی رادیو ایران گفت: براساس قانون اساسی یکی ازماموریت های ارتش دفاع از تمامیت ارضی کشور  است که این وظیفه را با اتکا به توانمندی های داخلی به خوبی انجام داده استتوصیه امیر سیاری به خانواده‌های کارکنان نیروی دریایی.

وی  بااشاره به تحریم های سنگین 40 ساله علیه توان نظامی کشور افزود: امروز همه تجهیزات و مهمات در کشور تعمیر، نگهداری و حتی نوسازی می شود. به گونه ای که می توانیم مدعی باشیم در حوزه دفاعی به روی پای خود ایستاده ایم.

معاون هماهنگ کننده ارتش، ساخت جنگنده کوثر و رونمایی از آن را نمونه بارزی از این ادعا دانست وادامه داد: در حوزه های مختلف زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی نه در ارتش بلکه درسطح کل نیروهای مسلح و صنایع وزارت دفاع و همچنین شرکت های دانش بنیان ظرفیت بسیار بزرگی به وجود آمده که نیازهای مارا تامین می کند



برچسب‌ها: امیر سیاری معون هماهنگ کننده ارتش تحریم های سنگین

ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:42 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

امیر سرلشکر موسوی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش:

فرمانده کل ارتش گفت: جنگ‌طلب نیستیم آغازکننده هیچ جنگی هم نبوده‌ایم، اما برای دفاع از آرمان‌ها آماده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم مشترک تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری طی سخنانی در محضر فرمانده معظم کل قوا گفت: با شکر و سپاس به درگاه خداوند بزرگ که ارتش جمهوری اسلامی ایران را شایسته میزبانی، ولی امر مسلمین قرار داد و با عرض خیر مقدم و تشکر از آن مقام معظم که توفیق زیارت را نصیب فرزندان ارتشی خود فرموده‌اند.فرمانده کل ارتش در منطقه زلزله‌زده غرب کشور حضور یافت

وی افزود:در پرتو برکات چهلمین سال پیروزی انقلاب و تشکیل نظام الهی جمهوری اسلامی ایران، امروز در این میدان شاهد رویش جوانه‌های انقلاب اسلامی در کسوت دانشجو و دانش آموخته هستیم که معنویت، بصیرت و بالندگی آن‌ها مایه روشنی چشم دوستان انقلاب و ناامیدی دشمنان غدّار اسلام و ایران است.

سرلشکر موسوی ادامه داد: در آستانه ماه محرم‌الحرام، ماه عزت و خون و شرف، جوانان غیرتمند ایران، متأثر از پیام خون‌رنگ عاشورا و با تأسی به حضرت علی‌اکبر و قمر بنی‌هاشم، لباس سربازی ارتش اسلام را پوشیده‌اند تا مسیر روشنی را که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند پرتوان و تلاش‌گر بپیمایند.

 



برچسب‌ها: فرمانده کل ارتش سرلشکر موسوی جنگ طلب نیستیم

ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:38 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری روسیه:

قضایای سوریه و شکست آمریکا در آن نشان داد آمریکا مهارشدنی است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (جمعه) در دیدار آقای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و هیأت همراه، ضمن اظهار امیدواری برای پر ثمر بودن نشست سه جانبه تهران، سخنان رییس جمهور روسیه مبنی بر لزوم گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه را تأیید کردند و گفتند: همکاری ایران و روسیه در موضوع سوریه یک نمونه برجسته و یک تجربه بسیار خوب از همکاری دو جانبه است که به معنی واقعی کلمه، هم افزایی است.
رهبر انقلاب اسلامی، با تأکید بر اینکه همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه می تواند در مسائل جهانی نیز گسترش یابد، افزودند: یکی از مواردی که دو طرف می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، مهار امریکا است زیرا امریکا یک خطر برای بشریت است و امکان مهار آن نیز وجود دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای قضایای سوریه را یک نمونه موفق از مهار امریکا برشمردند و خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها اکنون در سوریه شکست واقعی خورده اند و به اهداف خود نرسیدند.
ایشان با تشریح اهداف امریکا در ابتدای قضایای سوریه بویژه بعد از سرنگونی حکومت‌های وابسته به امریکا در مصر و تونس گفتند: امریکایی‌ها قصد داشتند با استفاده از شرایط به‌وجود آمده در آن زمان در کشورهای عربی، ضربه وارده در مصر و تونس را در سوریه و با سرنگونی حکومت طرفدار مقاومت جبران کنند اما اکنون کاملاً شکست خورده اند.
رهبر انقلاب اسلامی تحریم ایران، روسیه و ترکیه از جانب امریکا را یک نقطه اشتراک بسیار قوی برای گسترش همکاری‌ها دانستند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران و روسیه باید ضمن گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، توافق های انجام گرفته در نشست تهران را با جدیت پیگیری کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین بر انجام مبادلات و معاملات اقتصادی خارج از چارچوب دلار تأکید کردند.



برچسب‌ها: رییس جمهور روسیه ، رهبری ، روابط دو کشور ایران و روسیه ، مهار امریکا

ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:35 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

هبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس ‌جمهوری ترکیه و هیئت همراه:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه، مهمترین نیاز امروز دنیای اسلام را نزدیکی هرچه بیشتر کشورهای اسلامی و هم‌افزایی آنها دانستند و گفتند: اتحاد و همکاری کشورهای اسلامی قطعاً زمینه‌ساز حل مشکلات منطقه خواهد بود و به همین دلیل استکبار و در رأس آن امریکا از همکاری و نزدیکی کشورهای اسلامی و شکل‌گیری یک قدرت اسلامی نگران است.http://www.leader.ir/media/album/original/60232_157.jpg

ایشان علت دشمنی و کینه‌ورزی امریکا با کشورهای اسلامی دارای قدرت را همین نگرانی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دو کشور آبرومند و قدرتمند منطقه هستند و انگیزه‌های مشترکی برای دنیای اسلام دارند، بنابراین باید همکاری‌های دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.



برچسب‌ها: رییس جمهور ترکیه ، مسئله فلسطین ، رهبری ، اخبار روز

ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:32 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، مهمترین وظیفه مردم و نخبگان را در شرایط خطیر کنونی، حرکت در جهت حفظ و تعمیق انسجام مردم با دستگاههای دولتی و پرهیز از ایجاد فضای یأس و ناامیدی و احساس بن‌بست دانستند و گفتند: بدخواهان ملت ایران به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی را نیز در دستور کار خود قرار داده اند، بنابراین انتقادها باید با هدف اصلاح و خیرخواهانه باشند.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان با اشاره به ایام پر برکت و مهم نیمه دوم ماه ذی‌حجه و مناسبت های تاریخی روز مباهله و روز نزول سوره دهر خاطرنشان کردند: مباهله در واقع مظهر اقتدار ایمانی و تکیه بر حقانیت است و ما همواره نیازمند اقتدار ایمانی و تکیه بر حقانیت نظام اسلامی در مقابل استکبار هستیم و در شرایط کنونی نیز برآیند گرایش های افکار عمومی، اطمینان نسبت به بر حق بودن حرکت و مسیر نظام اسلامی است



برچسب‌ها: رییس جمهور، رهبری ، اخبار روز ،مجلس خبرگان

ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 شهريور 1397 ] [ 17:29 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

تاکید رهبر معظم انقلاب بر توانایی های ایران برای عبور از مشکلات اقتصادی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح یکشنبه در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، برتوانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی تاکید کردند .

رهبر معظم انقلاب در این نشست ، با مقتدرانه توصیف کردن مواضع رئیس‌جمهور در سفر به اروپا افزودند: نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان بویژه امریکایی‌ها امری لازم است و این کار باید بهنگام، صریح و قاطع انجام شود.ایشان باردیگر خاطر نشان کردند : طرف‌های اروپایی نیز موظفند تضمین‌های لازم را در خصوص برجام بدهند اما نباید اقتصاد کشور به این موضوع گره زده و معطل آن شود.باید با متخلفان در هر سطحی که هستند برخورد شود.



برچسب‌ها: رهبری سفیران ظریف هییت دولت امریکا اروپا

ادامه مطلب
[ شنبه 30 تير 1397 ] [ 23:6 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران حج امسال

سیاست شیطانی آمریکا درباره فلسطین هرگز محقق نخواهد شد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار دست اندرکاران حج امسال، حج را مظهر آمیختگی «معنویت و سیاست» و مهمترین ویژگی آن را اجتماع مسلمانان در زمان و مکان مشخص دانستند و گفتند: حج واقعی حجی است که از یک طرف همراه با برائت از مشرکین باشد و از طرف دیگر زمینه ساز وحدت و همدلی و یکصدایی مسلمانان شود.تاکید رهبر معظم انقلاب بر توانایی های ایران برای عبور از مشکلات اقتصادی



برچسب‌ها: رهبری ، کارگزاران حج ،

ادامه مطلب
[ شنبه 30 تير 1397 ] [ 23:3 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

لزوم تهیه نقشه راه اقتصاد کشور؛ مردم باید احساس آرامش و ثبات کنند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، با تأکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پر شتاب به سمت اهداف را بیان کردند.Image result for ‫رهبر انقلاب اسلامی در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد:‬‎
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این جلسه، شرط اصلی موفقیت در همه عرصه‌ها را برخورداری از «روحیه قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ» دانستند و افزودند: همه مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و با احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند.



برچسب‌ها: دیدار رهبری رییس جمهور هییت دولت کار گزاران نظام

ادامه مطلب
[ شنبه 30 تير 1397 ] [ 22:56 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

تعقیب قضایی عاملان شهادت ١١ رزمنده سپاه

به گزارش افکارنیوز، علی اکبر گروسی در رابطه با خبر حمله اشرار و تروریست‌های ضد انقلاب به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در استان کردستان و شهادت ۱۱ رزمنده سپاه گفت: تاکنون تروریست‌ها شناسایی نشده‌اند، اما این افراد تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در این حادثه متاسفانه ۸ نفر از رزمندگان نیز مجروح و در بیمارستان بستری شدند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه دستور شناسایی شهدا و صدور گواهی پزشکی قانونی داده شده است، گفت: گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب در انتظار برخورد قاطع نیرو‌های مقتدر مسلح جمهوری اسلامی ایران نسبت به این جنایات باشند.



برچسب‌ها: تعقیب قضایی حمله تروریستی به نیروهای مرزی سپاه ، مریوان ، کردستان
[ شنبه 30 تير 1397 ] [ 22:53 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

حمله تروریست‌ها به پاسگاه مرزی سپاه/ ۱۰ تن از نیروهای سپاه به‌شهادت رسیدند

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،Image result for ‫حمله تروریستی به نیروهای مرزی سپاه‬‎ در پی حمله شب گذشته اشرار و تروریست‌های ضدانقلاب به پاسگاه مرکزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در روستای دری واقع در منطقه مریوان استان کردستان، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حمله شب گذشته (جمعه 97.4.29) اشرار و تروریست‌های ضدانقلاب و وابسته به استکبار جهانی به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه واقع در روستای دری منطقه مریوان در استان کردستان و متعاقباً انفجار زاغه مهمات، تعداد 10 تن از رزمندگان اسلام به‌شهادت رسیدند.



برچسب‌ها: حمله تروریستی ، نیروهای مرزی سپاه ، 10 تن کشته ، مریوان
[ شنبه 30 تير 1397 ] [ 22:50 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

خبر جدید درباره تحریم های ایران

وزارت امور خارجه ترکیه در پی سفر یک هیات آمریکایی به آنکارا برای مذاکره درباره تحریم های ایران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: تحریم آمریکا علیه ایران را از نزدیک دنبال می کنیم.
به گزارش نامه نیوز وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه اعلام کرده است: ایران هم از نظر اقتصادی و تجاری و هم از نظر تامین نیازهای انرژی، کشوری مهم در همسایگی ترکیه به شمار می رود.
در این بیانیه عنوان شده است: تماس و مذاکره با طرف های آمریکایی برای جلوگیری از ضرر به ترکیه در پی اجرای تحریم های واشنگتن علیه ایران ادامه دارد.
وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه خروج آمریکا از برجام و تصمیم به اعمال تحریم علیه ایران را برای ترکیه بسیار مهم عنوان کرده است.



برچسب‌ها: خبر جدید تهدیدهای ایران ، مقامات انکارا ، وزیر خارجه ترکیه ،

ادامه مطلب
[ شنبه 30 تير 1397 ] [ 22:47 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

اسرائیل مراکز نظامی ایران در عراق را بمباران خواهد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ یک رسانه عرب زبان مدعی شد که رژیم صهیونیستی فهرستی از اهداف را در داخل اراضی عراق به منظور هدف قرار دادن آن آماده کرده است با این ادعا که این مراکز نظامی ایرانی هستند که برای انتقال سلاح و مهمات و نیرو به سوریه مورد استفاده قرار می گیرد.

روزنامه الجریده کویت به نقل از منابعی که آگاه خواند، ادعا کرد که این منابع تصاویر ماهواره ای از اهدافی که رژیم صهیونیستی به دنبال بمباران آنهاست در اختیار این رسانه قرار داده اند که از جمله این اهداف می توان به گذرگاههای مرزی با ایران مثل مهران، باشماق و شلمچه اشاره کرد.

این رسانه کویتی مدعی شد: این منابع تصاویر هوایی اختصاصی درخصوص این اهداف را به الجریده داده اند که دو ماه پیش گرفته شده است. این اهداف از گذرگاه های مرزی با ایران نظیر مهران و باشماق تا معبر مرزی شلمچه با بصره و نزدیک کویت را در بر می گیرد.

روزنامه الجریده نوشت: اجرای این تهدید اسرائیل می تواند تغییری در قواعد بازی باشد و چه بسا تلاشی از سوی تل آویو برای توسعه نقشه مقابله با ایران بعد از موفقیت دولت سوریه در کنترل استان مرزی القنیطره با بخش اشغالی جولان.



برچسب‌ها: اسراییل مراکز نظامی ایران در عراق را بمباران خواهد کرد ، گذرگاه های مرزی ، منابع تصاویر هوایی
[ شنبه 30 تير 1397 ] [ 22:29 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

پوتین تعهد داده ایران از مرز‌های اسرائیل دورتر شود؛ اما آیا او توان انجام این کار را دارد؟

در مورد آنچه که در نشست مشترک بین دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در هلسینکی رخ داده؛ سردرگمی های گسترده ای در داخل و خارج از دولت ترامپ ایجاد شده است. آنچه که ما از این نشست می دانیم، در حال حاضر ترامپ از توافق پوتین و نتانیاهو در مورد سوریه حمایت می کند.
در ادامه این گزارش آمده است: قبل از نشست هلسینکی، نتانیاهو از ترامپ خواست تا جزئیات این توافق نامه را بررسی کند. برخی از آن موارد را من قبلا گزارش داده ام. هفته گذشته، نتانیاهو چارچوب توافق را با پوتین در مسکو به مرحله نهایی رساند. پوتین و ترامپ هر دو به طور غیرمستقیم در کنفرانس خبری پس از نشست هلسینکی از توافق صحبت کردند.Image result for ‫پوتین‬‎
 
منابع دولتی قطعا در مورد آنچه که در نشست هلسینکی بین ترامپ و پوتین رخ داده؛ آگاهی کاملی ندارند. از دیدگاه من ترامپ اکنون با توافق پوتین – نتانیاهو در مورد سوریه موافق است. وی در روز سه شنبه در کاخ سفید گفت: « ما در مورد اسرائیل و امنیت اسرائیل بحث کردیم و رئیس جمهور پوتین هم اکنون با ما و نتانیاهو در مورد سوریه و امنیت بلند مدت اسرائیل همکاری میکند.»
 
ولادیمیر پوتین همچنین در کنفرانس خبری پس از نشست هلسینکی گفت که با ترامپ در مورد « شکست دادن تروریست ها» در جنوب سوریه بحث کردند و بر « انطباق کامل » به توافق 1974 در جداسازی سوریه – اسرائیل تاکید کردند. وی این توافق نامه را به عنوان راهی برای حفاظت از امنیت اسرائیل و اصلاح روابط بین اسرائیل و رژیم بشار اسد درنظرگرفت. ولادیمیر پوتین گفت: « این امر باعث ایجاد صلح در بلندی های جولان و گسترش روابط صلح آمیز بین سوریه و اسرائیل خواهد شد و همچنین زمینه تامین امنیت برای دولت اسرائیل را فراهم می کند.»



برچسب‌ها: تعهد پوتین ، نشست مشترک دونالد ترامپ و پوتین ، هلسینکی

ادامه مطلب
[ شنبه 30 تير 1397 ] [ 22:26 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز همه ما موظفیم که با حفظ وحدت حالات بازدارندگی لازم را به وجود بیاوریم.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در جمع سربازان تیپ سوم تکاوران دریایی حضرت حمزه سید الشهدا (ع) نیروی دریایی ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: دشمن در دو صورت ممکن است به ما حمله کند نخست زمانی که احساس کند ضعیف هستیم و دوم زمانی که غافل باشیم.Image result for ‫رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:‬‎

وی با تاکید بر اینکه ما باید اقتدار و هوشمندی خود را حفظ کنیم، به چگونگی تقویت نیروهای مسلح پرداخت و افزود: ما باید آموزش‌هایمان را به درستی انجام دهیم و هرچه که لازمه یک رزمنده با مهارت است را در اوج خود فرا بگیریم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: اگر دشمن بداند که ما همه مهارت‌های مقابله با او را فرا گرفته‌ایم، هرگز به خود اجازه تعدی، تجاوز و زیاده خواهی نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ هوشیاری در نیروهای مسلح را ضروری دانست و با اشاره به سوره مبارکه نساء و آیه يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ، نفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُوا جَمِيعًا گفت: قرآن می‌فرماید که «با همه وجود به هوش باشید و دسته دسته و یا یک جا به سوی دشمن حمله ور شوید تا از شرارت‌های دشمن جلوگیری کنید» بر اساس این آیه مبارکه، حفظ هوشیاری رسالت هر ایرانی مومن، متدین و با غیرت است.

وی ادامه داد: همه ما مکلفیم خود را به اندازه‌ای آماده و هوشیار نگه داریم تا بتوانیم دشمن را از دست زدن به شرارت‌ها باز داریم چرا که اصولا مردمی که آماده باشند هیچ‌گاه دشمن‌زده و جنگ‌زده نخواهند شد و دشمنان نیز به مردمی که آماده هستند، هیچگاه حمله نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی نمایش اقتدار به دشمنان را از نشانه‌های آمادگی یک ملت برشمرد و تصریح کرد: مردم می‌توانند ثابت کنند که با هم متحد هستند و دشمن نیز هرگز به ملتی که همدل و هماهنگ هستند تجاوز و تعدی نمی‌کند چون مردم یکپارچه و متعهد، دشمن را زمین‌گیر می‌کنند.



برچسب‌ها: رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ، حفظ وحدت ، تیپ سوم تکاوذان دریایی حضرت حمزه سید الشهدا
[ شنبه 30 تير 1397 ] [ 22:21 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]

فرمانده کل نیروهای ارتش در یکان های نزاجا مستقر در سنندج

امیر سرلشکر موسوی با حضور در شهرستان سنندج، از یکان های مستقر در این شهرستان شامل؛ قرارگاه تاکتیکی لشکر 28، گروه توپخانه و موشک ها و تیپ 128 متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش بازدید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی ارتش؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این بازدید ضمن دیدار و گفت‌وگو با کارکنان، وضعیت آمادگی رزمی یکان  های نیروی زمینی در شهرستان سنندج را مورد ارزیابی قرار داد.

بنا بر این گزارش، چگونگی پیشرفت طرح‌های تعالی معنوی و بصیرتی و نیز وضعیت معیشتی کارکنان مورد بررسی قرار گرفت.پیام تبریک فرمانده کل ارتش به مناسبت دهه مبارک فجر

همچنین دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح و سازمان قضایی در راستای هم‌اندیشی و هم‌افزایی صورت گرفت. از دیگر برنامه‌های این بازدید، دیدار با جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس بود.

شایان ذکر است، روند کهنه‌زدایی و مرمّت خانه‌های سازمانی و اماکن پادگانی و خوشایند‌سازی محیط خدمتی، از سوی فرمانده کل ارتش مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

اجرای حرکات متنوع رزمی و حماسی توسط رزمندگان مستقر در این یگان به منظور اعلام آمادگی و انگیزه و روحیه بالا از بخش‌های قابل توجه این بازدید بود.

گفتنی است، امیر سرلشکر موسوی همچنین از کارگاه‌های مهارت‌افزایی سربازان و  نمایشگاه ابتکارها و خلاقیت‌های کارکنان بازدید کرد.

تقدیر از رزمندگان نمونه و منتخب یکان های نیروی زمینی ارتش مستقر در شهرستان سنندج پایان بخش این بازدید بود



برچسب‌ها: فرمانده کل ارتش ، سنندج ، قرار گاه تاک تیکی لشکر 28
[ شنبه 30 تير 1397 ] [ 22:12 ] [ مهدی زنده دل ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد